Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لی دو اون، نماینده ویژه سئول در امور امنیت و ثبات شبکه جزیره‌ کره امروز پنجشنبه با بیان اینکه تحریم‌های بیشتر باعث تشویق کره شمالی برای متوقف کردن برنامه‌های تسلیحات اتمی خود نمی‌شود، اظهار کرد: کره شمالی به رغم همه گونه محدودیت بین‌المللی برنامه‌ی هسته‌ای خود را به مدت چندین دهه ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سئول بیان کرد: تحریم‌ها ابزاری برای جلوگیری از اتخاذ تصمیمات بد از سوی کره شمالی هستند. اما به تنهایی مشکل ما را به طور اساسی حل نمی‌کنند.

لی گفت: کره شمالی در مدت دهه‌های تحریم و فشار به توسعه‌ هسته‌ای خود اصرار داشته است.

او تصریح کرد: باور کردن این که تحریم‌های شدیدتر و فشار بیشتر باعث می‌شود که کره شمالی به یک باره تمام برنامه‌ی هسته‌ای خود را متوقف سازد، نوعی توهم است.

این مقام کره جنوبی تصریح کرد، به رغم نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی، این نشست ثمره‌ای در پی نداشته است و اضافه کرد: تعاملات در سطوح بالا و گفت‌وگوی کاری معنادار، تنها راه برای رهایی از بن بست در مذاکرات خلع سلاح است.

این دیپلمات سئول هم‌چنین اعلام کرد: برخی مدعی هستند که نشست سران هانوی که بدون توافق برگزار شد نشان‌دهنده‌ محدودیت رویکردهای از بالا به پایین است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه، در پیامی ویدئویی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو، اعلام کرد که کشورهای غربی با اقدامات خود به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند.

لاوروف گفت: در حال حاضر آمریکا و اقمار خود در ناتو همچنان در اندیشه تحمیل «شکست راهبردی» بر روسیه بوده و آماده هستند تا به قیمت از دست دادن جان «تا آخرین فرد اوکراینی» کشور ما را  مهار کرده و تضعیف کنند. در عین حال، غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده‌اند که این وضعیت مملو از پیامدهای فاجعه بار  خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که نگرانی دقیقاً این است که «تروئیکای» قدرت‌های هسته‌ای غربی در میان حامیان اوکراین هستند و به عنوان آغازگر اصلی اقدامات تحریک‌آمیز مختلف عمل می‌کنند و در شرایط کنونی می توان "ریسک های استراتژیک جدی" را مشاهده کرد.

پیش از این، در گزارش دولت انگلیس اعلام شد که این کشور تا زمانی که نیاز باشد، سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود را حفظ خواهد کرد.

در اواخر ماه مارس، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، لیندا توماس گرینفیلد، در نشست شورای امنیت با موضوع "خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای" گفت که ایالات متحده قصد دارد گفتگوهای دوجانبه در مورد کنترل تسلیحات با روسیه و چین را "فوراً و بدون پیش شرط" آغاز کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود تاکید کرد که روسیه و ایالات متحده باید به اجرای کامل توافقنامه مربوط به اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک بازگردند. وی تاکید کرد: کشورهای دارای سلاح هسته‌ای باید توافق کنند که هیچ یک از آنها اولین استفاده کننده از سلاح هسته‌ای نباشند، چرا که در جنگ هسته‌ای برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانهدرخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیللاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران