Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- وزارت خارجه هند از گزارش پنج کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص اخراج پناه جویان روهینگیا از هند به میانمار انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ' دی ان ای ایندیا' در روز جمعه، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش های خود از تصمیم هند برای اخراج پناه جویان روهینگیا به کشور میانمار ابراز نارضایتی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه مشترک این کارشناسان آمده است: ما از ادامه تصمیم دولت هند برای بازگرداندن اجباری مسلمانان روهینگیا به میانمار ناراضی هستیم. این افراد به دلیل هویت مذهبی و قومی خود با خطر حملات، بازداشت و سایر اشکال خشونت در میانمار روبه رو هستند.
راویش کومار سخنگوی وزارت خارجه هند ضمن اشتباه خواندن گزارش کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که تصمیم برای اخراج 'مهاجران غیر قانونی' بر اساس حکم دادگاه و قوانین هند انجام شده است.
وی افزود: تفاسیر انجام شده از واقعیت ها اشتباه هستند و اخراج مهاجران غیر قانونی به کشورهای خود بر اساس قوانین هند انجام می شود. دولت هند بر اساس قانون و دستورات مراجع قضایی، به این گونه اقدامات ادامه خواهد داد.
هند هفته گذشته سه پناهجوی روهینگیا که از سال 2013 به دلیل ورود غیر قانونی به خاک هند در زندانی در ایالت اسام واقع در شمال شرق این کشور حضور داشتند را به مقامات میانماری تحویل داد.
این کشور در ماه ژانویه سال 2019 نیز 5 مسلمان روهینگیا را به میانمار اخراج کرد. همچنین در ماه نوامبر سال 2018، هند 7 مسلمان روهینگیا را اخراج کرد.
این اقدامات پس از موافقت دادگاه عالی با تصمیم دولت هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا به میانمار انجام شد.
هند در ماه های اخیر به دلیل تحویل چندین پناهجوی روهینگیا به مقامات میانماری با انتقادهای شدید روبه رو شده است. همچنین سازمان های بین المللی ارتش این کشور را نیز متهم به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا کرده اند.
ناینا بوز سخنگوی گروه هماهنگ کننده بین سازمانی (ISCG) که وظیفه مدیریت سازمان های خیریه وابسته به سازمان ملل و سایر گروه های خیریه را بر عهده دارد، اعلام کرده است که از آغاز سال میلادی جاری تاکنون، بیش از یک هزار و 300 مسلمان روهینگیا به دلیل هراس از بازگشت به میانمار، هند را به مقصد بنگلادش ترک کرده اند.
هند که کنوانسیون مهاجرت سازمان ملل را امضا نکرده است در سال 2018 بیش از 230 پناهجوی روهینگیا را بازداشت کرد. هندو های تندرو خواهان اخراج دسته جمعی مسلمانان روهینگیا از هند شده اند.
ترس از بازداشت و همچنین بازگشت به میانمار سبب شده است تا تعداد بیشتری از پناهجویان حاضر در هند به بنگلادش سفر کنند.
با بالا گرفتن تب انتخابات هند در دو ماه گذشته، مساله مهاجران وارد جریان اصلی سیاست در این کشور شده است. دولت هند به تازگی طرح ثبت نام ملی شهروندان این کشور را در ایالت آسام به اجرا گذاشت. این طرح با هدف شناسایی مهاجران غیر قانونی بنگلادشی معرفی شده است.
دولت هند اعلام کرده است که مسلمانان روهینگیا به صورت غیر قانونی وارد هند شده اند و یک تهدید امنیتی برای این کشور محسوب می شوند.
بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت جامو و کشمیر حدود 10 هزار مسلمان روهینگیا در جامو و کشمیر زندگی می کنند. در حالی که تعداد کل مهاجران روهینگیا در سرتاسر هند 40 هزار نفر تخمین زده شده است.
اگرچه حدود 14 هزار روهینگیا مورد حمایت سازمان ملل متحد هستند، با این حال دولت هند آنها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی شناسد.
بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.
به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت( مرداد) سال 2017 نزدیک به 700 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند درحالی که پیش از این حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می کردند.
هم اکنون بیش از 900 هزار مسلمان روهیگنیا در اردوگاه های مهاجران در منطقه 'کاگس بازار' بنگلادش حضور دارند. نزدیک به 688 هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده اند.
آساق**267**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند سازمان ملل روهينگيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز مربوط به اخراج پناهجویان از بریتانیا را امضا کرد که به موجب آن دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

به گزارش فارس، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در راستای تصویب این لایحه قانونی اعلام کرده است که پرواز‌های اخراج مهاجران این کشور از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

سوناک به همراه اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا به دنبال تصویب قانونی هستند که قضات این کشور را ملزم کند، کشور آفریقای شرقی را به عنوان یک کشور ثالث امن در نظر بگیرند.

آن‌ها همچنین قصد دارد تا به وزرا و قانونگذاران در مورد رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی این اختیار را بدهند تا بخش‌هایی از قوانین بین‌المللی و داخلی حقوق بشر را جهت دور زدن حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال مهاجران با بلیط یک طرفه به کیگالی، پایتخت رواندا را نادیده بگیرند.

به این ترتیب پس از کشمکش‌های فراوان میان اعضای مجلس اعیان و عوام انگلیس بر سر اصلاح لایحه مذکور، در نهایت این للایحه بدون هیچ اصلاحیه‌ای پذیرفته و به مرحله تصویب رسید. به واسطه تصویب این لایحه در هر دو پارلمان در نهایت، لازم‌الاجرا شدن آن قطعی شد.

در عین حال، موسسات خیریه بریتانیا ضمن مخالفت با این طرح عنوان کرده‌اند که اجرای آن غیرممکن بوده و کمک چندانی به کاهش حجم درخواست‌های پناهندگی در این کشور نمی‌کند.

با این حال ریشی سوناک ضمن حمایت از آن عنوان کرده است که تا ده الی دوازده هفته دیگر اولین پرواز پناهجویان به رواندا انجام خواهد گرفت و تاکید کرده است که اجرای این قانون بدون هیچ «اما و اگری» عملی خواهد شد.

وی در جریان حمایت از لایحه مذکور عنوان کرد: پرواز‌ها را آغاز خواهیم کرد و قایق‌هایی راکه مهاجران غیرقانونی را به این کشور می‌آورند، متوقف می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود