Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@01:59:06 GMT

۱۰ کشته نبرد سنگین نیرو‌های افغان با طالبان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۷۹۲۹

۱۰ کشته نبرد سنگین نیرو‌های افغان با طالبان

منابع افغان از نبرد سنگینی که میان نیرو‌های دولتی این کشور و طالبان در ولایت بادغیس در جریان است و کشته شدن حداقل ۱۰ نفر از نیرو‌های دولتی در جریان این نبرد خبر دادند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از النشره، جمشید شهابی سخنگوی حاکم ولایت بادغیس افغانستان اعلام کرد: حدود ۱۰ نفر از نیرو‌های پلیس و سربازان افغان در نبرد‌های سنگین با طالبان کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیرو‌های دولتی افغان به عقب نشینی تاکتیکی از برخی مناطق از بیم در خطر قرار گرفتن غیرنظامیان روی آورده اند.

شایان ذکر است که روز گذشته وزارت دفاع افغانستان از حمله چهارشنبه‌شب صد‌ها نفر از افراد طالبان به منطقه بالامرغاب در ولایت بادغیس در شمال‌غرب افغانستان خبر داده بود.

قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه گفته بود: این حمله حوالی ساعت دوازده شب گذشته صورت گرفته است. نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از چندین پاسگاه عقب نشینی کردند. به گفته وی، درگیری اکنون در منطقه جریان دارد و چندین حمله هوایی به مواضع طالبان انجام شده است.

وی جزئیاتی از تلفات نیرو‌های امنیتی و طالبان در این درگیری‌ها اعلام نکرد.

اما عبدالوارث شیرزاد از مسئولان بالامرغاب بیان کرده بود که در این حمله دست‌کم ۳۵ نظامی افغان کشته شدند و به همین تعداد افراد زخمی یا اسیر شدند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، از سخنگویان گروه طالبان نیز در توئیتی گفته بود که اعضای این گروه پنج پاسگاه امنیتی را دربالامرغاب به دست گرفتند و در این حمله ۱۲ سرباز را کشته و ۲۱ سرباز دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

از تلفات اعضای گروه طالبان آماری مشخصی در دست نیست. اما طبق گفته مقامات محلی در حملات هوایی به مواضع طالبان ده‌ها نفر از آن‌ها کشته و زخمی شده اند.

بالامرغاب از جمله مناطقی در بادغیس است که بار‌ها هدف حملات طالبان قرار گرفته است.

حدود ۲۰ روز پیش حمله طالبان به این منطقه سبب عقب نشینی صد سرباز افغان به سمت ترکمنستان شد.

بالامرغاب از مناطق استراتژیک افغانستان است. این منطقه، ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان را به یکدیگر وصل کرده و مسیر اصلی شمال به ولایت‌های غربی و جنوبی افغانستان است. قسمتی از جاده حلقوی افغانستان از بالامرغابمی‌گذرد که به دلیل ادامه ناامنی، دولت قادر به ساخت آن نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیروهای افغان افغانستان سرباز افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در دیدار با نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا گفته است با حاکمیت طالبان حقوق زنان تأمین شده و حکومت سرپرست به هیچ‌‌ کس اجازه نمی‌دهد که حقوق زنان را پایمال کند. 

شیخ محمد خالد حنفی افزوده است، وزارت امر به‌ معروف افزون بر واپس‌گیری حق میراث پنج هزار زن و واگذاری آن به آن‌ها در سه سال گذشته، از ازدواج بد زنان به‌گونه کامل جلوگیری کرده است.

از سویی هم، نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا در این دیدار گفته‌اند که با برگشت به کشور، نگرانی‌ آنان در مورد حقوق زنان افغانستان از بین رفته و افزوده‌اند، شایعات نشرشده در مورد حقوق زنان افغان بی‌اساس است. 

از سویی هم وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان از دیدار نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا با سرپرست این وزارت خبر می‌دهد. 

به نقل از خبرنامه این وزارت هیأتی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان‌های مقیم خارج از کشور، در دیدار با شیخ نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفت، افغان‌هایی‌که در خارج از کشور به‌سر می‌برند آماده‌اند، ظرفیت‌ها و امکانات اقتصادی، علمی و اجتماعی خود را با حکومت سرپرست شریک کنند. 

این هیأت افزود، با حاکمیت طالبان فرصت‌های زیادی در بخش‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در ‎افغانستان فراهم شده و ‎افغان‌ها از مصونیت جانی و مالی برخوردار شده‌اند. 

از سویی هم شیخ نور محمد ثاقب گفت، افغانستان خانه مشترک ما است و افغان‌هایی که در خارج به‌سر می‌برند به افغانستان برگردند و در آبادی کشور سهیم شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و ۶ مجروح
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • ‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد/عکس
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان