Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:19:50 GMT

وزنه برداری، امید اصلی ورزش ایران در توکیو

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۹۷۰۱

وزنه برداری، امید اصلی ورزش ایران در توکیو

تهران- ایرنا- نتایج و عملکرد پولادمردان ایران در پیکارهای جهانی سال 2018 ترکمنستان و بازی های آسیایی جاکارتا در سال 97، این رشته را همچون گذشته به یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در بازی های المپیک تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران در رقابت های قهرمانی 2018 جهان با 448 امتیاز بر سکوی سوم جهان ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پولادمردان ایران شامل حسین سلطانی (دسته 73 کیلوگرم)، عارف خاکی (89 کیلوگرم)، سهراب مرادی و امیر حقوقی (دسته 96کیلوگرم)، علی هاشمی و رضا بیرالوند (دسته 102کیلوگرم)، محمدرضا براری (دسته 109 کیلوگرم) و علی داودی (دسته 109+ کیلوگرم) که با دو سهمیه کمتر در رقابت های جهانی عشق آباد ترکمنستان شرکت کرده بودند، در پایان این رقابت ها بالاتر از تیم های روسیه، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان به عنوان سومی دست یافت.
سهراب مرادی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری موفق شد با مهار وزنه‌های 186 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و 230 کیلوگرم در حرکت دوضرب، علاوه بر شکستن رکورد دنیا، سه مدال طلای یک‌ضرب، دوضرب و مجموع را به دست بیاورد و سهم بزرگی در امتیازات کسب شده ایران داشته باشد. در ادامه هم در دسته 102 کیلوگرم ایران توسط علی هاشمی یک برنز، یک نقره و یک طلا و توسط رضا بیرالوند یک طلا و یک برنز گرفت.
در سایر اوزان پولادمردان ایرانی از کسب مدال بازماندند؛ اما توانستند امتیازاتی را در بخش تیمی کسب کنند.
دیگر موفقیت وزنه برداری ایران، حضور موفق پولاد مردان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بود که برای نخستین مرتبه ملی پوشان موفق به کسب دو مدال طلا شدند.
در این رقابت ها سهراب مرادی و بهداد سلیمی 2 مدال ارزشمند طلا و سعید علی حسینی مدال نقره و علی هاشمی مدال برنز برای کاروان ایران کسب کردند.

**هتریک جوانان در میدان جهانی
رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان از 16 تا 23 تیر ماه با رقابت 232 شرکت کننده دختر و پسر از 45 کشور به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شد. در بخش دختران 96 وزنه بردار از 28 کشور و در بخش پسران 136 وزنه بردار از 43 کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند. تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با کسب 512 امتیاز تیمی برای سومین سال پیاپی قهرمان جهان شد.
پولاد مردان ایران در این مسابقات موفق به کسب 2 مدال طلا، 3 نشان نقره و 3 گردن آویز برنز شدند.
حسین سلطانی در دسته 77 کیلوگرم (دو مدال نقره یکضرب و مجموع و یک نشان برنز دوضرب)، رسول معتمدی در دسته 94 کیلوگرم (یک مدال برنز حرکت دوضرب)، امیر عزیزی در دسته 105 کیلوگرم (یک گردن آویز برنز در حرکت یکضرب) و علی داودی در دسته 105+کیلوگرم (دو مدال طلا حرکت یکضرب و مجموع و یک نشان نقره دوضرب) مدال آوران کشورمان در این رقابت ها بودند.

** قهرمانی تیم وزنه برداری جوانان در آسیا
همچنین رقابت های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا نیز اوایل اردیبهشت سال 97 در شهر اورگنج ازبکستان برگزار شد که تیم وزنه برداری جوانان با کسب 7 مدال طلا، 6 نقره و 6 برنز به مقام نخست این رقابت ها دست یافت. در این رقابت ها تیم ازبکستان با 562 امتیاز و ویتنام نیز با 548 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
تیم نوجوانان وزنه برداری ایران هم با کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز به مقام چهارمی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا رسید.
برای تیم وزنه برداری جوانان محمد توفیق پوزش در دسته 85 کیلوگرم مدال نقره یک ضرب، امیررضا عسگری دون در دسته 94 کیلوگرم یک طلا در یک ضرب، دو نقره در دوضرب و مجموع، پوریا علی اسکندرزاده در دسته 94 کیلوگرم دو برنز دو ضرب و مجموع، علیرضا یوسفی در دسته به اضافه 94 کیلوگرم سه مدال طلا، رضا اسدی در دسته به اضافه 94 کیلوگرم سه مدال برنز کسب کردند.
در رده سنی نوجوانان نیز افشین طاهری نقره یک ضرب و برنز مجموع، رسول معتمدی سده برنز یک ضرب و 2 نقره دو ضرب، امیرعزیزی سه مدال برنز، آرمان محمدزاده سه مدال طلا و محمدحسین رئیسی دو نقره دو ضرب و مجموع را کسب کردند.
همچنین علیرضا یوسفی وزنه بردار تیم ایران در بازی های المپیک 2018 نوجوانان در بوینس آیرس آرژانتین مدال طلا گرفت.

** حضور تاریخی بانوان وزنه بردار در مسابقات قهرمانی آسیا
پیکارهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان سال 2019 آسیا در ازبکستان در حالی برگزار شد که نخستین حضور تاریخی بانوان وزنه بردار در یک میدان بین المللی برای ورزش ایران رقم خورد.
تابوی حضور بانوان وزنه برداری ایران به طور حتم در ازبکستان شکسته شد و شیر زنان ایرانی نشان دادند که در همه رشته ها و با حفظ حجاب و پوشش اسلامی، هیچ محدودیتی برای حضور در میادین ورزشی ندارند و همچون مردان می توانند در این عرصه برای ایران مدال آوری کنند.
به طور حتم حضور بانوان وزنه بردار ایران در ازبکستان به نوعی، ابراز وجود دختران ایرانی به جهانیان برای مبارزه با پولاد سرد بود و برای رسیدن به موفقیت ها در عرصه آسیایی، جهانی و در نهایت المپیک، کار بسیار دشوار و سختی را پیش رو خواهند داشت.
بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی وزنه برداری، بانوان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو 2 سهمیه دارند. البته این سهمیه ها پس از حضور نمایندگان ایران در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک باید کسب شود. به همین دلیل و با توجه به کاهش سهمیه مردان ایران به 2 سهمیه، فدراسیون باید برای کسب سهمیه بانوان و حضور در بازی های المپیک 2020 که می تواند تجربه گرانبهایی برای بانوان وزنه بردار باشد، برنامه ریزی کند، تا قدم های اساسی برای پیشرفت بانوان کشورمان در این رشته مهیا شود.
تیم دختران ایران در نخستین حضور بین المللی خود در عرصه رقابت های بین المللی با کسب 234 امتیاز در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفت که در بخش انفرادی پارمیدا محمودیان (دسته 58 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم ششم شد، الناز باجلانی (دسته 63 کیلوگرم) با مجموع 143 کیلوگرم در مکان پنجم قرار گرفت، مهدیه کلالی (دسته 69 کیلوگرم) با مجموع 102 کیلوگرم به مقام هشتم رسید و در نهایت سیده نرگس میرزکی (دسته به اضافه 75 کیلوگرم) در مجموع 109 کیلوگرم در مکان هفتم ایستاد.
ورزشی*1067*9129*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزنه برداري سال 97 المپيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. بر این اساس تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان خواهند شد.
کاروان ایرانساعت ۴ صبح بامداد فردا پنجشنبه و از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) راهی محل برگزاری پیکارهای جوانان و امید آسیا در آستانه قزاقستان می‌شود.

ترکیب تیم جوانان:
وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان
وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی
وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی
وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی
وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی
وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی
وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی
وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی
سرمربی: رضا مهدی‌پور/ مربیان: مرتضی سپهوند و ایمان طیبی

ترکیب تیم امید
وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی
وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی
وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو
وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی
وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین
وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری
وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری
وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده
سرمربی: علیرضا استکی/ مربیان: شهرام فاتح و محمد نوشمهر

احسان روزبهانی مشاور استکی در تیم ملی امید نیز در هفته دوم مسابقات راهی قزاقستان خواهد شد. همچنین مجید عباس‌زاده داور سه ستاره بوکس ایران نیز راهی قزاقستان می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا به قضاوت بپردازد.

دیگر خبرها

  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • مدال برنز بوکسور مازندرانی در قرقیزستان
  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان