Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمانه رمضانی گیوی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر ویژگی‌های مو مانند رنگ و حالت در زیبایی افراد اظهار کرد: این ویژگی‌ها اغلب به عواملی گوناگون مانند سن، سبک زندگی و مسائل ژنتیکی بستگی دارند، عوامل ژنتیکی در تعیین رنگ موی افراد بسیار موثر هستند و اغلب رنگ مو و سرعت سفید شدن مو‌ها در اعضای یک خانواده مشابه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: علت سفید شدن زودرس مو‌ها چیست؟

وی بیان کرد: با جود مشابه بودن رنگ مو و سرعت سفید شدن مو‌ها در اعضای یک خانواده، با این حال گاهی این موارد بر اثر سبک زندگی متفاوت افراد تغییر می‌کنند، بنابراین فرد به سفیدی زودرس مو‌ها دچار می‌شود، در این موارد اغلب عوامل محیطی نقشی موثر دارند به طوری که با کنترل و تغییر این عوامل می‌توان سرعت سفید شدن مو‌ها را تا حدی کاهش داد.

این متخصص طب سنتی افزود: از دیدگاه طب سنتی، عوامل مختلف با افزایش شدید سردی یا رطوبت در بدن می‌توانند سفید شدن مو‌ها را تسریع کنند، البته گاهی حرارت زیاد یا خشکی هم با به‌ هم زدن تعادل اخلاط در بدن در سفیدی مو‌ها موثر است، بنابراین تشخیص دقیق علت سفیدی زودرس مو‌ها در هر فرد اغلب به بررسی کامل نیاز دارد که این بررسی بر عهده متخصص طب سنتی است با این حال می‌توان با رعایت نکاتی سرعت سفید شدن مو‌ها را در افراد کاهش داد.

بیشتر بخوانید: با این گیاه جادویی، همین حالا با مو‌های سفید خداحافظی کنید

سفیدی زودرس مو‌ها را با داشتن روانی آسوده دور بزنید

رمضانی گیوی تاکید کرد: استرس‌ها و فشار‌های روانی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سفیدی مو‌ها هستند، بنابراین افرادی که فشار‌های فراوان شغلی، خانوادگی یا شخصی را به مدت طولانی تحمل می‌کنند اغلب در سنینی پایین‌تر نسبت به سایر اشخاص به سفیدی مو‌ها دچار می‌شوند، این فشار‌ها ممکن است در حدی نباشند که فرد برای حل آنها نزد مشاور برود، اما در طولانی مدت آثاری مخرب را  بر سلامت جسم و روان شخص می‌گذارند، تنظیم صحیح روابط اجتماعی، شغلی و خانوادگی، حل به موقع مشکلات پیش از آنکه بسیار بزرگ یا آسیب‌زننده شوند، یادگیری روش‌های افزایش تاب‌آوری در برابر سختی‌ها و کنار آمدن با مشکلات، مراجعه به موقع به روانشناسان و مشاوران و دریافت کمک‌های لازم از آنها، به کاهش فشار‌های عصبی و عوارض جسمانی ناشی از آنها کمک می‌کنند.

دور فست‌فود‌ را خط بکشید تا مو‌های رنگی داشته باشید

وی تصریح کرد: رژیم غذایی نامناسب بر سفیدی مو‌ها اثر می‌گذارد به طوری که مصرف زیاد مواد سودازا مانند تنقلات مصنوعی، فست‌فودها، غذا‌های کنسرو شده و حاوی مواد نگهدارنده، قهوه، نسکافه، کاکائو، نوشابه، قارچ، کلم و بادنجان در سفیدی مو‌ها نقش دارند، از سوی دیگر استفاده زیاد مواد غذایی با طبع سرد مانند ماست، دوغ، خیار، گوجه‌فرنگی، ترشی و عادت به مصرف زیاد مواد غذایی که دمایی پایین دارند مانند غذا‌های سرد و انواع سالاد‌ها و نوشیدن آب یخ هم می‌توانند سفید شدن مو‌ها را تسریع کنند، بنابراین به افراد پیشنهاد می‌شود که از مصرف زیاد این خوراکی‌ها پرهیز کنند.

عوامل موثر در سفیدی زودرس مو‌

این متخصص طب سنتی درباره سایر عوامل موثر در سفیدی زودرس مو‌ها گفت: عادت به دوش گرفتن با آب سرد، خشک نکردن صحیح سر پس از استحمام، نپوشیدن لباس کافی در زمستان، قرار دادن بدن در معرض باد سرد کولر در تابستان، بدخوابی شبانه یا خواب زیاد روزانه هم با افزایش سردی یا رطوبت در بدن به ویژه سر در سفیدی زودرس مو‌ها نقشی موثر دارند، بنابراین افراد برای اینکه به این مشکل دچار نشوند، باید سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

رمضانی گیوی یادآوری کرد: مکیدن روزانه یک عدد هلیله سیاه، نوشیدن دمنوش یا عرق اسطوخودوس، ماساژ کف سر با روغن‌هایی مانند گل لادن، آمله و نارگیل در کاهش سرعت سفید شدن مو‌ها موثر هستند، به طور کلی افرادی که به سفیدی زودرس مو‌ها دچار می‌شوند باید به متخصص طب سنتی مراجعه کنند تا با توجه به علت سفیدی مو، نسخه لازم برای آنها تجویز شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت طب سنتی درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

کپک‌ها معمولاً ظاهر بدی دارند و برای سلامتی ضرر دارند و به همین دلیل خلاص شدن از شر کپک به شکل صحیح، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از انواع کپک هستند که سم‌هایی را تولید می‌کنند و برای بدن انسان خطرات زیادی دارند و ممکن است باعث ایجاد علائم و مشکلات تنفسی شوند و در بدترین حالت سیستم ایمنی را درگیر خواهند کرد.

ماده سفید کننده هم یکی از محصولات پرکاربردی است که برای پاک کردن کپک استفاده می‌شود. ممکن است ماده سفید کننده در ظاهر کپک را از بین ببرد، زیرا رنگ آن را خنثی می‌کند و شما فکر می‌کنید که دیگر هیچ کپکی وجود ندارد، اما غشای کپک زیر آن قوی و زنده باقی می‌ماند و ممکن است موم آزاد شده از آن باعث بیماری شود برای همین توصیه میشود هرگز با سفید کننده‌های مخصوص ظرف و ... کپک‌ها را تمیز نکنید.

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

سفید کننده در پاک کردن کپک موثر نیست، در نتیجه می‌توانید از روش‌های دیگری شامل موارد زیر استفاده کنید:

محلول سرکه
سرکه می‌تواند ۸۲% از همه اجزای کپک را در اولین استفاده از بین ببرد و مشکلات مربوط به کپک را رفع کند. سرکه مخمری سفید را به اندازه ۸۰ درصد که در سوپرمارکت‌ها هم موجود است، با آب به اندازه ۲۰ درصد با یکدیگر ترکیب کنید. داخل بطری اسپری بریزید و به سطوح مورد نظر بزنید.

بعد از ۲۰ دقیقه؛ روی آن را دستمال بکشید و کپک را با آب گرم پاک کنید.

روغن درخت چای
روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد و به طور موثر کپک را از بین می‌برد. البته یک پاک کننده عالی محسوب نمی‌شود، اما می‌توانید سه درصد از روغن درخت چای را که در آن یک قاشق چای خوری روغن درخت چای و دو فنجان آب گرم استفاده شده است، برای این وضعیت استفاده کنید.

محلول را قبل از استفاده خوب تکان دهید سپس آن را داخل بطری اسپری بریزید و به ناحیه مورد نظر بزنید. در عرض ۲۰ دقیقه روی قسمت مورد نظر را با آب گرم دستمال بکشید. اگر لکه کپک باقی مانده بود، از آمونیاک و سرکه استفاده کنید.

کپک می‌تواند کشنده باشد
دانه‌های حاصل از کپک در فضا پخش می‌شوند. بدن بسیاری از افراد در برابر انواع مختلف کپک‌ها واکنش خاصی نشان می‌دهند، اما بعضی از انواع آن‌ها همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، به دلیل تولید سرم باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شوند که در چنین شرایطی استفاده از ماسک‌های محافظتی برای پاک کردن کپک‌ها حتما توصیه می‌شود.

هر چقدر که فضای ایجاد شده همراه با کپک بزرگتر باشد، خطرات آن بیشتر است بنابراین گاهی اوقات بهتر است که از یک متخصص بخواهید تا برای پاک کردن کپک‌ها اقدام کند و اقدامات امنیتی را به کار بگیرد.

منبع: ایسکانیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • صبوری‌های زنی که در ساخت موشک موثر بود
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • محمد عمری با ملوان اوج گرفت (عکس)
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!