Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در دیدار مردمی رییس کل دادگستری استان زنجان به مشکلات حقوقی تعداد ۱۲۰۰ نفر از مراجعین رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری استان زنجان با قشر‌های مختلف مراجعین در سال گذشته بصورت منظم در طول هفته و بویژه روز‌های یکشنبه هر هفته برگزار می‌شد که در این راستا در شش ماهه دوم سال ۹۷ با ۱۲۰۰ نفر از شهروندان نقاط مختلف استان ملاقات مردمی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به همین گزارش در این دیدار به درخواست‌های مراجعین از قبیل: اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.


شایان ذکر است این دیدار‌ها در محیطی صمیمی و با سعه صدر رئیس کل دادگستری و معاونین قضایی برگزار شده که رییس شورای قضایی استان زنجان پس از استماع درخواست‌های مراجعین دستورات لازم را جهت رسیدگی به واحد‌های ذیربط صادر کرد.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی از مهر ماه سال 97 به عنوان رئیس کل دادگستری استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری زنجان قانون ایین دادرسی کیفری عفو و بخشودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌حجت الاسلام سید علی موسوی ده‌موردی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تعامل صحیح در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوق شهروندی، گفت: شیوه احضار، بازجویی، تحقیق، ورود به حریم خصوصی افراد به‌وسیله ضابطان یا خود دادسرا در موارد لزوم، تعامل میان دادسرا و دادگاه، همگی مسائلی است که باید در چارچوب قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۹۰ بازرسی از مراجع چهارگانه صورت گرفته است، افزود: توجه دادن به قانون حقوق شهروندی و بحث نظارت بر مراجع چهارگانه که شامل دادگاه‌ها، دادسراها، کلانتری‌ها، زندان‌هاست یکی از تکالیف مهم این شوراست و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، نواقص مرتفع و روند کار بهبود می‌یابد.

موسوی ده‌موردی ادامه داد:پارسال، ۱۹ پرونده به دبیرخانه نظارت و حفظ حقوق شهروندی استان خوزستان واصل شده است و این پرونده‌ها با بهره‌گیری از قوانین و مقررات حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با دقت نظر و سرعت توسط اعضای این هیئت رسیدگی می‌شود، ضمن اینکه در این مدت به ۵۰ درخواست تلفنی و حضوری نیز پاسخ‌گویی شد.

هیئت نظارت و حفظ حقوق شهروندی از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاون قضایی و مدیریت حقوق شهروندی، معاون قضایی نظارت بر دادسراها، بازرس ویژه سازمان بازرسی، دادستان نظامی سازمان قضایی استان، مستشار دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان مرکز استان تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان