Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@13:34:44 GMT

مقامات آمریکایی از نوعی بیماری روانی رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۲۵۸۵

سید رضا میرطاهر کارشناس مسائل آمریکا، درباره با اقدامات ضد و نقیض مقامات آمریکایی در رابطه با سیل زدگان ایران، گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه‌ای که علیه ایران اعمال کرده‌اند و مخصوصا به دلیل واقعه سیل عظیمی که در ایران اتفاق افتاده بیشتر برجسته شده، با وضعیت بغرنجی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در روزهای اخیر و با اعمال فشار بیشتر علیه ایران از طریق گسترش تحریم‌ها، متاسفانه باعث می‌شود حتی کمک‌های بشر دوستانه و سایر اقلامی که به موجب مسائلی مانند سیل و امثال اینها که باید در اختیار مقامات ایران و نهادهای امداد رسان ایرانی مانند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد عملا به دلیل تحریم‌ها به دستشان نرسد.

میرطاهر با اشاره به این موضوع که تحریم‌ها مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به ایران می‌شود، اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که ایالات متحده اولا از طرفی دچار دوگانگی و تعارض در مواضع است و هنگامی که این دوگانگی به آنان یادآوری می‌شود، به تناقض گویی دچار می‌شوند؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که به دلیل تحریم‌ها ایران نمی‌تواند حتی در زمینه کمک‌هایی که به جمعیت هلال احمر می‌شود دریافت کند ادعا می‌کند که آمریکا در این رابطه اقدام خواهد کرد و مانعی در این زمینه وجود ندارد؛ اما در عمل ما می‌بینیم که متاسفانه و مخصوصا به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی اساسا امکان اقدامات در این زمینه وجود ندارد و حتی به عنوان مثال هلال احمر کشورمان قادر نیست کمک‌های مالی که از طریق سازمان صلیب سرخ بین‌المللی و سایر نهادهای بشر دوستانه بین‌المللی که در رابطه با سیل اخیر به ایران شده را دریافت کند که این موضوع نشان می‌دهد که متاسفانه آمریکایی‌ها بر خلاف مواضع بشر دوستانه‌ای که اتخاذ می‌کنند به دنبال این هستند که حداکثر فشار را به ملت ایران وارد کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا در رابطه با اینکه با توجه به این موضوع که کمک‌های بشر دوستانه در تحریم‌ها نمی‌گنجد اما عملا به دلیل تحریم‌ها ما نمی‌توانیم این کمک‌ها را دریافت کنیم،‌ توضیح داد: در این میان دو مسئله باید از یکدیگر تفکیک شود؛ نخست اینکه در پاسخ به سوالات مقامات ایران مانند محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که بارها متذکر شدند حتی اقلام دارویی و بشر دوستانه، غذایی و غیره شامل تحریم‌ها شده‌اند، مقامات آمریکایی‌ بارها ادعا کردند که تحریم‌ها شامل این موارد نمی‌شوند اما واقعیت این است که مقامات کاخ سفید در این موارد است که آگاهانه بیشترین فشار را به ملت ایران وارد می‌کنند و هنگامی که ایران تحت تحریم‌های مالی و بانکی قرار دارد و یا اینکه شرکت‌ها از هر گونه معامله با ایران بر حذر داشته می‌شوند حتی اگر مقامات کاخ سفید ظاهرا بگویند که مانعی در زمینه کمک‌های بشر دوستانه وجود ندارد باز هم کاملا مشخص است که هیچ شرکتی اساسا جرات نمی‌کند که با ایران قراردادهایی در زمینه فروش اقلام غذایی،‌ دارویی و پزشکی با ایران داشته باشد و طبیعتا هنگامی که حساب‌های ایران و بانک‌های ایرانی مورد تحریم قرار می‌گیرند امکان نقل و انتقال پول و مسائل مالی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌های به خوبی نسبت به این موضوع آگاه هستند و تنها در مواقعی که با این پرسش روبه رو می‌شوند وعده می‌دهند که اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد اما ما عملا می‌بینیم که اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

میر طاهر در پایان عنوان کرد: مطلب دیگر این است که تناقض در مواضع آمریکا حتی در رابطه با نقض برجام و نقش آژانس بین‌المللی اتمی هم وجود دارد؛ مایک پمپئو در دیدار با آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واشنگتن ادعا کرده که آمریکا از تلاش‌ها و بازرسی‌های آژانس در زمینه راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کند اما سوالی که در این مورد مطرح می‌شود که اگر آمریکا نتایج کار آژانس را در قالب گزارش‌هایی که درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائخ شده را قبول دارد، چرا درباره گزارش‌هایی که تاکنون آژانس ارائه کرده و مدیر کل آژانس هم چندین بار در شورای امنیت تاکید کرده‌اند که ایران کلیه تعهدات هسته‌ای خودش را در چارچوب برجام انجام داده است را نمی‌پذیرند؟ تمام این موارد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها دچار نوعی بیماری روانی و تبلیغاتی رنج می‌برند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیل ایران جمعیت هلال احمر اسلامی ایران ایالات متحده وزیر امور خارجه هلال احمر صلیب سرخ ملت ایران وزیر امور خارجه کاخ سفید پول انرژی واشنگتن شورای امنیت ایالات متحده ایران جمعیت هلال احمر وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان