Web Analytics Made Easy - Statcounter

محله مور از قدیمی ترین محلات شهری لنده محسوب می شود که سنگ بنای اولیه مدنیت شهری لنده نیز در این قسمت از شهر بنا شده است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه توسعه شهر نشینی یکی از مهمترین راهبردهای است که مسئولان شهرداری ها می توانند با استفاده از توانمندی های محلات مختلف برای رسیدن سریع به توسعه پایدار از آن در جهت شهری زیبا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدون شک ترسیم چشم انداز توسعه شهری امری اجتناب ناپذیر است که هم شورای شهر و مسئولان شهرداری ها باید برای دست یابی به این چشم انداز از همه ظرفیت ها و توانمندی ها استفاده کرد.

 

     

محله مور یکی از قدیمی ترین محلات شهر لنده محسوب می شود که سنگ بنای اولیه مدنیت شهری لنده نیز در این قسمت از شهر بنا شده است و پس از آن با توسعه فضای شهری سایر محلات و نهایتاً کوچه ها و خیابان ها با توسعه روز افزون شهری به شهر افزوده شده است که متاسفانه این محلات به دلیل توسعه زیرساخت ها در سایر مناطق شهر به فراموشی سپرده شده است.

 

 

 

با گذشت چندین سال از سابقه شهری لنده متاسفانه هنوز کوچه ها و بافت قدیمی این محله به قوت خود باقی مانده است و همین مسئله نیز باعث نگرانی شهروندان ساکن در این محله شده است که امیدواریم شهرداری نسبت به توسعه و احیاء بافت فرسوده این محله همتی جدی به کاربندد تا این قسمت از شهر نیز در مسیر توسعه روز افزون شهری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی غروب پنج شنبه پیش از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم به میزبانی استادیوم تختی شاهرود ضمن بیان اینکه توسعه روستاها، رفع مشکلات محیط زیست و تکمیل طرح فاضلاب شهری از مطالبات شاهرودی‌ها است، ابراز داشت: مردم این شهرستان انتظار دارند تا در حوزه محیط زیست دست اندازی به طبیعت کم‌، فاضلاب شهری تکمیل و روستاهای محروم از رکود خارج شوند.

وی ضمن بیان اینکه چالش‌های بسیاری در حوزه محیط زیست برای شاهرود وجود دارد، افزود: از دولت رئیسی انتظار می‌رود به این مطالبه مردمی پاسخ مناسب دهد.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه تلاش دولت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم ساکن در مناطق محروم خوب اما ناکافی است، ابراز داشت: در بسیاری از روستاها این خدمات دولت به چشم دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود در این سفر رفع این موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

امینی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوب اقتصادی در روستاها وجود دارد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مغفول ماندند، افزود: توسعه و توجه به ایجاد این زیر ساخت‌ها روستاها را از بن بست رهایی خواهد بخشید و آنها به مدار تولید و اقتصاد باز می‌گرداند.

وی بابیان اینکه بخش بی ارجمند از ظرفیت‌های اقتصادی کشور بی بهره است، بیان کرد: یکی از مطالبات مردم شاهرود توجه به رفع محرومیت در روستاهای خارتوران این شهرستان است.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه طرح تکمیل فاضلاب شهری سال‌ها که مسکوت مانده است، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم، عزم جدی برای پایان بخشیدن به این طرح است.

وی ضمن بیان اینکه حفر چاه برای تأمین نیاز آب راه حل راهگشایی برای دراز مدت نیست و مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت، افزود: استفاده از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی این مشکل برای صنعت راهی که دولت سیزدهم باید پیگیری کنند.

کد خبر 6082113

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر