Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@04:59:43 GMT

تحویل 2 فروند جنگنده اف -35 آمریکا به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۸۲۸۰

به گزارش ایسنا، اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با آناتولی اعلام کرد که یک فروند جنگنده اف -۳۵ جهت تحویل به ترکیه به «پایگاه هوایی لوک» اعزام شده و یک فروند دیگر فردا (جمعه) اعزام خواهد شد.

پاهون همچنین با اشاره به نگرانی‌های واشنگتن از خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ توسط ترکیه، گفت: در حال حاضر ارسال قطعات و تجهیزات مرتبط با اف -۳۵ به ترکیه متوقف شده و تغییری در این موضوع صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پنتاگون در خصوص آموزش خلبانان ترکیه نیز گفت: در این خصوص نیز تغییری انجام نشده و در چارچوب پروژه اف -۳۵ آموزش خلبانان ترک ادامه خواهد یافت.

با احتساب دو فروند جنگنده‌ای که پیش از این به ترکیه تحویل داده شده بود، شمار جنگنده‌های اف -۳۵ که در پایگاه هوایی لوکه در اختیار ترکیه قرار گرفته، به چهار فروند می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا از ترکیه خواست میانجیگری کند

رئیس آژانس سیا در تماسی تلفنی با مدیر سازمان اطلاعات ملی ترکیه از وی خواست تا به عنوان میانجی در درگیری بین رژیم صهیونیستی و ایران اقدام کند.

به گزارش ایسنا، ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا در تماسی تلفنی با ابراهیم کالین، مدیر سازمان اطلاعات ملی ترکیه درباره مذاکرات آتش بس در غزه نیز صحبت کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کالین پس از تماس با برنز با نمایندگان جنبش حماس نیز مذاکره داشت.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی | تصمیم نهایی در خصوص افشین قطبی
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران
  • رئیس سیا از ترکیه خواست میانجیگری کند