Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در حالی که دولت یازدهم می‌توانست بیشتر انرژی خود را صرف ساخت و سازهای جدید و عملی کردن برنامه‌هایش برای پروژه‌های ضروری کند ولی به ناچار بسیاری از وقت و توان وزارتخانه‌های این دولت از جمله وزارت ورزش و جوانان صرف رسیدگی و تکمیل برخی پروژه‌ها شد که شاید ضرورتی برای احداث آنها نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*پروژه‌های نیمه تمام استخوانی در گلو که با تدبیر و امید خورد شد
در سرتاسر جهان هیچ دولتی را نمی‌توان پیدا کرد که انتقاد از آن وجود نداشته باشد. اما در عین حال دولت‌ها در بازه زمانی که قدرت را در دست دارند اقدامات مثبتی را انجام می‌دهند که اثرات آن  در سه بازه کوتاه، میان و بلند مدت قابل بررسی است. بی‌شک عملکرد ورزش در دولت تدبیر امید یکی از نقاط برجسته کاری دکتر روحانی است. در میان کسب صدها عنوان، مقام و کرسی‌های بین‌المللی نگاه درون‌گرا به ورزش کشور نیز بسیار قابل توجه است. این موضوع مهم شدنی نبود مگر اینکه وزارت ورزش و جوانان در بخش عمرانی با گسترش زیرساخت‌ها بتواند زمینه حضور مردم در ورزش همگانی و به تبع آن زمینه بروز استعدادها در ورزش قهرمانی را به همراه داشته باشد.

*انرژی که صرف میراث غلط دولت‌های نهم و دهم شد
پروژه‌های نیمه تمام مانند استخوانی در گلو از دولت‌های گذشته بویژه در دولت‌های نهم و دهم به این دولت ارث رسید البته آنچه که باید در پایان به آن رسید را همینجا بگوییم بهتر است، این استخوان درون گلو با تدبیر و امید خورد شد. به هر حال حکایت پروژه‌های نیمه تمام یکی از معضلات بزرگی است که دولت یازدهم بعد از آغاز به کار خود همواره با آن دست به گریبان بود و این موضوع همچنان در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد. اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم را بررسی کنیم قطعا یکی از مهم‌ترین ضعف‌هایی که در این دو دوره به چشم می‌خورد بحث پروژه‌هایی است که بدون هیچ‌گونه فکر و کارشناسی روی زمین باقی ماند و همانگونه که بالا هم به آن اشاره کردیم، هدیه نه چندان خوشایندی برای دولت تدبیروامید به ارث گذاشته شد. در همه حوزه‌های کشور این پروژه‌ها دیده می‌شود ولی در بخش ورزش می‌توان گفت این موضوع به شکل جدی‌تری نمود پیدا کرده است.
در حالی که دولت یازدهم می‌توانست بیشتر انرژی خود را صرف ساخت و سازهای جدید و عملی کردن برنامه‌هایش برای پروژه‌های ضروری کند ولی به ناچار بسیاری از وقت و توان وزارتخانه‌های این دولت از جمله وزارت ورزش و جوانان صرف رسیدگی و تکمیل برخی پروژه‌ها شد که شاید ضرورتی برای احداث آنها نبود. وقتی به بعضی از پروژه‌هایی که در شهرهای مختلف کشور کلنگ‌زنی شده نگاه می‌کنیم و نسبت جمعیت آن شهر و روستا را نسبت به زمین و ورزشگاهی که برای این موضوع در نظر گرفته شده بررسی می‌کنیم بیشتر به این موضوع پی ‌می‌بریم که در اکثر پروژه‌ها دقت لازم به عمل نیامده است. طبیعتا ورزشکارانی که در هر استان حضور دارند در یک رشته بخصوص استعداد حرفه‌ای خود را نشان داده‌اند و خیلی بهتر بود برای احداث ورزشگاه‌ها استعداد و ظرفیت‌های آنجا را هم مدنظر قرار می‌دادیم.

*انتظارات مردم که مرتفع شد
به طور مثال استان تهران با توجه به دارا بودن بخش قابل توجهی از جمعیت کشور و وجود پایتخت ولی از لحاظ اماکن و سرانه ورزشی با کمبودهای زیادی مواجه بود که با رسیدگی وزارت ورزش، اداره کل ورزش تهران و همچنین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال 97 شاهد اقدامات خوبی درخصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی این استان بودیم. با حضور دکتر سلطانی‌فر چند ورزشگاه و سالن چند منظوره در شهرهای اسلامشهر، ملارد، مارلیک، ورامین و پیشوا مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت و این تکمیل پروژه‌ها تا بعد از فجر چهلم ادامه داشت. با توجه به اینکه بسیاری از قهرمانان و مدال‌آوران ایران در میادین بین‌المللی همواره از استان تهران بوده‌اند تکمیل شدن پروژه‌ها و وجود سرانه ورزشی کافی برای نوجوانان و جوانان این استان می‌تواند در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را برای ورزش ایران رقم بزند. گل محمدی مدیر کل تربیت بدنی استان تهران در این باره می گوید: در سال ۹۲ یک پروژه عمرانی نداشتیم در سال ۹۵ و ۹۶ تقریباً ۶ پروژه افتتاح شد و در سال جاری قول دادیم تا کار اساسی در استان تهران انجام دهیم ما ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای انجام پروژه‌ها با بخش خصوصی قرارداد بستیم و سعی داریم این مبلغ را به ۷۰ میلیارد افزایش دهیم.

*نگاهی به آمار از زبان رییس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی
سال 97 را باید پرکارترین سال 1397به لحاظ عمرانی در ورزش دانست. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یکی از نهادهای اجرایی کشور در حوزه ورزش است که در چند سالی که از تاسیس این شرکت می‌گذرد وظیفه احداث و ساخت اماکن ورزشی به عهده این مجموعه بوده است. مهندس حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه تجهیز درباره کارهای عمرانی صورت گرفته در سال 1397 گفت: در حال حاضر پروژه‌های ورزشی نیمه تمامی در سراسر کشور وجود دارد که از زمان دولت نهم و دهم به یادگار مانده و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در چهار سال گذشته وظیفه خطیری بر دوش داشته تا بتواند برخی از این پروژه‌ها را به پایان برساند. ما 236 پروژه در دست اقدام و ناتمام و شروع نشده در مجموعه شرکت توسعه و نگهداری داریم که از این مجموع 66 پروژه فعال هستند و از این 66 پروژه قول دادیم که 40 پروژه را امسال در دهه فجر به مناسبت چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تحویل دادیم. کار بزرگ و تعهد بزرگی است ولی تاکید دکتر سلطانی‌فر بوده و برنامه‌ریزی کردیم و بسیاری از پروژه‌ها را انجام دادیم و بر اساس وظیفه بقیه پروژه‌ها را هم با قدرت ادامه می‌دهیم. البته در حال حاضر حدود 76 پروژه متوقف داریم و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها که عموما بالای 50 درصد پیشرفت دارند از این بین امسال حدود 20 پروژه را شروع خواهیم کرد و تحویل و بهره برداری آنها به سال‌های بعد موکول می‌شود. در این بین چند پروژه مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها است و به خوبی پیش می‌رود و به موقع انجام می‌شود. 40 پروژه را امسال به بهره‌برداری رساندیم و بقیه در سال 98 و 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

*خیرین ورزش‌یار هم به زمین آمدند
در این بین یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم هر شهر و روستا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. به هرحال مشکلاتی از قبیل بیکاری و کمبود واحدهای صنعتی و تولیدی در هر شهر احساس می‌شود و در کنار این کمبودها، کمبود سرانه ورزشی نیز به چشم می‌خورد و به همین علت در چهار سال گذشته بیش از چیزی که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد ما شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی بودیم. از ابتدای سال 97 نیز با دستور دکتر سلطانی‌فر بحث تمکیل 40 پروژه ورزشی در دستور کار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفت و با همکاری که برخی از خیرین ورزش‌یار داشتند شاهد این بودیم که بسیاری از پروژه‌هایی که سالیان زیادی از شروع به ساخت آنها گذشته بود در این دولت به بهره‌برداری رسید. به طور مثال ورزشگاه نقش جهان اصفهان که نزدیک به 30 سال از شروع به ساخت آن می‌گذشت سال گذشته با پیگیری‌های وزیر ورزش افتتاح شد و همچنین همکاری یکی از واحدهای صنعتی تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از ابتدای هفته دولت نیز هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه مهم ورزشی بودیم.

*قولی سختی که وزیر ورزش به آن جامه عمل پوشاند
به مردم قول داده بودیم که فجر چهلم را از هفته دولت آغاز کنیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم تا دهه فجر هر یک الی دو هفته یک پروژه ورزشی را افتتاح کنیم .دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این باره توضیح داد: ما در قانون بودجه 1397 بخش‌های خوبی را برای حضور و مشارکت بخش خصوصی داریم که شرایطی را فراهم کرده که بتواند پروژه‌های ورزشی را با استفاده از سرمایه خود بهره‌برداری و درمدت بهره‌برداری بتواند از سود حاصل استفاده کنند. از این جهت دولت مصمم بوده شرایطی مناسب را برای حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند از این جهت در عرصه ورزش ما با اشتیاق از سوی بخش خصوصی مواجه هستیم.

وی افزود: ما از سال گذشته و در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم که فجر چهلم را از هفته دولت  تا دهه فجر  برگزار کنیم و تقریبا هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح کشور افتتاح کردیم. در فاصله هفته دولت تا دهه فجر، هر هفته یک پروژه ورزشی را مورد افتتاح قرار دهد و با تلاش همه بخش‌های وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزش بحمدالله این مهم مورد اجرا واقع شد.

*برخی پروژه‌ها با سرمایه بخش خصوصی افتتاح می‌شود
بی‌تردید حضور بخش خصوصی در احداث پروژه‌های ورزشی کار جدید و ارزشمندی بود که وزارت ورزش استارت آن را از سال 96 زد و در سال 97 به آن جامعه عمل پوشاند. ما در قانون بودجه 1397و سال 1398 بخش‌های خوبی را برای حضور و مشارکت بخش خصوصی داریم که شرایطی را فراهم کرده که بتواند پروژه‌های ورزشی را با استفاده از سرمایه خود بهره‌برداری و درمدت بهره‌برداری بتواند از سود حاصل استفاده کنند. از این جهت دولت مصمم بوده شرایطی مناسب را برای حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند از این جهت در عرصه ورزش ما با اشتیاق از سوی بخش خصوصی مواجه هستیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با وجود محدودیت‌های زیادی که وجود داشت، تعداد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده خیلی زیاد است و همکاران ما در وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تلاش خیلی زیادی داشتند و با منابع محدود توانستند کارهای خوبی انجام بدهند بطوریکه در اسفند ما هم برنامه‌های دهه فجر برای ما تمام نشده بود و پروژه‌هایی که در استان‌های مختلف کشور افتتاح شد، در قالب پروژه‌های فجر چهلم است. سالن سرپوشیده 6 هزار نفری در مراکز استان‌ها داریم،3 پیست دوچرخه‌سواری یزد، ساری و رشت، تعدادی استادیوم‌های 5 هزار نفری و همچنین 2 استادیوم 15 هزار نفری در زنجان و ارومیه که انشالله همه را تا پایان دولت تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم .

*نظرات چند نماینده مجلس درباره عملکرد عمرانی وزارت ورزش و جوانان

لاهوتی: عملکرد سلطانی‌فر بسیار ارزشمند است
مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد دکتر مسعود سلطانی‌فر در سه سال گذشته به خبرنگار برنا گفت: بنده عملکرد سلطانی‌فر را در وزارت ورزش و جوانان مثبت ارزیابی می‌کنم، چراکه اگر از دو منظر به عملکرد وزارت ورزش نگاه کنیم خواهیم دید کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: سلطانی‌فر در بحث زیرساخت‌ها بسیار خوب عمل کرده و در ورزش اگر زیرساختی وجود نداشته باشد، اصلا جایی برای ورزش کردن و پیشرفت در آن وجود ندارد و دکتر سلطانی‌فر با توجه به سابقه عمرانی که در دوران مدیریت خود داشتند، توانستند زیرساخت‌های خوبی را در ورزش به وجود بیاورند که این کار بسیار ارزشمند است.

تمجید نایب رئیس فراکسیون ورزش از کارهای عمرانی دولت
یوناتن بت‌کلیا دبیر فراکسیون ورزش به خبرنگار برنا گفت: بنده به شخصه با توجه به حضور چند دروه‌ای در کمیسیون عمران مجلس از عملکرد وزارت ورزش بویژه در دوره آقای سلطانی‌فر در حوزه پیشرفت عملیات عمرانی وضعیت بسیار خوبی بوجود آمد و در همین حال باید به این نکته اشاره کرد که در دهه فجر امسال طرح‌های عمرانی بسیار خوبی بوجود آمده و البته در عین حال باید عرض کنم در زمان وزارت دکتر سلطانی‌فر دو استادیوم نقش جهان اصفهان و فولاد آرنا افتتاح شد که دو طرح ملی بزرگ در زمینه فوتبال به شمار می‌رود.

عضو هیات رییسه مجلس: در بخش زیرساختی اتفاقات خوبی رخ داده است
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم ساری و میاندورود، در گفتگو با خبرگزاری برنا پیرامون پیشرفت ورزش در چهل سالگی انقلاب اسلامی به خبرنگار برنا گفت: بنده معتقدم  از چند منظر باید به وضعیت ورزش در چهار دهه پس از انقلاب نگاه کرد و آنها را مورد بررسی قرار داد، نخست اینکه در مهمترین بخش یعنی بخش زیرساخت بعد طی چند سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده و در بخش تجهیزات ورزش و تجهیز ورزشگاه و به روز کردن امکانات هم کارهای خوبی صورت گرفته است.

*به پایان رسید دفتر، حکایت همچنان باقیست
با تمام این تلاش‌ها همچنان پروژه‌های نیمه کار فراوانی وجود دارد دکتر سلطانی‌فر با تائید این موضوع گفت: بسیاری از این پروژه‌های در حال احداث 15 تا 20 سال است که بلاتکلیف مانده و خداوند عنایت کرده و با تلاشی که صورت گرفته و پیگیری که انجام می‌دهیم به امید خدا سفره پروژه‌های نیمه تمام را تا پایان دولت جمع می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بیان کرد: با یاری خداوند امیدواریم در عرصه ورزش کشور از ظرفیت‌های بخش خصوص در پروژهای نیمه کاره ورزشی کشور برای تکمیل، سرعت بخشی و بهره‌برداری از این پروژه‌ها استفاده کنیم. از این جهت هم‌اکنون در بخش‌های مختلف ورزشی، پروژه‌های نیمه کاره بسیاری از حدود 10 ال 15 سال گذشته وجود دارد با این وجود با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌های تاثیرگذار در ورزش را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص عملیات عمرانی در آینده تصریح کرد: حدود 45 استادیوم 5000 نفری مثل ورامین و 25 ورزشگاه 15000 نفری از سال گذشته هدف‌گذاری کردیم که خوشبختانه تا امروز 22 استادیوم 15000 نفری به بهره‌برداری رسیده است. با توجه به محدودیت منابع بخشی از این پروژه‌ها را دو قسمت کردیم تا بر حسب اولویت زمین چمن، رختکن، نور و سکوی تماشاگران که نیاز اولیه هر ورزشگاه است در فاز اول افتتاح و امکان ورزش جوانان در آن فراهم شود. دکتر

سلطانی‌فر تاکید کرد: سرانه ورزشی این منطقه حدود 25 سانتیمتر بوده که با بهره‌برداری از فضاهای جدید در سال 97 به حدود 75 سانتیمتر رسیده است. استعدادهای ورزشی این منطقه به گونه‌ای است که ما را به ادامه این روند برای ساخت سالن‌های روباز و سرپوشیده تشویق می‌کند.

سلطانی‌فر افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها استادیوم‌های 5 الی 15 هزار نفره بوده که در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود، سه پیست دوچرخه سواری که در سال جاری دو تا از این پیست‌ها افتتاح خواهدشد. چندین استخر سرپوشیده، حدود 10 سالن 6 هزار نفره سرپوشیده در شهرهای مختلف کشور هم وجود دارند که امیدواریم با یاری خداوند تا پایان دولت دوازدهم این پروژه ها تکمیل شود. اگر چه دشمنان این کشور ظالمانه ترین و سخت ترین تحریمها را علیه کشور ما به راه انداختند، اما شاید موفقیت های ورزش بویژه در بخش های عمرانی را بتوان نقطه عطف دانست. تردیدی وجود ندارد که می تواند یک الگو برای ما باشد و می توان با توجه به قولهای عمل شده وزیر ورزش امیدوار باشم وی و دوستان پر تلاشش به امید خدا سفره پروژه های نیمه تمام را تا پایان دولت جمع کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران دولت وزارت ورزش و جوانان وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان گفت: حجاب ورزشکاران نشان دهنده اقتدار فرهنگی ایران است

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در خدمت کاپیتان‌ها و ملی‌پوشان تیم‌های مختلف هستیم. موفقیت‌های اخیر رزمندگان جمهوری اسلامی درخصوص عملیات اخیر و اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از جامعه ورزش که در این مدت کوتاه واکنش‌های بسیار خوبی به این عملیات پرشکوه داشتند و این نشان می‌دهد که ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند.   هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع روایت‌گری برای مقام معظم رهبری و رییس جمهور اینقدر پراهمیت است که ستاد روایت پیشرفت تشکیل شد و آقای تقدیری با حکم رییس جمهور محترم ریاست این ستاد را برعهده گرفت. فعلا در شروع کار هستیم و لازم است که اهمیت بیشتری به موضوع روایتگری داده شود و اینگونه نشست‌ها و اردو‌ها خیلی به مسئله روایت‌گری کمک می‌کند.   وی بیان کرد: در حوزه ورزش هر مدالی که به دست می‌آید به روایت پیشرفت کمک می‌کند. زمانی که قهرمانان کشور در یک رویداد بین‌المللی حضور دارند و سرود کشور پخش می‌شود باعث غرور ملی می‌شود و این اثرگذاری ورزش را نشان می‌دهد.   وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت موضوع حجاب اظهار داشت: موضوع حجاب یکی از موضوعات اصلی و دغدغه نظام است چراکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود. وقتی یک بانوی ما باحجاب در رویداد بین‌المللی حاضر می‌شود نشان دهنده اقتدار فرهنگ کشورمان است.   هاشمی افزود: زمانی روایت پیشرفت به خوبی منتشر خواهد شد که از زبان خود قهرمانان باشد. همانطور که وقتی افتخارات هشت سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان مطرح می‌شود قطعا خیلی تفاوت دارد و حس و حال بهتری برای مخاطبان خواهد داشت.   وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته باید این نکته را توجه کنیم که قهرمانان فقط نباید راوی مسائل ورزشی باشند و می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی راوی مسائل حوزه‌های دیگر نیز باشند. ورزشکاران می‌توانند در همه حوزه‌های کشور که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ورود کنند و به عنوان راوی برای مخاطبان اثرگذاری داشته باشند.   کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در مجموعه وزارت ورزش بخشی برای روایت پیشرفت مهیا خواهیم کرد که اتفاقات مثبت بازگو شود.   لازم به ذکر است اولین دوره اخلاق حرفه‌ای و اردوی روایت پیشرفت ویژه کاپیتان‌ها و نخبگان ورزشی تیم‌های رشته‌های مختلف ورزشی کشور توسط اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ۲۷ لغایت ۲۸ فروردین در استان هرمزگان و جزیره قشم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • وزیر ورزش و جوانان گفت: حجاب ورزشکاران نشان دهنده اقتدار فرهنگی ایران است
  • مفتی عمان، پاسخ ایران به رژیم اسرائیل را تحسین کرد
  • ورزش ایران علیه صهیونیست‌ها