Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل راه آهن آذربایجان غربی، گفت: از این تعداد هشت هزار و ۳۶۸ نفر مسافر ورودی به راه آهن ارومیه و هفت هزار و ۴۵۵ نفر خروجی از این ایستگاه بود.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ​شاپور ارسلانی افزود: ظرفیت اشغال این مسیر در این مدت ۹۸ درصد بود که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مسافران می‌ توانند از تمامی آژانس‌های سطح کشور و شهر ارومیه به صورت اینترنتی بلیط راه آهن تهیه کنند، اضافه کرد: مبلغ میانگین بلیط قطار در مسیر ارومیه – تهران، ۶۵ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن آذربایجان بیان کرد: قطارهای درجه یک با واگن‌های چهار و ۶ تخته مسافران این منطقه را جابجا می کند.

ارسلانی با اشاره به اینکه بخش باری این ایستگاه از ۲ ماه پیش راه اندازی شده است، اضافه کرد: کارخانه داران و تولیدکننده ‌ها می‌توانند از این فرصت برای جابجایی کالاهای خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: هر هفته ۲ قطار در ایستگاه راه آهن ارومیه حضور می یابد و مسافران این شهر را به سمت تهران جابه‌جا می‌ کند.

به گزارش ایرنا راه‌آهن مراغه – ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند؛ این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.

مسیر خط آهن مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه از سال ۱۳۸۱ به طول ۱۸۲ کیلومتر آغاز شده بود که امسال با اختصاص دهها میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

از سال ۱۳۹۲ تاکنون علاوه بر اجرای ایستگاه های مدرن ارومیه و نقده، با تلاش ویژه دولت تدبیر و امید ۹۸ کیلومتر از این مسیر ریل گذاری و احداث و کاستی های دوره پیش از آن نیز برطرف شد.

برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح ۴۵ تا ۵۰ میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال هزینه شده که بیش از چهار هزار میلیارد ریال آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

خط آهن مراغه – ارومیه دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسن زیودار گفت: با آغاز سفر‌های نوروزی از ۲۳ اسفند پارسال و تداوم آن تا ۱۷ فروردین امسال و همزمان با پیک نوروزی، ۲۱ هزار و ۵۵۶ مسافر در راه آهن زاگرس جابه جا شدند.

وی افزود: این تعداد مسافر به وسیله ۳۸۴ رام قطار جابه جا شده اند.

زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در پیک نوروزی را ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: قطار وسیله نقلیه‌ای مطمئن، ایمن با هزینه مقرون به صرفه است و همین امر باعث شده مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد.

راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • محورهای مسدود مهرستان بازگشایی شد
  • سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق