Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@04:15:52 GMT

8 ماده غذایی که هیچوقت منقضی نمی‌شوند !

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۲۱۱۱

8 ماده غذایی که هیچوقت منقضی نمی‌شوند !

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   قبل از اینکه به آشپزخانه بروید و موادغذایی را بر اساس تاریخ انقضای روی آن‌ها دور بریزید، باید بدانید که برای برخی غذا‌ها این تاریخ فقط یک پیشنهاد است و به عبارت دیگر هیچوقت منقضی نمی‌شوند یا حداقل تا چند سال ماندگارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. احتمال اینکه شما واقعا نیاز داشته باشید یک ماده غذایی را چنین مدت طولانی نگه دارید، تقریبا صفر است، مگر اینکه گرفتار یک فاجعه آخرالزمانی شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت در این مطلب با ۸ ماده غذایی آشنا می‌شوید که هیچوقت منقضی نمی‌شوند.
 

 

بیسکویت یا نان تُردک (Hardtack)

این ماده خوراکی نام‌های زیادی دارد مثل «نان دریایی» یا «نان خلبان»، به این دلیل که اغلب در سفر‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و همچنین به عنوان جیره روزانه به سربازان داده می‌شده است. این نان بسیار سفت و مثل آجر است و ممکن است دندانتان را بشکند، به همین دلیل معمولا قبل از خوردن آن را در چای یا قهوه می‌زنند و خیس می‌کنند.

 

اما این نان چقدر ماندگاری دارد؟ برخی می‌گویند این نان را تا صد‌ها سال می‌توان نگه داشت. در موزه دریایی کرنبورگ در دانمارک، تُردکی از سال ۱۸۵۲ وجود دارد که هنوز کپک نزده و فاسد نشده است. بنابراین اگر همیشه مقداری از این نان همراهتان باشد خیالتان راحت خواهد بود، حتی اگر سال‌ها در یک پناهگاه زیرزمینی گرفتار شوید. حتی می‌توانید آن را برای نوه هایتان به ارث بگذارید.

 

برنج سفید

برنج سیر کننده است، پخت آن آسان است، و در کنار هر غذای دیگری خوشمزه است. همه می‌دانند که برنج قهوه‌ای سالم‌تر و مغذی‌تر است، اما فقط ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد؛ بنابراین اگر هدفتان این است که مدت زیادی برنج را نگه دارید باید سراغ برنج سفید بروید.

 

اگر برنج سفید را در جای خشک و خنک و در یک ظرف محفوظ از هوا نگه دارید، تا ۳۰ سال هم ماندگار است. حتی برخی معتقدند که اگر برنج سفید را در یخچال یا فریزر نگه دارید، تا ابد تازه می‌ماند.

 

کیک توینکی (Twinkie)

یک شایعه قدیمی وجود دارد که توینکی‌ها، سوسک‌های دنیای تنقلات هستند، به عبارت دیگر هرگز نمی‌میرند، حتی بعد از بمباران هسته ای! البته این گفته کاملا درست نیست، طبق «Hostess Foods» عمر رسمی نگهداری از توینکی ۴۵ روز است، که البته از سایر خوراکی‌ها بیشتر است. با این حال، بسیاری از مردم توینکی‌ها را سال‌ها نگه می‌دارند. مصرف کنندگان شجاع گزارش داده اند که توینکی‌ها بعد از گذشت سال‌ها از تاریخ انقضایشان هنوز طعم خوبی دارند و بنابراین گزینه خوبی برای مواقع اورژانسی هستند.

 

قهوه فوری

معتادان کافئین خوش شانس هستند، چون قهوه فوری ۲ تا ۲۰ سال در دمای اتاق ماندگار است؛ و اگر آن را در یخچال یا فریزر نگه دارید، احتمالا تا آخر عمرتان ماندگار است. اما اگر دوست ندارید قهوه‌تان را کاملا تلخ بنوشید، نگران نباشید، شکر حدود ۲ سال در دمای اتاق ماندگار است و اگر در جای خنک و  محفوظ از هوا نگه دارید تا همیشه می‌ماند.

 

پاستای خشک

چه کسی پاستا دوست ندارد؟ خیلی از شما چندبار در هفته پاستا می‌خورید. پاستای خشک تقریبا هیچوقت خراب نمی‌شود. اما حواستان باشد که فقط ۲ تا ۳ سال می‌توانید آن را در کابینت نگه دارید. اما اگر در جای خشک و خنک و محفوظ از هوا نگه دارید، عمر آن را ۸ تا ۱۰ سال افزایش می‌دهید. اما متاسفانه نمی‌توانید رب گوجه یا سس را این مدت نگه دارید، قوطی بازنشده رب یا سس را نهایتا ۱۸ تا ۲۴ ماه می‌توانید نگه دارید.

 

گوشت خشک

بومیان آمریکا نوعی گوشت خشک به نام «Pemmican» دارند که سال‌ها ماندگار است. راز ماندگاری این ماده غذایی این است که چربی و گوشت خشک شده به شکل کیک ترکیب شده اند. این ماده غذایی در میان مردانی که در آمریکای شمالی کار تجارت خز می‌کنند و همچنین کاوشگران قطب شمال محبوب است، چون ممکن است مدت طولانی هیچ گیاه یا حیوانی برای خوردن پیدا نکنند.

 

خوردن چربی برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن اهمیت دارد و در بیشتر موارد جان انسان را نجات می‌دهد. گوشت خشک ۳ تا ۵ سال در دمای اتاق و تا ۲۰ سال در یخچال ماندگاری دارد؛ بنابراین کاوشگران قطب که در دما‌های زیر صفر، سفر می‌کنند می‌توانند تا وقتی نیاز دارند از این ماده غذایی مصرف کنند.

 

پودر شیر خشک

برای خوردن نان تُردک، احتمالا به یک لیوان شیر نیاز دارید تا نان را در آن خیس کنید. اما همانطور که همه ما می‌دانیم، شیر گاو واقعی معمولا فقط دو هفته در یخچال می‌ماند؛ بنابراین شاید مجبور شوید بدون لبنیات زندگی کنید، مگر اینکه شیر خشک داشته باشید.

 

پودر شیرخشک پرچرب ۲ تا ۵ سال و بدون چربی تا ۲۵ سال ماندگاری دارد. و مثل سایر موادغذایی که در این مطلب گفتیم، اگر آن را در جای خشک و خنک مثل یخچال نگه دارد، ماندگاری‌اش بیشتر هم می‌شود. اگر مطمئن نیستید که شیرخشک خراب شده یا سالم است، آن را بو کنید، شیرخشک خراب بوی شیر فاسد می‌دهد. البته یادتان باشد این درمورد شیرخشک بچه صدق نمی‌کند که تنها یک سال ماندگار است. هرگز به کودکتان شیرخشک منقضی ندهید، چون عواقب جدی خواهد داشت.

 

عسل

عسل یک ماده غذایی است که شاید واقعا بتوان گفت هرگز فاسد نمی‌شود. کوزه‌های عسل کشف شده که قدمت آن به دوران مصر باستان باز می‌گردد، ثابت می‌کند که عسل حتی بعد از هزاران سال هنوز طعم فوق العاده‌ای دارد. راز عمر ابدی عسل، مقدار قند بالای آن است. همچنین بسیار اسیدی است، بنابراین باکتری نمی‌تواند در آن رشد کند.

 

عسل یک ابَرغذا است و خواص سلامتی زیادی دارد. سرشار از آنتی اکسیدان است، به درمان سرفه کمک می‌کند، همچنین به درمان زخم‌ها و سوختگی‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این عسل بسیار خوشمزه است و طعم همه غذا‌ها را بهتر می‌کند.

 

 

برترینها

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ماده غذایی گوناگون شیرخشک عسل جام نیوز گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع موتورخانه ترموتبرید

اگر در ساختمان محل سکونت خود موتورخانه دارید، احتمالا تا به حال متوجه اثرات افت فشار آب بر روی عملکرد پمپ‌ها و دیگ‌ها شده‌اید. منبع موتورخانه راه حلی برای از بین بردن نوسان فشار آب و استفاده از منابع آب و مخازن آب است. حالا سوال این است این منبع دقیقا چه کار می‌کند، چه انواعی دارد و قیمت منبع موتورخانه در بازار به چه شکل است.

اگر قصد خرید این محصول را دارید و در حال مقایسه قیمت منبع موتورخانه با منابع ذخیره آب معمولی هستید، به این نکته توجه کنید؛ تفاوت اصلی منبعِ اصطلاحا موتورخانه با این منابع ذخیره آب، طراحی آن‌ها، حجم مشخص‌شان و توانایی‌شان در نگهداری آب در یک بازده دمایی مطلوب است.

آب گرم و تامین گرمایش در فصول مشخص، از جمله ضروریات ساختمان‌های مسکونی است که از قدیم‌الایام و پس از احداث موتورخانه، به اموری قابل دسترس تبدیل شدند. موتورخانه ساختاری متشکل از چندین تجهیزات دارد که در کنار هم قرار گرفتن‌شان امر گرمایش و تامین آب گرم را ممکن می‌کند. یکی از مهم‌ترین تجهیزات در این ساختار، منبع آب گرم موتورخانه است که برای نگهداری آب گرم، ذخیره و تولید آن استفاده می‌شود. قیمت منبع موتورخانه یک قیمت معقول است و خرید منبع موتورخانه برای تکمیل موتورخانه شما ضروری است.

کارکرد منبع موتورخانه

تامین آب گرم به شکلی فوری و در حجم مناسب مخصوصا اگر درباره ساختمان‌های چند طبقه بالابلند صحبت کنیم، اصلا کار آسانی نیست. استفاده زیاد از آب و در کنار آن، افت فشار در چنین فضاهایی نیاز به یک منبع آب گرم موتورخانه را افزایش می‌دهد. مهم‌ترین تجهیزات موتورخانه‌ها و سیستم‌های حرارتی در چنین مواقعی، منابع و مخازن هستند. اگر در حال فکر کردن به قیمت منبع موتورخانه هستید یا در خرید منبع موتورخانه شک دارید، به این فکر کنید که این منبع قرار است آب گرم مصرفی شما را در هر لحظه مهیا کند. از مهم‌ترين نكات چنين كاركردي، اين است كه شما با این منبع آب گرم موتورخانه، به ذخيره‌اي با حجمي مشخص از آب گرم دسترسي داريد و منبع موتورخانه قادر خواهد بود كه آن را حتي براي استفاده بعدتر شما نگهداري كند. همه اين‌ها با قيمت منبع موتورخانه كه بسيار منصفانه است، نهايتا به کاهش استهلاک تجهیزات، صرفه‌جويي در انرژی و جلوگیری از اتلاف آن می‌انجامد.

ظرفیت این منبع با واحد «لیتر» اندازه‌گیری شده و در حجم‌های مختلفی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شود. اندازه و حجم منبع بسته به میزان آب گرم مورد نیاز ساختمان و ظرفیت سیستم گرمایش موتورخانه مشخص می‌گردد. همچنین، فارغ از قیمت منبع موتورخانه، آن را عموما با استفاده از ورق فولادی با روکش گالوانیزه تولید می‌کنند که آن را بسیار مقاوم می‌کند و قیمت منبع موتورخانه نیز طبق همین متریال‌ها مشخص می‌شود. این نکته را نیز در نظر بگیرید که آلیاژ به‌کاررفته در بدنه کاملا بهداشتی است و طعم، بو و مزه آب را تغییر نمی‌دهد. از طرفی به همین دلیل، آلیاژی مقاوم در برابر پوسیدگی شناخته شده است. عموما شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند قیمت منبع موتورخانه را هم‌سطح با این خدمات کنند و در عین حال، از کیفیت محصولات خود دریغ نمی‌کنند.

انواع منبع موتورخانه

به دلیل تنوع در نیاز افراد و همچنین زمینه مصرف گسترده‌شان، مدل‌ها و قیمت منبع موتورخانه نیز تنوع دارد و به تبع، انواع مختلفی هم برای آن تعریف شده است. قیمت منبع موتورخانه در این انواع مختلف است و همچنین، کارایی آن‌ها نیز با هم فرق دارد. اگر قصد خرید منبع موتورخانه دارید، در ادامه مروری بر انواع این محصول خواهیم داشت:

منبع آب گرم دوجداره:

در این نوع منبع، دو جداره فلزی (داخلی و خارجی) وجود دارد و بین آن‌ها، یک فضای خالی تعبیه شده است. با جریان یافتن آب یا بخار داغ در این فضای خالی، آب داخل منبع گرم می‌شود. این منبع مناسب شوفاژ و تامین کردن آب گرم بهداشتی است.

منبع آب گرم کویل‌دار:

این منبع، یک کویل مسی و همچنین مخزن فلزی دارد. آب درون مخزن از طریق کویل که بخار یا آب داغ در آن جریان گرفته است گرم می‌شود. از این منبع موتورخانه برای مصارف تجاری-صنعتی بهره می‌برند.

منبع آب گرم ایستاده:

صفت عمودی در این نوع از منبع موتورخانه به شکل نصب این منبع اشاره دارد. این منبع معمولا در ظرفیت‌هی مختلف تولید می‌شود و بیشتر برای شوفاژ و تامین کردن آب گرم بهداشتی و مصرفی به کار می‌رود.

منبع آب گرم افقی:

افقی بودن این منبع به نحوه نصب آن اشاره دارد. این منبع آب گرم در ظرفیت‌های مختلف تولید و برای مصارف تجاری-صنعتی استفاده می‌شود.

منبع آب گرم انبساط باز:

وظیفه اصلی این منبع، تنظیم کردن میزان فشار آب در سیستم‌های گرمایشی است؛ بدین شکل که منبع را به سیستم گرمایش متصل می‌کنند و افزایش زیاده از حد فشار آب توسط آن جلوگیری می‌شود.

اگر قصد خرید منبع موتورخانه دارید و نمی‌دانید کدام نوع از آن را خریداری کنید، باید به نیاز و شرایط‌تان توجه داشته باشید. شاید قیمت منبع موتورخانه مهم‌ترین فاکتور برای شما بود، شاید هم بیشتر به طول عمر بیشتر یا توانایی بالاتر منبع برای مصارف ساختمانی اهمیت می‌دادید. بهتر است پیش از در اولویت قرار دادن قیمت منبع موتورخانه به عنوان فاکتور اول، با یک کارشناس صحبت کنید.

مزایای اصلی منبع موتورخانه

اگر قصد خرید منبع موتورخانه را دارید، احتمالا از مزایای متعدد این محصول آگاهی دارید:

تامین شدن آب گرم مصرفی با دمایی ثابت ایمنی بالا: با خرید منبع موتورخانه، فشار آب را در کنترل خود دارید و با تنظیم فشار آب، از خطرات احتمالی زیادی جلوگیری خواهد شد. کم شدن هزینه‌ها: قیمت منبع موتورخانه آن را به یک کالای مقرون به صرفه تبدیل کرده است که در کنار کاهش مصرف انرژی و افزایش پیدا کردن طول عمر سیستم گرمایش، خرید منبع موتورخانه را به یک ضرورت برای ساختمان شما تبدیل می‌کند. کم شن رسوب و جرم: منبع موتورخانه جرم و رسوبات را از آب جدا کرده و با این کار، مشکل گرفتن لوله‌ها یا خراب شدن سیستم گرمایشی را حل می‌کند. منبع آب گرم با جدا کردن رسوبات و جرم از آب، از گرفتگی لوله‌ها و خرابی سیستم گرمایشی جلوگیری می‌کند. قیمت منبع موتورخانه

اگر قصد خرید منبع موتورخانه دارید و می‌خواهید برآورد درستی نیز از قیمت منبع موتورخانه داشته باشید، بهتر است با یک فروشنده معتبر ارتباط بگیرید. بسته به نوع منبع، ظرفیت و متریال ساخت آن، قیمت منبع موتورخانه متغیر می‌شود و در بازار نوسانی، قیمت‌های به‌روز را باید از فروشنده‌ای که کیفیت را سرلوحه تولید خود قرار می‌دهد جویا شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • خواص شگفت انگیز ژل رویال معجزه قرن
  • با پرهیز از این سه ماده غذایی جوان بمانید
  • منبع موتورخانه ترموتبرید
  • مورینیو: دروگبا خیلی وفادار است؛ او هیچوقت فراموش نکرد که من او را به لیگ برتر بردم! / زیرنویس فارسی
  • یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی
  • انگشت آیفون چیست؟ | تست کنید ببینید شما انگشت آیفون دارید یا نه؟
  • آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد
  • آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای را تمدید نکرد
  • معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی