Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بهادری تصریح کرد: تا کنون میهمانانی از اقصی نقاط کشور از جمله تهران، مشهد و... و نیز گردشگران خارجی در این بومگردی ها اقامت داشته و صنایع دستی قابل توجهی نیز از سوی این اقامتگاه ها به فروش رفته است.

وی عنوان کرد: دیدن مردمانی با لباس سنتی، صنایع دستی منحصر به فرد و اسب اصیل و فرهنگ و آیین‌های ترکمنی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این منطقه به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی راز و جرگلان با ظرفیت‌های ویژه، محیطی دلپذیر را فراهم کرده و با ارائه غذاهای محلی قُرمه، بیشمه، چکدرمه، قایش، قتلمه، قطاب و... از میهمانان و گردشگران پذیرایی می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری گردشگران داخلی و خارجی مسافران نوروزی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهرکرد، با اشاره به نقش صنایع دستی در رونق اقتصاد شهر گفت: شهرداری شهرکرد از پیشگامان ترویج صنایع دستی بوده است، شهرداری در تلاش است شهرکرد، شهر ملی نمد را به ثبت یونسکو رساند که با این اقدام گامی محکم در راستای تبدیل شدن به شهر جهانی نمد صورت می‌گیرد.

اکبر ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند مکمل گردشگری باشد، اظهار کرد: متأسفانه میراث فرهنگی و گردشگری در استان ما با مشکلات شدید مالی روبه رو است، ظرفیت‌های فراوانی در حوزه صنایع دستی استان وجود دارد که نیازمند یک نگاه ویژه‌تری است.

وی با اشاره به صنایع دستی گوناگون در استان اضافه کرد: می‌توان با حمایت از صنایع دستی رونق اقتصادی را پیشبرد که متأسفانه همه در قالب شعار روی زمین مانده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهرکرد، با اشاره به نقش صنایع دستی در رونق اقتصاد شهر افزود: شهرداری شهرکرد از پیشگامان ترویج صنایع دستی بوده است، شهرداری در تلاش است شهرکرد، شهر ملی نمد را به ثبت یونسکو رساند که با این اقدام گامی محکم در راستای تبدیل شدن به شهر جهانی نمد صورت می‌گیرد.

ایازی تصریح کرد: راه اندازی کوی نمدمالان یکی دیگر از اقدامات شهرداری برای معرفی صنایع دستی است که در این کوی از میدان فردوسی به سمت میدان بوعلی سینا المان‌های در این رابطه قرار گرفته همچنین سنگ فرش‌ها و اقدامات عمرانی هم انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد مسیرهای گردشگری در شهرکرد، بیان کرد: یک مسیر گردشگری هم از ابتدای سقاخانه ارباب میرزا در محرم جنوبی تا میدان فردوسی که قسمت‌های تاریخی از جمله خانه مرتضوی‌ها، مسجد جامع، حمام خان، اتاق آینه در خود جای داده، در حال شکل گیری است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: در ورودی شهر، گذری به اسم گذر دهکرد هرساله یک ماه، از بیستم اسفند ماه تا بیستم فروردین ماه فعال می‌شود و صنایع دستی شهر به ویژه نمد شهرکرد در آن به نمایش گذاشته شد.

ایازی با اشاره به قالی چالشتری، اضافه کرد: قالی چالشتر مورد غفلت و مظلومیت قرار گرفته و سرزمین نقش و فرش به چالشتر نسبت داده می‌شود که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: با حمایت از صنایع دستی در شهر می‌توان هر خانه را به یک گارگاه تولیدی تبدیل کرد و همه مردم را در مشارکت اقتصادی سهیم کنیم که این مشارکت قطعاً به رشد اقتصادی کشور هم کمک خواهد کرد.

کد خبر 746368

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی