Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به ادامه امدادرسانی در ۱۰ استان به دلیل وقوع سیل گفت: حدود ۱۹۰۰ شهر و روستا از ابتدای نوروز درگیر سیل شده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات، در ارتباط با جزئیات سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک از ۲۵ اسفند تاکنون اظهار داشت: ۱۸۸۹ شهر، روستا و محور کوهستانی در این مدت درگیر این حادثه شده و به بیش از ۲۱۷ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۸۶ هزار نفر در این مدت اسکان اضطراری یافته و ۱۰۷۲ نفر توسط نیرو‌های امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: بیش از ۴۸۰۰ دستگاه خودرو نیز در این مدت از برف رهاسازی و ۴۳۰۰ منزل مسکونی از آب تخلیه شدند.

فتحی خاطرنشان کرد: امدادرسانی در البرز، چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، خراسان شمالی و سمنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل امدادرسانی هلال احمر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد

روز جمعه ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، یکی از اهالی روستای خلیچیان سنندج، پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند، چهار نفر داخل چاه آب باغ گرفتار و دچار گازگرفتگی شده اند.

پیش از آنکه آتشنشانی به محل حادثه برسد، جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می شود و هر چهار نفر گرفتار را در چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما متاسفانه خود در چاه گیر کرده و غرق می‌شود.

آتشنشانی و اورژانس به محل حادثه رسیده، چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان منتقل کرده اما متاسفانه جوان ناجی، جان خود را از دست می دهد.

طبق گفته نجات یافتگان، پدر خانواده داخل چاه می افتد و سه تن از پسران وی نیز برای نجات پدر وارد چاه می شوند که دچار گازگرفتگی می شوند که هر چهار نفر با کمک "آرمان بنفشی" از چاه نجات پیدا می کنند.

به دنبال این اتفاق، استاندار کردستان نیز در پیامی درگذشت «آرمان بنفشی» جوان ۳۶ ساله کردستانی را که پس از نجات سه نفر گرفتار در چاه، جانش را از دست داد، تسلیت گفت.

در پیام تسلیت اسماعیل زارعی کوشا آمده است: خبر درگذشت ناگهانی جوان ناکام کردستانی، «آرمان بنفشی» که پس از نجات جان سه نفر گرفتار در چاه متاسفانه خود جانش را از دست داد، اینجانب را بسیار اندوهگین و متألم کرد. ضایعه فقدان این جوان شایسته که برای نجات دیگران دل به دریا زد و آسمانی شد سخت و تاب سوز است.

اینجانب با ابراز همدردی این واقعه غم بار را محضر خانواده‌ محترم این عزیز برومند بویژه مادر داغدارشان و مردم قهرمان پرور استان تسلیت عرض می‌کنم و از پیشگاه خداوند رحمان خواستارم روح پاک این جوان فداکار در بهشت برین، همجوار اولیاءالله و بندگان صالح خداوند باشد و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری