Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: امروزه در دنیا برای جذب گردشگر به جای استفاده از ساختمان‌های مدرن به دنبال مرمت شهرهای دارای ارزش تاریخی هستند.

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت حفظ بناهای تاریخی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری اظهار کرد: محله‌های هاشم‌آباد و نفر آباد از محله‌های تاریخی شهر ری و استان تهران هستند که در سال‌های گذشته به ارزش تاریخی آن‌ها توجهی نشده است، زیرا در داخل آن‌ها تکایایی است که تا 400 سال قدمت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح توسعه حرم بسیاری از  خانه‌های دارای ارزش تاریخی از بین رفته‌اند، افزود: این در حالی است که در شهرهایی مانند کاشان خانه‌های قدیمی را که دچار فرسودگی شده‌اند، ابتدا مرمت و سپس برای جذب گردشگر از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تور سیاحتی زیارتی آرامگاه شاه عبدالعظیم

خلیل آبادی با تأکید بر اینکه مسئولیت این وضعیت بر عهده شهرداری و آستان است، گفت: در یک دوره شهرداری با هماهنگی آستان بخشی از این بنا را تخریب کرد و بعد هم آستان به دور حرم دیوار کشید و حریم آن را مشخص کرد.

وی با اشاره به بارگذاری‌های زمین‌های اطراف حرم گفت: با کمال تأسف در بخشی از این املاک بارگذاری‌های نامأنوسی با این مرکز زیارتی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مهندسان مشاور باید طرح‌هایی ارائه دهند تا بافت محلات حفظ شود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم با خراب کردن فضایی را ایجاد کنیم که برای گردشگران جاذبه داشته باشد، بلکه باید این جاذبه را از طریق حفظ بناهای اطراف حرم افزایش دهیم.

خلیل آبادی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از املاک تخریب شده و بخشی دیگر همچنان وجود دارند و فضایی دندانه‌ای شکل و زشت را ایجاد کرده‌اند، گفت: تخریب این املاک کاری اشتباه بود و باید آن‌ها را مرمت و بازپیرایی می‌کردند تا هویت‌های قدیمی محلات حفظ شود.

وی با بیان اینکه مدرن‌سازی اطراف یک زیارتگاه ضرورتا اقدام خوبی نیست، خاطر نشان کرد: امروزه در دنیا برای جذب گردشگر دنبال ساختمان و شهر مدرن نیستند، بلکه دنبال هویت‌‌های قدیمی و انسانی در شهرهای واجد ارزش تاریخی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)

به گزارش ورزش سه، رضا شکاری وینگر سپاهان در بازی‌های اخیر روی فرم خوبی قرار دارد و در بازی با ذوب آهن نمایش خوبی ارائه کرد و نفوذهای تاثیرگذاری داشت.

شکاری در سه هفته اخیر برای سپاهان موفق به گلزنی نشده اما هر زمان که در ترکیب حضور داشته روند هجومی خوبی پیش گرفته و سمت چپ این تیم را در فاز هجومی فعال کرده است.

در این مسابقه شکاری در نیمه دوم نفوذهای خوبی انجام داد اما در ارسال پاس‌های آخر تمرکز کافی را نداشت، شاید اگر سپاهانی ها شانس بیشتری برای قهرمانی داشتند و با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می‌کردند او یکی از مهره های تاثیرگذار در مسیر قهرمانی این تیم بود و می‌توانست در کنار دیگر بازیکنان هجومی این تیم تاثیرگذارتر باشد.

شکاری در نیم فصل دوم لیگ برتر فرصت‌های بیشتری برای حضور در زمین پیدا کرده و دو گل هم برای این تیم به ثمر رسانده، او با ادامه روند خوب خود در ادامه فصل می‌تواند به یکی از بازیکنان اصلی تیم تبدیل شود که در تک مسابقات جام حذفی نقش کلیدی داشته باشد.

سپاهان با حضور رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده در سمت راست حملات خوبی شکل می‌دهد و با توجه به نفوذهای کمتر زکی‌پور از سمت چپ او مسئولیت بیشتری برای خلق موقعیت از جناحین دارد و به خوبی در این پست ایفای نقش می‌کند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق القدس دمید
  • همچون رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • ظهور یک ستاره در روزهای افت سپاهان (عکس)
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • بازدید رایگان ابنیه تاریخی سیستان از دریچه منشور ونیز
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • فرمانداران استان تهران نسبت به معرفی دستیار مردمی اقدام کنند