Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:31:59 GMT

هلال احمر 537 تن اقلام زیستی به مناطق آسیب‌دیده ارسال کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۸۱۳۱

هلال احمر 537 تن اقلام زیستی به مناطق آسیب‌دیده ارسال کرد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال احمر 537 تن اقلام غذایی و زیستی از روز 25 اسفند 97 تا 16 فروردین‌ جاری به مناطق آسیب‌دیده و متاثر از انواع حوادث به ویژه حوادث جوی و اقلیمی منتقل کرده است.

مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص آخرین آمار امدادرسانی در 31 استان کشور در ایام تعطیلات نوروزی توضیح داد: طرح نوروزی سازمان امداد و نجات در حالی از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شد که نوروز امسال علاوه بر موضوعات ترافیکی و جاده‌ای، حوادث ناشی از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک بخش مهمی از توان امدادگران این سازمان را به خود مشغول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حوادث ناشی از نزولات آسمانی، تمامی 31 استان کشور را درگیر کرده است؛ به طوری که امدادگران این سازمان تاکنون در هزار و 905 شهر، روستا و محور کوهستانی به 257 هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.
سلیمی با اشاره به اینکه در این مدت، 98 هزار نفر از هموطنان به صورت اضطراری اسکان داده شدند، تاکید کرد: در 21 روز گذشته، هزار و 138 نفر نیز توسط توسط نیروهای امدادی از طریق زمینی یا بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به سایر خدمات ارائه شده توسط امدادگران اشاره کرد و گفت: در این روزها چهار هزار و 809 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از پنج هزار مورد تخلیه آب از منازل انجام شد.
سلیمی یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته را استفاده از توان امداد هوایی جمعیت هلال احمر دانست و افزود: بالگردهای جمعیت هلا‌ل‌احمر با انجام 556 ساعت پرواز موفق به انتقال بیش از 537 هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی و جابجایی 1970 نفر از امدادگران و نجاتگران شدند.
وی گفت: در این مدت، 14 هزار و 238 دستگاه چادر، 84 هزار و 580 بسته غذایی، 32 هزار و 961 تخته موکت، 43 هزار و 509 کیلوگرم نایلون، 58 هزار و 494 قطعه پتو، 227 هزار و 696 بطری آب‌معدنی، 125 هزار و 993 قوطی کنسرو، 235 هزار و 405 قرص نان، 1877 کیلوگرم خرمان، 40 تن برنج، 9 هزار و 485 کیلوگرم روغن، 8 هزار و 710 کیلوگرم قند و شکر، 11 هزار و 753 کیلوگرم حبوبات و سه هزار و 83 دستگاه والور در مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: امدادرسانی در چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و سمنان ادامه دارد و هم‌اکنون بیش از 15 هزار نیروی عملیاتی در قالب سه هزار و 360 تیم امدادی در حال فعالیت هستند.
اجتمام**7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر اقلام غذايي سليمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر هرمزگان مختار سلحشور، صبح امروز اظهار داشت: حوالی ساعت ۲۱ دوشنبه سوم اردیبهشت، حادثه گرفتار شدن فردی در روستای پشتکوه بندرعباس براثر ریزش آوار به مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گزارش شد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی از پایگاه چاه شیرین به محل حادثه اعزام گردید.

وی تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر پس از عملیات جستجو و آوار برداری به وسیله ست هیدرولیک و تجهیزات امدادی عملیات فرد متوفی رهاسازی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه این عملیات با مشارکت ۵ امدادگر در قالب دو تیم انجام شد، خاطرنشان کرد: عوامل امدادی پس از ۲ ساعت عملیات، پیکر بی جان متوفی را از چاله خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

کد خبر 6086269

دیگر خبرها

  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان