Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، تیم دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف متشکل از محمدمهدی شکری، سید پارسا میرطاهری و علی بهجتی پس از ۱۸ سال موفق شدند در مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی (ICPC) رتبه ۹ و مدال برنز اول این مسابقات را کسب کنند.

همچنین این تیم موفق شد در صدر تیم‌های غرب آسیا قرار گیرد و عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ICPC معتبرترین مسابقه برنامه‌نویسی در سطح جهان و به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته می‌شود. مرحله نهایی مسابقه جهانی امسال در روزهای ۱۱ تا ۱۶ فروردین ۹۸ در کشور پرتغال برگزار شد و ۱۳۵ تیم برتر جهان پس از طی رقابت‌های منطقه‌ای از بین بیش از ۱۷ هزار تیم از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشگاه به این مسابقه راه پیدا کرده بودند.

در مرحله نهایی این مسابقات، تیم دانشگاه صنعتی شریف موفق شد با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی چون دانشگاه‌های پرینستون، هاروارد، آکسفورد، سن‌پترزبورگ، استنفورد و CMU به جمع ۱۰ تیم برتر بپیوندد و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

دکتر حمید ضرابی زاده عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سرپرست و مربی تیم و امیر کیوان محتشمی از اعضای تیم سال گذشته به عنوان مربی دوم، این تیم را همراهی کردند.

کد خبر 4582574 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقه برنامه نویسی دانشگاه شریف دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان، استادان،  کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و دوستدار محیط‌زیست به مناسبت روز زمین پاک و به‌منظور مشارکت در حفظ محیط‌زیست زباله‌های تجدید ناپذیر در مسیر ورودی دانشگاه را به‌منظور بازیافت و امحا در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در حاشیه  برگزاری این برنامه اظهار کرد: زباله یکی از معضلات اساسی زیستی است که جامعه بشری را از بابت آینده زمین و آلودگی آن افزایش داده و اکنون تأمین محیط‌زیست سالم برای داشتن زندگی آرام و سالم از ضرورت‌ها است که باید همه اقشار جامعه، به‌ویژه دانشگاهیان و قشر تحصیل‌کرده نسبت به موضوع حساس شده و در راستای حفاظت از محیط‌زیست مشارکت و تلاش کنند.

علی‌رضا بیابان‌نورد هدف از اجرای برنامه زمین پاک و جمع‌آوری زباله را ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط‌زیست بین دانشجویان و انجام کار تیمی موفق توسط دانشجویان دانست و ابراز امیدواری کرد که فرهنگ و نهادینه‌سازی آن با ترویج و آموزش مهارت‌هایی همانند کار تیمی در جامعه دانشگاهی منشأ اثر باشد.

وی گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و آشتی با طبیعت سبز بوده و افزایش آگاهی و بیان اهمیت حفظ محیط‌زیست از دیگر اهداف این برنامه است. باید به همه یادآور شد که با توجه به محدودیت محیط‌زیست هیچ‌وقت زمین را فراموش نکنند و به فکر استفاده از منابع به‌گونه‌ای که منجر به تخریب آن نشود، باشند. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: امید است اجرای این طرح‌ها مشوقی در سطح دانشگاه برای فرهنگ‌سازی استفاده درست از محیط‌زیست و حفظ آن باشد. در این برنامه، تعداد زیادی از دانشجویان عضو کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه و علاقه‌مند با در دست داشتن کیسه‌های زباله و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، زباله‌ها و اشیای رها شده در مسیر ورودی دانشگاه را پاک‌سازی و در یک مکان مشخص جمع‌آوری کردند.

به گزارش آنا، در این حرکت ارزشمند و جهادی ۷۰ نفر از دانشجویان عضو کانون دانشجویی جوانان بانشاط، شرکت کرده و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کردند. طرح جمع‌آوری زباله با هدف فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست در مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد