Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت این سازمان بنا به  درخواست آمریکا و ابراز نگرانی این کشور از بحرانی شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا و پیامدهای آن برای خانواده‌ها و کودکان این کشور، روز چهارشنبه رأس ساعت ۱۱ به وقت محلی با حضور «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنس طی سخنرانی در ایالت تگزاس گفت: «روز چهارشنبه آینده در شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع ونزوئلا سخنرانی خواهم کرد».

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «واشنگتن جهان را به طرد رژیم شکست‌خورده نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و حمایت از مردم این کشور و کمک به پایان دادن به بحران انسانی تشویق می‌کند».

پنس تأکید کرد که آمریکا امروز از همه کشورها می‌خواهد «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به عنوان رئیس ‌مهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته و از آزادی در این کشور حمایت کنند.

مادور بحران انسانی کشورش را به تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده از سوی آمریکا نسبت می‌دهد اما گوایدو فساد دولتی را عامل اصلی این بحران می‌داند. 

آمریکا و بیش از ۵۰ کشور در ماه ژانویه ریاست گوایدو را به رسمیت شناخته و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید و ورود کمک‌های انسانی به ونزوئلا بدون هیچ مانعی شدند اما روسیه و چین از حق وتو علیه این درخواست‌ها استفاده کردند. 

سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنج شنبه گذشته گزارشی از کمبود شدید دارو و مواد غذائی در ونزوئلا منتشر کرده و از سازمان ملل خواست بحران جاری را حل کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

تا این لحظه هیچ‌گونه انفجار و آتش‌سوزی در تأسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

همچنین بر اساس این گزارش، برخلاف آنچه برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند، تأسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

کد خبر 6082280 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد