Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@13:40:36 GMT

میزبانی موزه آلمان از نمایشگاه آشنایی با زندگی مسلمانان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۰۷۷۹

میزبانی موزه آلمان از نمایشگاه آشنایی با زندگی مسلمانان

به گزارش ایکنا؛ دهه‌هاست که مسلمانان از مذاهب، قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در منطقه آلتونا هامبورگ زندگی می‌کنند. از این رو، آیهان سالار، فیلمساز اهل هامبورگ، نمایشگاهی در موزه آلتونا برپا کرده است که در آن ۲۱ مسلمان از محله آلتونا در قالب مصاحبه‌های ویدئویی درباره نقش و اهمیت اعتقادات مذهبی‌شان در زندگی روزمره گزارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تا سوم اکتبر سال جاری میلادی(11 مهرماه 98) در موزه آلتونا برپاست و در میان این بیست و یک نفر، بسیاری از دانشجویان مسلمان، وکیل، داروساز، امام جماعت، متخصص الهیات اسلامی، معمار و حتی یک طراح مد از این منطقه نیز دیده می‌شوند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ این افراد در حال انجام امور شخصی خود، با آیهان سالار مصاحبه کرده‌اند. به همین دلیل، هر مصاحبه در فضای متفاوت ضبط شده است. به عنوان مثال، یکی از مصاحبه‌شوندگان تسبیح در دست دارد و دیگری مشغول ورق زدن کتاب شعر است. شخصی با چوب هاکی مشغول بازی است و فرد دیگری رمان انگلیسی می‌خواند. آنها در قالب مصاحبه‌های ویدئویی، برای بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند که تعالیم، فرامین و وظایف دینی در زندگی روزمره آنها اهمیت زیادی دارد.

مسئولان موزه اعلام کردند:«هدف از شکل‌گیری این نمایشگاه،‌ ارائه فرصت‌هایی برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی و واقعیت زندگی مسلمانان است. بیشتر مصاحبه‌شوندگان دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان منطقه آلتونا هستند، اما در میان آنها افرادی از حرفه‌های مختلف نیز دیده می‌شوند.»

در اطلاعیه مسئولان موزه درباره انتخاب نام «محله آلتونا» برای این نمایشگاه آمده است: «به دلیل اینکه این نمایشگاه درباره شرایط زندگی مسلمانان محله آلتونا است و کافه‌ها، بازارها، مساجد و ... این بخش از شهر هامبورگ را به نمایش می‌گذارد، عنوان «محله آلتونا» برای آن انتخاب شده است.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا موزه آلمان نمایشگاه مسلمانان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد

 مجتبی سعادتیان ماه اظهار کرد: باتوجه ورود تعداد زیاد مسافران و گردشگران نوروزی به موزه‌ها و حسب تاکید ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز استان و ابلاغیه های مصوب وزارتخانه در خصوص ضرورت حفظ شئونات اسلامی، در کلیه موزه ها تبلیغات محیطی و ترویجی متناسب در موزه های استان نصب شد و تولیدات چندرسانه‌ای کوتاهی نیز در این خصوص مهیا و در تلویزیون های عمومی داخل موزه جهت عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

 معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ حفظ و رعایت پوشش مناسب ایرانی اسلامی و تعامل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز، بسته ویژه نمایشگاهی با موضوع «جواهرانه» با ظرفیت تعدادی تابلوی روند حجاب از گذشته تاکنون در محل گالری موزه زاهدان برای بازدید عموم دایر شده است.

 

 
 
 
 
 
 
 
aparat.com/sb_cthh

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آشنایی با جشنواره قرآنی آرمان با محوریت آیات ابراهیمی + فیلم
  • میزبانی زنجان از گردشگران ۶۲ کشور دنیا
  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآنی استان همدان به میزبانی ملایر
  • میزبانی ۷۲ موزه خراسان رضوی از مسافران نوروزی
  • آشنایی با نمونه‌ای از تست شخصیت تبتی
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • برپایی نمایشگاه ظروف مسی در مراغه
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند