Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:52:09 GMT

شهرستان بالا مرغاب در شمال غرب افغانستان در یک قدمی سقوط

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۴۰۲۴

شهرستان بالا مرغاب در شمال غرب افغانستان در یک قدمی سقوط

مقامات محلی در ولایت «بادغیس» در شمال غرب افغانستان اعلام کردند که بسیاری از مواضع امنیتی شهرستان «بالامرغاب» به تصرف طالبان در آمده است و این شهرستان در آستانه سقوط قرار دارد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله افضلی» از اعضای شورای ولایتی «بادغیس» خبر داد که حملات گسترده طالبان در شهرستان «بالامرغاب» ادامه دارد و بجز فرماندهی پلیس و پایگاه ارتش تمام پاسگاه‌های امنیتی نمرکز این شهرستان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از شب گذشته نیز حدود 100 نفر از نیروهای امنیتی ناپدید شده‌اند و هنوز مشخص نیست که آیا این نیروها کشته، زخمی و یا اسیر شده‌اند.

افضلی به «جمهور» گفت که در صورت سقوط بالامرغاب جان بیش از 700 نیروی امنیتی به خطر می‌افتد.

مقامات دولتی اما گزارش‌ها درباره وضعیت وخیم امنیتی را رد می‌کنند.

محاصره بیش از 100 نیروی امنیتی توسط طالبان در شمال افغانستانکشته شدن 8 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان

«جمشید شهابی» سخنگوی والی بادغیس اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان در 24 ساعت گذشته هیچ تلفاتی نداشتند.

وی افزود که بالا مرغاب تحت کنترل دولت است و نگرانی نیز درباره سقوط این شهرستان وجود ندارد.

این در حالی است که عبدالرحیم رهین، نماینده مردم بادغیس در پارلمان افغانستان اظهارداشت که در مرکز این شهرستان هیچه رفت و آمدی نیست و مردم مناطق مسکونی خود را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است

سفیر حکومت طالبان با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان اظهار داشت مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانچین: برای اجرای پروژه‌های بنیادی با افغانستان همکاری می‌کنیمبرگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است