Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:43:35 GMT

طرح پدافندی برای مقابله با بحران تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۳۳۲

طرح پدافندی برای مقابله با بحران تدوین شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: مقاومت در برابر بحران در استان باید در قالب یک طرح پدافندی تقویت شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: مقاومت در مقابل بحران باید افزایش یابد و در سیل روزهای گذشته سپاه و ارتش هم به همیاری مسوولان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بحران همیشه بد نیست و مسایل خوب هم دارد، اضافه کرد: یکی از مسایل مثبت این بود که بحران باعث انسجام، اتحاد و همبستگی مدیران شد و حضور مستمر استاندار در شورای مدیریت بحران را شاهد بودیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: از بیست و هفتم اسفند 97 در استان سمنان بحران های طبیعی رخ داد، یکی از ضعف ها این بود که اطلاع خاصی از منابع و امکانات موجود استان وجود نداشت که این ضعف ساختاری باید برطرف شود.
وی ادامه داد: با دستور استاندار سمنان بانک اطلاعاتی از امکانات و داشته ها تا پایان فروردین 98 ایجاد می شود.
فخری خاطرنشان کرد: فقدان اطلاع رسانی و برنامه ریزی منسجم یکی از مشکلات دیگر بود که به ویژه در جریان دور اول حوادث در نوروز مشهود بود.
وی با بیان اینکه در انسداد راه ها مشخص شد بناهای استان برای این مقدار سیل آمادگی و مقاومت ندارد، افزود: بر اساس ضعف های شناسایی شده باید برنامه مدون و عملیاتی تدوین شود.
فخری تاکید کرد: این برنامه باید عملیاتی باشد تا دچار مشکل نشویم، در کنار این باید برنامه ریزی شود از نعمت خدادادی بارش ها چه استفاده ای خواهیم کرد.
فخری با اشاره به اینکه همه مسوولان برنامه منسجمی ارائه دهند تا از بارش ها بهترین بهره را ببریم، افزود: خدمات سفر در جریان بحران ها گم نشد و میراث فرهنگی برنامه منسجمی داشت و افزایش 18 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان سمنان به ثبت رسید.
وی تاکید کرد: با تداوم برنامه ها در حوزه گردشگری، سمنان از معبر باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی گفت: با وجود بحران های طبیعی مردم سمنان فرهنگ غنی خود را در پذیرایی از مسافران در راه مانده به نمایش درآوردند.
وی اضافه کرد: در مسایل عمرانی باید برنامه ویژه ای داشته باشیم، مسایل مهم به ویژه اعتبارات سفرهای اول و دوم رییس جمهوری پیگیری شود و رفع مشکل آب هم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: تکمیل طرح هایی مانند آزادراه حرم تا حرم، مدیریت شهری، طرح های هادی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در اولین شوارای اداری استان سمنان در سال 98 علیرضا آشناگر استاندار، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث طرح پدافندي مقابله با بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین نشست طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل در سال جاری با حضور محمدهادی زاهدی وفا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف پیش‌نویس سند مذکور موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

زاهدی وفا در این نشست با اشاره به اهمیت سند استراتژی توسعه صنعتی گفت: پیش‌ازاین چند سند در مورد توسعه صنعتی در کشور تدوین‌شده اما در فرآیند اجرا موفق نبوده است؛ شاید یکی از علل عدم گفتمان سازی صحیح بوده لذا همه ذینفعان و نمایندگان دولت، صنعت و دانشگاه‌ها باید در نهایی کردن این سند حضور فعالانه داشته باشند تا با یک اجماع نسبی و هدفمند، فرایند اجرایی سند را تضمین کنیم.

وی افزود: در استراتژی توسعه صنعتی برخی کشورها در مقاطعی جانشینی واردات در دستور کار بوده و بعضی از کشورها نیز بر توسعه صادرات تأکید داشتند، به‌عبارت‌دیگر اسناد توسعه صنعتی بر اساس یک مدل مفهومی تدوین شده‌اند که البته معمولاً خود آن مدل در سند آورده نمی‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: بعد از آماده شدن نسخه اولیه که بر اساس اجماع بر یک مدل مفهومی تدوین‌شده بود؛ این سند در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شد، رئیس‌جمهور در آن جلسه همه دستگاه‌های مرتبط را مکلف کردند با معرفی نماینده تام‌الاختیار سند را تا ۱۵ اردیبهشت نهایی کنند.

زاهدی وفا بابیان اینکه در مؤسسه تلاش‌های جدی برای تهیه این سند صورت پذیرفته است، افزود: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید فقط یک نقشه مهندسی برای کشور نیست، بلکه یک سازمان‌دهی صنعتی است که تغییرهای محیطی مانند تورم، اشتغال و الگوی تجارت بر آن اثرگذار است.

رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی بیان کرد: یک سند توسعه‌ای کلان باید این ظرفیت این را داشته باشد که در پایین‌ترین سطح اجرایی نیز منعکس شود و سیاست‌های عملیاتی از آن استخراج شود وگرنه مثل برخی از برنامه‌های کلان دیگر نوشته می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود.

بر اساس اعلام مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، وی گفت: چند اصل را باید در تهیه سند مدنظر داشته باشیم، سعی کنیم بیشترین و آخرین دانش علمی کشور را در تهیه این سند بیاوریم، ذینفعان در تدوین سند حداکثر مشارکت را داشته باشند و نقش سه‌گانه صنعت، دانشگاه و دولت در تنظیم و ارتقا سند دیده شود و الزامات اجرایی سند را نیز بایستی به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 6079930 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • هیچ سامانه پدافندی در جهان قدرت مقابله با موشک فتاح را ندارد
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • سند نقشه راهبردی صنعتی تا ۱۵ اردیبهشت راهی دولت می‌شود
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • ناکامی پدافند اسرائیل در مقابل عملیات ترکیبی ایران
  • ناکامی پدافند اسرائیل در مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش