Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@14:43:09 GMT

ایجاد سپر انسانی در مقابل سیل وحشتناک / اینجا ایران است! + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۷۷۴۵

‍‍‍‍‍‍

حوادث رکنا: جوانان روستای غزاویه با دست خالی در مقابل سیل ایستادند.

حجم ویدیو: 2.65M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش گروه حوادث رکنا، جوانان روستای غزاویه با دست خالی مقابل سیلاب سینه سپر می کنند تا روستا و زمین‌های کشاورزی زیر آب نرود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

به گزارش گروه حوادث رکنا، جوانان روستای غزاویه با دست خالی مقابل سیلاب سینه سپر می کنند تا روستا و زمین‌های کشاورزی زیر آب نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

ایجاد سپر انسانی در مقابل سیل وحشتناک / اینجا ایران است! + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث حوادث اخبار حوادث ایران سیل فیلم دست خالی وحشتناک عکس سیل جوان فیلم وحشتناک لرستان قربانی مشهور رستوران کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت حضور لشگر صدهزارتایی تعاونی ها در میدان است

یک مزرعه خورشیدی در روستای پنداس کاشان راه اندازی شده که برق  پنج روستا را تامین می کند، نکته جالبش اینجاست که این  تعاونی با مشارکت ۴۰ بانو راه اندازی شده و نه فقط قطعی برق روستا را حل کرده بلکه برق ۲۳۰خانه در روستاهای همجوار را هم تامین می کند. برکت جمع شدن 40 زن زیر بیرق تعاونی در حالی خانه اهالی یک منطقه روشن کرده که تا پیش از این زنان در تعاونی های شهری و روستایی به صورت محدود حضور داشتند و حتی بیشترعضویت آنان به صورت نمادین مطرح بود نه فعالیت شان.

نخستین تعاونی های زنان در دوران مشروطیت و به همت صدیقه دولت آبادی در شهرهای یزد، کرمان و اصفهان آغاز به کار کردند. پیش تر از آن نیز از زمان های دور نوعی تعاون و همیاری به صورت سنتی ولی منسجم در بین زنان ایران به ویژه در روستاها، در فعالیت های کشاورزی، هنگام وجین و نشا و جمع کردن محصولات و پختن نان، تهیه غذا و لباس برای رزمندگان و ادا کردن نذورات در شهرها وجود داشته است.

در تحقیقات دکتر مرتضی فرهادی آمده تا سال۱۳۳۵، دو میلیون زن عشایر در ۴۰۰هزار واره (تعاونی سنتی ویژه زنان عشایر در حوزه لبنیات) عضویت داشتند که دولت مدرن پهلوی ها آنها را نابود کرد!

اما اولین تعاونی های ویژه زنان به شکل امروزی در سال ۱۳۷۳ به ثبت رسید. دکتر «پروین معروفی» مدیرکل ترویج روستایی وزارت کشاورزی طرحی برای تشکیل تعاونی های زنان روستایی، مطرح و به دفتر امور زنان ریاست جمهوری ارائه داد، هر چند آن طرح به نتیجه نرسید اما بهانه ای شد برای طرح جدی تعاونی های زنان.

اینک بعد از 30 سال با وجود اینکه زنان سرزمین مادری از خاکستر تجربه ها برخاسته اند تا ضمن احیای تعاونی های زنانه فعالیت خود را برای پیشرفت و مشارکت اقتصادی کشور سر بگیرند اما تمام تلاش آنها به ایجاد 8 هزار تعاونی زنان در کشور محدود شده است. هر چند حدود ۲۲ درصد اعضای کل تعاونی های فعال کشور نیز به بانوان اختصاص دارد اما با این حال هنوز هم ضرورت تقویت و توانمندسازی زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه در عرصه اقتصاد پابرجاست.

به فرمایش مقام معظم رهبری ایجاد شغل از راه تعاون می گذرد و مخاطب این مسئولیت، وزرای تعاون، کار و رفاه در ادوار مختلف بوده و هستند که از سهم کم تعاونی ها از اقتصاد انتقاد می کنند و می گویند که «قرار بوده این سهم به 25 درصد افزایش یابد ولی به دلیل کم کاری های صورت گرفته، این سهم در حال حاضر 5 درصد است.». یکی باید مانند رهبر معظم انقلاب به این مقامات مسئول تلنگر بزند که: مخاطب «باید این کار بشود» خود شما هستید است نه هیچ‌کس دیگر!

اینک و پس از این همه تعلل وقت آن رسیده که وزارت تعاون اجرای کامل اصل ۴۳ و ۴۴ با همین توالی! را در دستور کار خود قرار دهد، وقت آن رسیده اقتصاد تعاون را احیا و لشگر صدهزارتایی تعاونی ها به میدان بیاید، برای تحقق این مهم باید استفاده از این ظرفیت‌ مردمی در موارد و دیگر حوزه ها فعال شود:

کشاورزی: شامل تأمین نهاده ها وماشین آلات  وارائه خدمات در زمینه تأمین وتوزیع نهاده های کشاورزی ودامی، تولید محصولات کشاورزی و دامی شامل پرورش دام و طیور، اجرای طرحها وپروژه های صنایع تکمیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات

خدمات: شامل فعالیت تعاونی های زنان در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای وفنی، ایجاد مراکز استعدادیابی کودکان وتاکسی سرویس زنان، دفاتر نمایندگی بیمه، ایجاد آموزشگاههای کامپیوترو نیز فروشگاههای عرضه محصولات تولیدی

صنعت: شامل کارگاههای تولید پوشاک، کارگاههای بسته بندی دستمال کاغذی، بافت جوراب وکارگاه بافت سنتی پارچه وحوله

صنایع دستی: شامل تولید انواع دوختهای محلی، تهیه مصنوعات از ضایعات محصولات کشاورزی  بافت قالی وتابلو فرش ، دوخت گیوه و کپو بافی ، گلیم ومسند بافی

با وجود اینکه مشارکت سازمان یافته زنان در تمامی حلقه های زنجیره اقتصادی کشور، خوشه سازی و شبکه سازی تعاونی‌های زنان در قالب زنجیره ارزش و بسترسازی برای عرضه محصولات تعاونی‌ها همواره باید مدنظر قرار داشته باشد ولی باید متذکر شد که ثمرات استفاده از این ظرفیت‌ مردمی در تعاونی ها به غیر از درآمدزایی در سایر وجوه زندگی این زنان و خانواده های آنان و حیات طیبه اسلامی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت که 80 میلیون جمعیت کشور از آن منتفع خواهند شد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • وقت حضور لشگر صدهزارتایی تعاونی ها در میدان است
  • تعاونی با عطر مادرانه
  • لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران
  • ایجاد ۹ سایت الگویی برنج در محمودآباد
  • سقوط وحشتناک یک هواپیمای روسی (فیلم)
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک خیابان‌های دبی بعد از سیل (فیلم)
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد