Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

به گزارش صدای ایران از فارس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم،‌ با تاکید بر اینکه امروز سیل‌زدگان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند اظهار کرد:‌ در پی وقوع سیلاب کشت‌زارها، احشام و تمام سرمایه مردم از دست رفته است و مردم سیل زده در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم و برای جبران خسارات سیل دست به دست هم دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه اگر مردم به فکر هم باشند، خداوند لطف می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر، امتحان بزرگی برای همه آغاز شده و در این میدان امتحان همه باید آبرومند بیرون بیایند و در این زمینه خداوند، رحمان، رحیم و ارحم الراحمین است و لطف او شامل مردم خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید طوری شود که عده ای به واسطه مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شده و یا امیدشان از همه چیز بریده شود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به صدور اجازه صرف یک سوم کل وجوهات برای کمک به سیل زدگان تصریح کرد: همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر مظلومیت مردم سیل زده خاطرنشان کرد: ‌انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.

وی با اشاره به کمک 250 میلیون تومانی به سیل‌زدگان گفت: در راستای کمک به سیل زدگان جز مبلغ اول،‌ امروز هم 100 میلیون تومان واریز خواهیم کرد و امیدواریم دیگران هم به اندازه توان خود کمک کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، محمد ترکمانه گفت: تاکنون به ۱۲۰ روستای سیل زده در جنوب سیستان و‌بلوچستان‌ امداد رسانی شده است .
مدیر عامل بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره)  افزود:  ستاد اجرایی فرمان امام در سه‌ شهرستان دشتیاری، کنارک، زرآباد مشغول خدمات رسانی‌ به مردم سیل زده  است و تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار بسته معیشتی بین سیل زدگان توزیع شده است.

ترکمانه عنوان کرد: با توجه با هماهنگی‌های شده با استانداری سیستان و بلوچستان، تمامی دستگاه‌های امدادی در مناطق سیل زده با محوریت ستاد اجرایی فرمان مشغول به فعالیت هستند، که این‌موضوع کار امداد رسانی را به سیل زدگان راحت کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: نیرو‌های خدمات رسان ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی در بین سیل زدگان، در جبهه مختلف در حال تخیله آبگرفتگی خانه‌های مردم هستند و برای کودکان سیل زده، بسته‌های اسباب بازی توزیع میکنند.
وی عنوان کرد:با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیرو‌های ستاد تا آخرین روز درکنار مردم این‌منطقه هستند و خسارت مردم، بویژه درمناطق محروم که دام و‌لوازم خانگی آنها از بین رفته، جبران‌خواهد شد.

ترکمانه‌ اظهار کرد: تلاش خواهیم‌ کرد منازل روستایی مناطق سیل زده رو بیمه کنیم، تا در شرایط بحران و سیل این‌مردم بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهرمند شوند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های دفاعی و نظامی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمدها است
  • هر که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مصارف مالیات تبیین شود