Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:23:44 GMT

تولید ملی شرط توسعه‌ یافتگی است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۹۴۴۰

تولید ملی شرط توسعه‌ یافتگی است

رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شعار سال ۱۳۹۸ گفت: مقام معظم رهبری نسبت به معیشت و سفره مردم حساسیت فراوانی دارند. تشخیص مقام معظم رهبری برای شعار امسال مبنی بر رونق تولید ملی، در راستای تداوم شعار‌ سال های گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی امیری در ادامه افزود: شعار‌های سال رابطه زنجیره ای و تسلسلی با یکدیگر دارند و اگر واقعا در متن جامعه این شعار‌ها عملی شود، قطعا تحولی در سفره مردم ایجاد خواهد شد. نتیجه تمامی این شعار‌ها باید رفاه، آسایش و رونق در سفره مردم باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این سوال که چرا تولید ملی حائز اهمیت است، گفت: وقتی که شما از تولید دیگران استفاده می‌کنید، در واقع  از تولیدات خود فاصله گرفته‌اید. به همان میزانی که مصرف کالای خارجی افزایش می یابد، به همان میزان مصرف کالای داخلی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه کارگر ایرانی بیکار شده و جنس ایرانی در انبار‌ها می‌ماند. در نتیجه، آن تحول اقتصادی که در جامعه لازم است، شکل نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اساساً همه کشور‌ها خصوصاً کشور‌های توسعه یافته زمانی به توسعه رسیدند که تکیه بر تولید ملی خود کردند و این نکته بسیار مهمی است. تمام کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و ... شرایط سخت‌تر از ما را داشتند، اما از آن شرایط  با اتکا به تولید داخلی توانستند عبور کنند.

صالحی امیری در ادامه گفت: در حقیقت این اتکا به خود در تبدیل به استقلال سیاسی می‌شود، سبب ایجاد استقلال اجتماعی شده و نهایتا در سطح اقتصادی به تولید ملی منجر شده  است. محصول نهایی که توسط کارگر ایرانی تولید می‌شود و به جامعه عرضه می گردد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه شعار سال گذشته بسیار تاثیر گذار بود، ان شاالله امسال با تحقق شعار رونق تولید مسیر سال گذشته دنبال خواهد شد. اما یک نکته بسیار مهم در ذیل آن وجود دارد که مبادا این شعار‌ها به جای اینکه در اتاق‌های عملیاتی به برنامه اجرایی در صنعت، تجارت، بازرگانی، کار و سایر وزارتخانه‌ها مطرخ شود، به یک مجموعه، بنرها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اگر شعار سال در وزارت صنایع، وزارت کار و رفاه، تأمین اجتماعی مطرح شده و همچنین در متن نهاد‌های اقتصادی اعم از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و در نهاد‌های ذیربط تبدیل به برنامه‌های اجرایی شود، قطعاً جای امیدواری است که امسال تحولی بسیار عظیمی داشته باشیم.

صالحی امیری در پایان خاطر نشان کرد: امیدارم در سال جدید آنچه حق، تراز و شان مردم ایران است، مقدر شود. مطمئن هستم، کشور ایران از این پیچ عبور خواهد کرد، دشمنان ما رو سیاه خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی دوشنبه شب در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: شهرستان دشتستان با وجود اینکه شهر غیر ساحلی استان بوشهر است فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش فعالیت‌های آبزی پروری از جمله استفاده از استخرهای ذخیره کشاورزی برای پرورش ماهیان گرمابی دارد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: بمنظور ارتقا سطح علمی و توانمند سازی کشاورزان برای استفاده از ذخایر آب‌های کشاورزی در پرورش ماهیان گرمابی دوره‌های آموزشی ترویجی در شهرستان برگزار خواهد شد.

امینی بیان کرد: شیلات استان رایزنی‌های لازم برای تأمین خوراک آبزیان، بچه ماهی، تسهیلات و هرگونه اقدام حمایتی را پیگیری خواهد کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره فواید این طرح گفت: یکی از مزایای مهم این موضوع این است که پرورش ماهی با غنی‌سازی آب استخر، میزان استفاده از کود شیمیایی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: استفاده از بهینه اینگونه استخرها زمینه‌ساز افزایش تولید پروتئین سالم است که می‌تواند در بهبود معیشت کشاورز، اشتغالزایی، رونق اقتصاد روستاها و … نقش آفرینی کند.

وی همچنین بیان کرد: آبزی پروری در تأسیسات کشاورزی موجود با مدیریت منابع آبی یک راهبرد هوشمندانه در جهت افزایش بهره وری است.

فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از توجه و رویکرد شیلات استان در جذب سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، نیاز است برای تحقق این شعار تمام تلاش‌ها صورت گیرد.

احمد بنافی خطاب به رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: هرگونه همکاری لازم با شیلات استان در زمینه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: در ابتدا این طرح از بخش تنگ ارم که از مناطق فعال در کشاورزی این شهرستان می‌باشد به عنوان پایلوت آزمایشی شروع و عملیاتی شود.

کد خبر 6085903

دیگر خبرها

  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر