Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@16:57:50 GMT

شنل شانس روی دوش آقای لیکنز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۹۱۹

شنل شانس روی دوش آقای لیکنز

تیم تراکتورسازی تبریز موفق شد در هشتمین بازی با هدایت ژرژ لیکنز به ششمین پیروزی برسد.

به گزارش ورزش سه، وقتی ژرژ لیکنز برای اولین بار به تبریز آمد و در فرودگاه شهید مدنی تبریز، احساسات خود نسبت به هواداران را نمایان کرد، تراکتوری ها امیدوار به ظهور یک «تونی الیویرا» جدید روی نیمکت خود شدند اما خیلی از آن ها نیز ترس تکرار روزهای سخت با توشاک را داشتند اما در همین فضای بیم و امید، لیکنز خیلی زود تیم را در دست گرفت و موفق شد با استفاده از تجربه خود، تراکتور را هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حالا در ۸ بازی به ۶ پیروزی دست یافته و هنوز هیچ شکستی را تجربه نکرده است.

 

مثل سولسشر، برعکس اوله

 

خیلی ها ژرژ لیکنز را با اوله گونار سولسشر مقایسه می‌کنند چرا که او نیز در میانه های فصل منچستر را در دست گرفت و توانست برای مدت طولانی بی شکست بماند، اما این دو تفاوت های جدی زیادی هم بایکدیگر دارند.

 

اولا سولسشر یک مربی جوان است اما لیکنز با ۶۹ سال سن هدایت تراکتور را برعهده دارد. نکته بعدی این که اوله گونار، سابقه سال ها بازی در منچستر را داشت و به همین علت، با شناخت کافی از لیگ جزیره پای به رقابت با تیم های این لیگ گذاشت اما لیکنز حتی در فوتبال آسیا هم چند سابقه ای نداشت و همین موضوع ارزش کارش را بیشتر می‌کند؛ هرچند که بی تردید تجربه های سه دهه حضور در فوتبال اروپا، به این مربی یاری داده است‌.

 

 

تکراری و همیشگی؛ از استایل تا نتیجه

 

ژرژ لیکنز حالا یکی از خوش‌تیپ‌ترین مربیان لیگ به حساب می‌آید. مرد بلند قد ۶۹ ساله که مثل خیلی از بلژیکی ها، به پوشش خود اهمیت زیادی می‌دهد و البته انتخاب لباس مناسبی هم دارد. از وقتی که او به تبریز آمده، همیشه این اور کت طوسی را بر تن داشته و با شلوار چهارخانه، در کنار زمین حاضر می‌شود.

 

دقیقا همان‌قدر که لباس های آقای ژرژ تکراری شده اند، نتایج او نیز به همین شکل هستند. برای او تفاوتی ندارد که سپاهان، استقلال، نفت مسجد سلیمان یا صنعت نفت آبادان حریفش باشند، او تیمش را طوری هدایت می‌کند که در پایان برنده بازی شوند؛ به نظر می‌رسد این لباس ها، لباس شانس سرمربی بلژیکی تراکتور هستند.

 

وابسته به ستاره ها یا وابسته به تیم؟!

 

خیلی ها تراکتور لیگ هجدهم را وابسته به ستاره هایی چون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و آنتونی استوکس می‌دانند اما در این مدت که هدایت تراکتور برعهده لیکنز بوده، قرمزهای تبریز همیشه نتایج خوبی گرفته اند و تفاوتی نداشته که ستاره ها در زمین باشند یا خیر. روز گذشته تراکتور بدون سوگیتا برنده بازی شد، مقابل استقلال خوزستان بدون شجاعی و استوکس پیروز شدند و مقابل سپاهان هم در غیاب اشکان دژاگه نیز به برتری رسیدند.

 

حالا به نظر می‌رسد پروژه ژرژ لیکنز برای تغییر جهت افکار عمومی مبنی بر این که تراکتور وابسته به ستاره‌هایش است یا یک تیم دارد، با موفقیت به سرانجام می‌رسد.

 

 

تعویض نمی‌کند؛ اعتراض هم وارد نیست!

 

روز گذشته در دقایق پایانی خیلی ها در ورزشگاه یادگار امام، دست خود را به نشانه تعویض تکان می‌دادند. آن ها از سرمربی تیم خود می‌خواستند که تعویض کند و این برای اولین بار بود که در ورزشگاه یادگار امام رخ می‌داد! در نشست خبری هم یک خبرنگار از لیکنز در این باره سوال پرسید که با واکنش این مربی همراه شد؛ وی گفت که سرمربی تیم اوست و خودش تصمیم می‌گیرد که کدام بازیکن چه زمانی به میدان برود.

 

این پاسخ که استقلال شخصیت لیکنز را نمایان کرد، کاملا درست بود. وقتی تیم نتیجه می‌گیرد، حتی بهترین کارشناس ها نیز نمی‌توانند اعتراض ها و نقدهای این چنینی داشته باشند. بی تردید لیکنز بیش از هرکس دیگری بر توانایی بازیکنانش واقف است و به خوبی می‌تواند تصمیم های این چنینی را بگیرد.

 

طلسم‌شکنی پس از ۲۰ سال؟ نه پس از ۵۰ سال!

 

آخرین قهرمانی ژرژ لیکنز به عنوان مربی به ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد. جایی که به عنوان سرمربی بلژیک توانست جام نه چندان مهم «کیرین» را تصاحب کند. حالا او به طلسم شکنی نزدیک شده اما در صورت قهرمانی با تراکتور، یک طلسم ۵۰ ساله دیگر خواهد شکست و آن هم طلسم قهرمانی تراکتور در لیگ است.

 

تبریزی ها با ادامه این روند، می‌توانند در بازی مستقیم مقابل پرسپولیس، برنده شوند و به آن چه میخواهند برسند اما به شرطی که به همین شکل پا به پای پرسپولیس پیش بروند.

تراکتورسازی تبریز ژرژ لیکنز

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتورسازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال استقلال تهران که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در مصافی حساس و خارج از خانه در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی تیم فوتبال تراکتور قرار گیرد.

با توجه به رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی، کسب ۳ امتیاز این بازی برای جواد نکونام بسیار حائز اهمیت است. «رافائل سیلوا» که به دلیل مصدومیت در دیدار با شمس آذر قزوین نتوانست آبی‌ها را همراهی کند، کماکان دور از تمرینات است و در بازی با تراکتور هم غایب بزرگ آبی‌ها در خط دفاع به شمار می‌رود.

«سیلوا» در نیم فصل دوم به جمع استقلالی‌ها اضافه شد و توانست عملکرد خوبی را در تمرینات از خود نشان دهد و خیلی زود به ترکیب اصلی راه یافت اما در هفته‌های پایانی لیگ برتر با مصدومیت بد موقعی مواجه شد. با توجه به حضور محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان استقلال در بازی با تراکتور مشکلی در خط دفاعی نخواهد داشت.

علاوه بر سیلوا، سید حسین حسینی کاپیتان و دروازه‌بان شماره یک استقلال نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی مهم نیست.

دیگر خبرها

  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است
  • «سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد
  • ستاره آرسنال: با خوش‌شانسی به چلسی گل زدم
  • خولین آلوارز: سیتی این فصل هم دبل می‌کند
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • پیش بازی آرسنال - چلسی؛ دو همشهری، دو هدف متفاوت و منافع همیشه در تضاد
  • اینتر نمی‌تواند اسکودتو را در خانه میلان جشن بگیرد
  • تن‌هاخ: شانس داریم که سیتی را در فینال ببریم