Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود آب همزمان با ایام نوروز توانست بسیاری از مسافران نوروزی که به سیستان و بلوچستان سفر می کنند را در شمال استان حیرت زده کند و مانع از خروج آنها از استان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون  شمال استان سیستان و بلوچستان به علت وجود مناطق بکر و همچنین ورود آب به تالاب هامون و مکان های تفریحی در ایام نوروز توانست بسیاری از رکوردهای گردشگری در استان را جا به جا کند که مهمترین هدف گردشگران در ایام نوروز چاه نیمه و کوه خواجه بود که موج عظیمی از مسافران نوروزی به این دو منطقه سرازیر شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ورود آب همزمان با ایام نوروز توانست بسیاری از مسافران نوروزی که به سیستان و بلوچستان سفر می کنند را در شمال استان حیرت زده کند و مانع از خروج آنها از استان شود.

با این حال به نظر می رسد که سال ۹۸ با توجه به جذب گردشگران و همچنین ماندگاری سیلاب های فصلی افغانستان در سیستان ، نوید بخش روزهای خوب کشاورزی و دامداری در این منطقه باشد.

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک در این باره گفت: تعداد ۲۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی و مردم سیستان از چاه نیمه های شهرستان زهک بازدید کردند که این میزان یک رکورد بی سابقه از حضور گردشگران و مسافران نوروزی در یک روز است.

 عبدالکاظم میر شهرکی افزود: ورود آب به سیستان، وجود شاهراه های ورودی آب از کشور افغانستان در شهرستان زهک، داشتن آثار تاریخی فاخر و به طور کلی تاریخ و طبیعت در کنار هم و برنامه ریزی های بسیار زیاد نوروزگاهی موجب افزایش چشم گیر گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان زهک بود که یک رکورد بی سابقه را رقم زد که رشد ۶۵ درصدی گردشگر نسبت به سال قبل را به دنبال داشت. 

این مسئول ادامه داد: سیزدهم فروردین ماه امسال همزمان با روز طبیعت بالغ بر ۲۰۰ هزار گردشگر در مجتمع بقیه الله الاعظم دانشگاه زابل از امکانات تفریحی خدماتی این مکان بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز مراسم نوروزگاه کهک در بخش مرکزی شهرستان زهک برگزار شد که پایان بخش برنامه های نوروزی این شهرستان محسوب می شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار این شهرستان خبر داد.

میرزاکریمی گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف موقتاً پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل شده و در فصل بهار مجدداً بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در راستای حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی و محیط‌بانان در محل مستقر شده و به دلیل نا مساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع بوده و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

کد خبر 6085579

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور