Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری گلستان گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد سیلاب اخیر در استان بیش از چهار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف برجای گذاشته است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، میرمحمد غراوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود چهار هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و غیره در استان وارد کرده است که در چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 270 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته است که حدود یکصد هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها احتمال افزایش این سطح وجود دارد.

سرپرست استانداری گلستان ادامه داد: حدود 12 هزار و 500 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز تحت تأثیر سیلاب بوده که سه هزار و 400 واحدمسکونی به طور کامل تخریب شده است و نیازمند نوسازی است.

بیمارستان‌های صحرایی سپاه در گلستان به 73 هزار نفر خدمات‌رسانی کردندبرخی رودخانه‌های گلستان توسط بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) لایروبی شدخدمات سپاه سمنان به سیل‌زدگان گلستان و مازندران با قوت ادامه دارد

وی گفت: به رغم تلاش‌ دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و غیره در بسیاری از مناطق به طور موقت برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

غراوی درباره اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح برای خروج سیلاب از شهرها و روستاهای استان گفت: علاوه بر یک دستگاه لایروب که از سوی سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد، یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش نیز توسط سه فروند هواپیما وارد استان شد و در حال مونتاژ است تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد.

وی گفت: همچنین یک‌دستگاه بارج نیز در حال مونتاژ است تا با حمل بیل مکانیکی به دریا، سرعت لایروبی را افزایش دهد.

سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آق‌قلا نسبت به روزهای گذشته هستیم. با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، نیاز به پمپ‌های مکنده بسیار قوی داریم تا بتوانیم آب را از شهرها و روستاها تخلیه کنیم.

انتهای پیام/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش چمستان

ایسنا/مازندران فرماندار شهرستان نور گفت: در بخش چمستان بیش از ۷۰۰میلیارد تومان خسارت سیل در حوزه تخریب زمین‌های کشاورزی، دیواره‌های حفاظتی، پل‌ها و ابنیه تحمیل شد.

بیژن پولادی شامگاه۲۵ فروردین در جلسه شورای اداری اظهار کرد: امیدواریم منتخب مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در کنار دولت با تعامل سازنده در راستای پیشبرد اهداف نظام، انقلاب و توسعه شهرستان گام‌های بلندی بردارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ بی حاشیه‌ترین انتخابات در ادوار گذشته شهرستان نور بود، افزود: شهرستان نور سال ۱۴۰۲ را در حالی پشت سر گذاشت که چندین بار دچار سیلاب و چالش‌های متعدد و سخت شد.

وی ادامه داد: در جبران سیل‌های اخیر از ظرفیت‌های داخلی چون تهاتر، تامین بودجه با پیگیری‌های فراوان از پایتخت و همچنین کمک خیرین و پیمانکاران منطقه استفاده شد.

پولادی ادامه داد: در حوزه راه، روشنایی محور آلشرود به چمستان با کمک بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط خیرین انجام شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به مبلمان شهری و روستایی و توسعه روستاها در بخش مرکزی و چمستان گفت: سال گذشته به صورت همزمان بیش از ۷۰ روستاها طرح هادی انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه برق تبدیل سیم به کابل، راه روستایی، گازرسانی به بخش بلده، شبکه‌های فیبر نوری توسعه‌ متوازن در شهرستان در حال انجام است.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه نیروهای امنیتی همیشه پای کار هستند گفت: با توجه با اینکه در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۳ میلیون گردشگر وارد شهرستان شدند که کوچکترین تنشی به وجود نیامد.

پولادی ادامه داد: در حوزه تنظیم بازار و ارزاق عمومی با توجه به حجم بالای مسافر و خانه دومی‌ها مشکل خاصی به وجود نیامد و استقبال خوبی صورت گرفت.

مدیران در خط مقدم خدمتگزاری قرار دارند

حجت الاسلام محمودزاده امام جمعه ایزدشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه ما به عنوان خدمتگزاران به این نظام و امت در صحنه هستیم، اظهار کرد: هر خدمتی که بخواهد برای مردم انجام شود، خط مقدم آن مدیران هستند چرا که اگر خط مقدم درست باشد اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها نیز درست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایزدشهر اگر چه در ظاهر جمعیت محدودی دارد، اما پیشانی شهرستان نور است‌، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های منحصر بفرد ایزدشهر، انتظار می‌رود در موضوعات مختلف شهر به صورت مستقل دیده شود.

امام جمعه ایزدشهر با بیان اینکه قانون شکستنی نیست اما با تبصره‌ها قابل انعطاف است، خاطرنشان کرد: در اجرای مصوبات و مواردی که می‌توان هزینه‌ها را در شهر ایزدشهر انجام داد، کمک کنید تا در همین شهر خرج شود.

«عبدالوحید فیاضی» نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد نیز دراین جلسه اظهار کرد: مدیران باید دانش افزایی به میزان تعهد و خدمتگزاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط سخت شده است به مدیرانی با مهارت و تلاش بیشتر نیاز داریم و استفاده از تکنولوژی و برنامه‌های مدون خیلی کمک کار است.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد با تاکید براینکه باید نارضایتی‌ها را در جامعه کاهش دهیم، گفت: تمامی مدیران در افزایش توسعه رضایتمندی مردم نقش محوری و تعیین کننده‌ای دارند.

پروژه‌ای برای عزل و نصب مدیران نداریم،

فیاضی با تاکید بر اینکه پروژه‌ای برای عزل و نصب مدیران نداریم، افزود: هر اداره‌ای که مراجعینش به دفتر نماینده بیشتر باشد معنی آن این است که یا قانون ناکافی دارد و یا مدیر مناسب ندارد در هر صورت مدیر باید پاسخ دهد.

 وی با بیان اینکه معیار کار پاکدستی و خدمتگذاری است، افزود: ما نسبت به آنچه که مردم مطالبه دارند خیلی عقب هستیم و برای خدمتگذاری بیشتر به مردم با هم پیمان می‌بندیم. شهر ما ظرفیت کارشکنی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • ستاره سابق بارسا متهم به تخریب عمارت 18 میلیون یورویی!
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • صدور هشدار قرمز برای این ۵ استان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای بارش شدید باران
  • هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان/ بارش شدید در جنوب کشور
  • خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش چمستان
  • باد و باران باعث تخریب ۲۰ اصله پایه شبکه برق شهرستان سراوان شد