Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آمريکا به ترکيه درمورد اقدام نظامي در سوريه هشدار شديد داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه ، مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا به ترکيه هشدار داد هر گونه اقدام نظامي در سوريه «ويرانگر» خواهد بود.
درپي بالاگرفتن تنش‌ها بين ترکيه و آمريکا بر سر قراردادهاي سامانه پدافند موشکي اس-400 و جنگنده‌هاي اف-35، واشنگتن درباره عمليات برون‌مرزي هم به آنکارا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مايک پامپئو» وزير امور خارجه آمريکا بامداد پنجشنبه درباره اجراي هر نوع عمليات نظامي در سوريه، به ترکيه شديدا هشدار داد.
وزارت خارجه آمريکا با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که پامپئو در جريان ديدار با «مولود چاووش‌اوغلو» همتاي ترکيه‌اي خود اخطار داد که عمليات نظامي جديد آنکارا در سوريه مي‌تواند نتايج «ويرانگر و فاجعه‌بار» براي آنها داشته باشد.
به نوشته خبرگزاري فرانسه، در اين بيانيه آمده است: «پامپئو حمايت خود از مذاکرات کنوني بر سر شمال سوريه را اعلام کرده و درباره عواقب فاجعه‌بار احتمالي اقدام نظامي يکجانبه ترکيه در منطقه هشدار داد».
بر اين اساس، وزير خارجه آمريکا، چاووش‌اوغلو را به‌دليل تصميم ترکيه براي خريد سامانه‌هاي پدافند موشکي اس-400 تحت فشار قرار داده و همچنين درباره بازداشت اتباع آمريکايي در اين کشور ابراز نگراني کرد.
به نوشته خبرگزاري «آناتولي» وزير خارجه ترکيه روز چهارشنبه براي شرکت در نشست هفتاد سالگي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) به واشنگتن سفر و با پامپئو ديدار کرده بود اما جزئياتي از جلسه 40 دقيقه‌اي اين دو منتشر نشده بود.
تنش‌ها بين آمريکا و ترکيه بر سر اختلاف درباره خريد سامانه‌هاي پدافندي روسي همزمان با تحويل گرفتن جنگنده‌هاي اف-35 آمريکايي بالاگرفته است. «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهور آمريکا تهديد کرده بود که ترکيه بايد بين عضويت در ناتو و سامانه‌هاي روسي، يکي را انتخاب کند. در مقابل، «فواد اُکتاي» معاون رئيس‌جمهور ترکيه نيز هشدار داد که واشنگتن هم بايد بين ترکيه و تروريست‌هاي شمال سوريه يکي را انتخاب کند.

ترکيه بايد بين ادامه شراکت با ناتو و اس 400 يکي را انتخاب کند
مايک پنس به ترکيه درمورد خريد سامانه موشکي اس 400 روسيه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز ، مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا روز چهارشنبه به ترکيه درمورد خريد سامانه ضدموشکي اس 400 از روسيه هشدار داد.
وي گفت ترکيه بايد ميان اين که يک شريک حياتي براي ناتو باقي بماند يا اينکه مشارکت خود را با خريد سامانه موشکي روسي به خطر بيندازد، يکي را انتخاب کند.
پنس با اين اظهارات فشار را بر اين متحد آمريکا در ناتو براي کنار گذاشتن اين سفارش خريد که دولت آمريکا تهديدي براي تجهيزات نظامي خود مي بيند حفظ کرد.
معاون رئيس جمهور آمريکا در مراسم هفتادمين سالگرد تاسيس ناتو در واشنگتن گفت: «ترکيه بايد انتخاب کند. آيا مي خواهد يک شريک حياتي در موفق ترين ائتلاف نظامي تاريخ باقي بماند يا مي خواهد امنيت اين مشارکت را از طريق چنين تصميمات توام با بي مبالاتي که موجب تضعيف اين ائتلاف مي شود به مخاطره بيندازد؟»

توافق خريد سامانه اس 400 از روسيه نهايي است
مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه گفت کشورش قطعا سامانه ضد موشکي اس-400 روسيه را خواهد خريد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ، مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه روز چهارشنبه گفت کشورش قطعا سامانه ضد موشکي اس-400 روسيه را خواهد خريد.
مولود چاووش اوغلو روز چهارشنبه بر تداوم خريدهاي عمده تسليحاتي از مسکو به رغم فشارهاي آمريکا و تعليق مشارکت ترکيه در برنامه جت جنگنده اف-35 از سوي آمريکا تاکيد کرد.
وزير امور خارجه ترکيه با حضور در انديشکده اي در واشنگتن گفت: «توافق خريد سامانه دفاع موشکي اس-400 يک توافق تمام شده و نهايي است و ما از آن عقب نشيني نخواهيم کرد.»
چاووش اوغلو که براي حضور در هفتادمين سالگرد تاسيس سازمان پيمان آتلانتيک شمالي - ناتو - به پايتخت آمريکا سفر کرده است گفت ترکيه به اين علت به روسيه روي آورد که نتوانست سامانه دفاع موشکي پاتريوت ساخت آمريکا را خريداري کند.
وزير امور خارجه ترکيه حتي با نقل قول از دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا گفت ترامپ در يک مصاحبه تلفني تاکيد کرده است که باراک اوباما رئيس جمهور پيشين آمريکا با نفروختن سامانه موشکي پاتريوت به آنکارا مرتکب «اشتباه» شده است.

واکنش ترکيه به تهديد آمريکا
معاون رئيس‌جمهوري ترکيه با انتقاد از تهديد آمريکا درباره خريد سامانه‌هاي پدافندي روسي، گفت که واشنگتن بايد تصميم بگيرد که با ترکيه است يا تروريست‌ها.
«فواد اُکتاي» معاون رئيس‌جمهور ترکيه در واکنش به اظهارات همتاي آمريکايي خود گفت که واشنگتن بايد بين متحد ماندن با آنکارا و همکاري با تروريست‌ها، يکي را انتخاب کند.
به نوشته خبرگزاري «آناتولي» اوکتاي شامگاه چهارشنبه در صفحه شخصي توئيتر خود نوشت: «ايالات متحده بايد انتخاب کند. آيا مي‌خواهد متحد ترکيه باقي بماند يا دوستي با ما را به‌خاطر همکاري با تروريست‌ها به‌خطر انداخته و سپر دفاعي متحد خود در ناتو را در برابر دشمنانش تضعيف کند؟»
اين در حالي است که «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهور آمريکا نيز پيشتر در توئيتي گفته بود ترکيه بايد بين خريد سامانه‌هاي پدافند موشکي روسي S-40 0 و عضويت به‌عنوان يک شريک مهم در ناتو، يکي را انتخاب کند.
همچنين «مولود چاووش‌اوغلو» وزير خارجه ترکيه در واکنش به اين تهديد جديد پنس گفته بود قرارداد خريد اين سامانه‌هاي روسي با مسکو منعقد گرديده و موضوعي به پايان رسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکيه آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ممکن است در سفر آتی خود به چین که در ۲۴ تا ۲۶ آوریل انجام می‌شود، پکن را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تهدید به اقدامات تنبیهی کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، اگر چین از ارسال فناوری‌های ادعایی مرتبط با تسلیحات به روسیه دست نکشد، "ایالات متحده اقدامات تنبیهی" انجام خواهد داد.

نوع "اقدامات تنبیهی" گزارش نشده است، اما این فرض وجود دارد که در مورد اعمال تحریم‌ها علیه موسسات مالی چین و سایر سازمان‌ها صحبت شود.

در واقع، تعجب آور نیست که بلینکن با مواضع تهدید به چین می‌رود. اخیرا جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز چین را به خاطر روابط با مسکو تهدید کرده است.

جانت یلن چند روز قبل از ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به چین تهدید کرد که اگر شرکت‌های چینی حمایت از روس‌ها را متوقف نکنند، «عواقب جدی» خواهد داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: چینی‌ها نباید به روسیه در درگیری علیه اوکراین کمک کنند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط بین مسکو و پکن به طور قابل توجهی تقویت شده است. در همین راستا در مارس ۲۰۲۳، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از مسکو بازدید کرد و در آنجا با ولادیمیر پوتین، همتای خود بر دوستی بی حد و حصر بین دو کشورشان که هژمونی غرب در صحنه بین المللی را به چالش می‎کشد، تاکید کرد.

چند ماه بعد، در اکتبر همان سال، رئیس جمهور روسیه با همتای چینی خود در حاشیه مجمع راه ابریشم جدید در پکن دیدار کرد. در آن روز، جین پینگ از اعتماد سیاسی متقابل فزاینده بین چین و روسیه صحبت کرد. پوتین پس از انتخاب مجدد خود در مارس ۲۰۲۴، روابط بین مسکو و پکن را به عنوان یک عامل ثبات توصیف کرد و از روابط شخصی بسیار خوب خود با شی گفت.

پکن خود را به عنوان یک طرف بی طرف در جنگ بین اوکراین و روسیه معرفی می‌کند، اما دو سال پیش به شریک اصلی اقتصادی مسکو تبدیل شد. چین خواستار حل و فصل سیاسی برای پایان دادن به جنگ است، در حالی که غربی‌ها مرتباً از این کشور می‌خواهند تا با استفاده از نفوذ خود بر مسکو، تلاش بیشتری برای توقف جنگ انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود