Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:26:48 GMT

ارتباط فیبرنوری سلسله برقرار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۴۸۶۰

ارتباط فیبرنوری سلسله برقرار شد

رسول پیریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رانش زمین در مسیر خرم آباد به الشتر محدوده رباط نمکی بر اثر سیلاب اخیر و قطع ارتباط فیبرنوری شهرستان اظهارداشت: قطع فیبرنوری این مسیر باعث شد که از نیمه های شب گذشته تاکنون ارتباط تلفن ثابت و همراه اول و به تبع آن دیتا در شهرستان با قطعی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پس از تلاش های فراوان ارتباط تلفن همراه و دیتای شهرستان ظهر امروز مجدد برقرار شد.
پیریایی با اشاره به قطع ارتباطات خطوط ایرانسل در شهرستان بر اثر تخریب پل جدید کاکارضا اضافه کرد: تخریب پل باعث قطع فیبرنوری مسیر خرم آباد به نورآباد شد و با توجه به اینکه بار خطوط ایرانسل روی فیبرنوری این مسیر قرار دارد هم اکنون ارتباط خطوط ایرانسل در شهرستان قطع است.
رئیس شرکت مخابرات سلسله افزود: با توجه به تخریب پل، عبور فیبرنوری از عرض رودخانه با مشکل مواجه و وصل آن را زمان بر ساخته است با این حال نیروهای شرکت مخابرات در تلاش برای رفع این مشکل هستند و به احتمال قوی، مشکل خطوط ایرانسل نیز تا بعدازظهر امروز رفع خواهد شد.
آغازین روزهای امسال شدت بارش ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان درگیر و دار این حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش های امسال تا هشت هزار میلیارد ریال عنوان شد و در حالی که تلاش برای احیای مجدد استان آغاز شده بود موج بارشی جدیدی از ابتدای هفته جاری سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعالیت این سامانه از هفته دوم تعطیلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش های سیل آسایی که چندین رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالی بیدار و روانه شهر و روستاهای استان کرد.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان سد مروک دورود سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند .
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با 3سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7265/7273
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تلفن همراه خشکسالی زمین شرکت مخابرات گاز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر

گردنه تته در شهرستان پاوه حدود نیمی از سال را به دلیل بارش سنگین برف مسدود می‌شود و اکنون در آستانه بازگشایی قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد در کردستان هر ساله به دلیل بارش سنگین برف حدود 6 ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

فرهاد شهبازی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بازگشایی این مسیر همه ساله در فصل بهار انجام می‌شود، زیرا به دلیل شرایط جوی موجود امکان برفروبی در فصل زمستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از هشت متر می‌رسد، گفت: عملیات برفروبی این مسیر توسط نیروهای راهداری پاوه و شهرستان سروآباد به صورت همزمان انجام می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه بیشترین مسافت این گردنه در شهرستان پاوه قرار دارد که عملیات برفروبی آن به اتمام رسیده است افزود: مسیر جاده تته در حدود 21 کیلومتر طول دارد که 17 کیلومتر در محدوده حوزه شهرستان پاوه و مابقی در شهرستان سروآباد قرار دارد و در دیگر ایام سال با مشرف بودن بر کشور همسایه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • شکوفه های بهاری در سلسله لرستان