Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@21:07:42 GMT

وضعیت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۲۳۹۹

وضعیت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گرچه دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۸ افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان به طور یکسان مطرح کرده بود، اما در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه با مخالفت مواجه شد و بعد از پیشنهادات متفاوت مطرح شده، افزایش ۴۰۰ هزارتومانی به اضافه ۱۰ درصد به تصویب رسید.

با این وجود دولت تاکید داشت که منابعی که برای افزایش حقوق در سال جاری می‌تواند در نظر بگیرد حداکثر ۳۲ هزار میلیارد تومان است که اگر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را از آن کنار بگذارد در نهایت می‌تواند پنج درصد دیگر به حقوق کارکنان اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در نهایت آنچه که به تصویب نهایی رسید و در تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۳۹۸ گنجانده شد از این حکایت دارد که امسال افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان لشگری و کشوری، و بازنشستگان آن و شاغلان در کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آنها از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق برخوردار می‌شود و علاوه بر آن افزایش ضریب ریالی سالانه نسبت به سال گذشته تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

این در حالی است که برای سال جاری نحوه محاسبه مالیات در حقوق کارکنان در سال آینده به روش پلکانی بین ۱۰ تا ۳۵ درصد بوده و حقوق کمتر از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معاف از مالیات است.

آخرین وضعیت پرداختی حقوق کارکنان در سال گذشته از این حکایت داشت که دولت به حدود چهار میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۳۷ کارمند و بازنشسته حقوق پرداخت می‌کند که متوسط مبلغ در حکم آنها حدود دو میلیون و ۸۶۷ هزار تومان است.

این در شرایطی است که مجموع کارکنان دولت از رسمی، پیمانی و قراردادی به دو میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر می‌رسد که متوسط مبلغ کل حکم آنها در سال گذشته حدود دو میلیون و ۹۳۳ هزار تومان است. همچنین تعداد بازنشستگان کشوری و لشکری دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر است که متوسط مبلغ کل حکم در سال گذشته برای آنها به دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می‌رسد.

اما از دیگر تکالیفی که در رابطه با حقوق وجود دارد این است که سازمان‌ها موظفند حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی و قراردادهای منعقده را برابر قوانین و مقررات مربوط و سایر پرداخت‌های غیر مستمر مربوط به کارکنان را معطوف به عملکرد و کارایی آنها محاسبه و پرداخت کند.

همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تمام اطلاعات مربوط به حقوق، فوق‌العاده مستمر و غیر مستمر کارکنان رسمی و پیمانی و قراردادی خود را در اختیار سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و وزارت اقتصاد قرار دهند.

حقوق بگیران دولت باید منتظر افزایش حقوق خود بر اساس شرایط تعیین شده در قانون بودجه باشند که بعد از تدوین آئین نامه‌های مربوطه در حقوق آنها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان این دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰۶ میلیارد تومان مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ملکی‌زاده  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، پرداخت مطالبات و کارانه کادر درمان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 15 میلیارد تومان برای پرداخت تخصیص یافته و در این راستا 16 میلیارد تومان هم مطالبات ذخیره مرخصی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تسویه می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ماندگاری پزشکان تا پایان سال قبل به مبلغ 10 میلیارد تومان خاطرنشان کرد: 106 میلیارد تومان مطالبات کارکنان و 26 میلیارد طلبی کادر درمان و 8 میلیارد تومان حقوق کارکنان تحت پوشش شرکت‌های حجمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه کارانه پزشکان مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور ماه سال قبل به مبلغ 18 میلیارد تومان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: حقوق کارکنان شرکتی بهداشت و درمان تا پایان سال قبل به مبلغ 13 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است. بیش از 125 میلیارد تومان مطالبات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اواخر اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی یکی از اولویت‌های استان بوشهر گفت: در این راستا امسال تحول مهمی در طرح‌های درمانی و تجهیزات تشخیصی در استان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی انجام شده به تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

ملکی‌زاده بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر 1300 میلیارد تومان به حوزه سلامت استان مصوب شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی تخصیص این اعتبارات در تکمیل طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی