Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: دانشجویان دانشگاه شریف پس از 18سال موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی ICPC شده و با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی همچون دانشگاه‌های پرینستون، هاروارد، آکسفورد و سن ‌پترزبورگ به جمع 10 تیم برتر مسابقه پیوسته و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کردند.

تیم دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه متشکل از محمد مهدی شکری، سید پارسا میرطاهری و علی بهجتی، پس از 18 سال موفق شدند در مسابقات جهانی ICPC، رتبه‌ 9 و مدال برنز اول این مسابقات را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این تیم موفق شد در صدر تیم‌های غرب آسیا قرار گیرد و عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دهد.
مسابقات جهانی برنامه‌ نویسی دانشجویی ICPC معتبرترین مسابقه ‌ برنامه‌ نویسی در سطح جهان و به عنوان المپیک برنامه ‌نویسان شناخته می‌شود. مرحله‌ نهایی مسابقه‌ جهانی سال جاری از 11 فروردین و به مدت شش روز 1398 در کشور پرتغال برگزار شد و 135 تیم برتر جهان پس از طی رقابت ‌های منطقه‌ای از بین بیش از 17 هزار تیم از سه هزار و 200 دانشگاه مختلف به این مسابقه‌ راه پیدا کرده بودند. 
لازم به ذکر است، حمید ضرابی زاده عضو هیات علمی دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر به عنوان سرپرست و مربی تیم و امیر کیوان محتشمی از اعضای تیم سال گذشته به عنوان مربی دوم این تیم را همراهی کردند.
مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانش‌جویی( ICPC) هر ساله به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات برنامه ‌نویسی در سطح جهان برگزار می شود. این مسابقات در ایران به اختصار به مسابقات «ای‌سی‌ام» معروف است. تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، دانشجویان دانشگاه‌های سرتاسر جهان هستند. مسابقات منطقه‌ ای غرب آسیا از سال 1378 تا کنون در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است و در سال 1390 این مسابقه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد. 

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فردا ۳۰ فروردین‌ماه روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهارداشت: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، قدردانی از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

ثابت اقلیدی در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجرتراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081056 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • هفت مسابقه ملی مهارت در همدان برگزار شد
  • نوروزیان فینالیست شد
  • تیراندازی انتخابی المپیک، نوروزیان فینالیست شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد
  • تیراندازی انتخابی المپیک| نوروزیان فینالیست شد
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس