Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@10:23:58 GMT

اثری از گوزن‌های زرد پارک ملی دز نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۴۶۸۳

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه دو پاسگاه محیط‌بانی در استان خوزستان صدمه‌دیده‌اند، گفت: اثری از ۲۰ گوزن زرد که در سایت پارک ملی دز نگهداری می‌شدند، نیست.

به گزارش «تابناک» جمشید محبت‌خانی (فرمانده یگان حفاظت محیط زیست) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان خسارت‌های ناشی از سیل در استان‌های درگیر سیل گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم به طور قطعی میزان خسارت ناشی از سیل را برآورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسگاه‌های محیط‌بانی در کرخه و پارک ملی دز دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها پس از پایان شرایط بحرانی برآورد خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر دو پاسگاه محیط‌بانی خوزستان تخریب شده‌اند. اما باید صبر کنیم تا آب به طور کامل فروکش کند تا میزان خسارت‌ها را به صورت دقیق برآورد کنیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مفقود شدن بالغ بر ۲۰ گوزن زرد در سایت نگهداری در پارک ملی دز در استان خوزستان خاطرنشان کرد: هنوز خبری از این گوزن‌ها در دست نیست، البته گوزن‌ها شناگران ماهری هستند و می‌توانند خود را از آب نجات دهند، اما ما از کوادکوپتر نیز استفاده کردیم که بررسی‌هایمان نشان می‌دهد بخشی از فنس‌ها نیز بر اثر سیل شکسته است، اما خبری از گوزن‌ها نبود البته ما محلی برای این گوزن‌ها پیش‌بینی کرده بودیم که آب به آن منطقه نرسیده، اما گوزن‌ها در آنجا نیستند.

محبت‌خانی با اشاره به کشف لاشه‌های قوچ و میش در استان گلستان نیز یادآور شد: ۱۶۰ لاشه قوچ در پارک ملی این استان نیز کشف شده است که در حال حاضر افرادی از دامپزشکی برای بررسی علت این حادثه به این استان رفته‌اند البته به نظر می‌رسد که شرایط جوی و اتفاقات اخیر باعث تلف شدن این حیوانات شده باشد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اخبار نهایی درخصوص میزان خسارت ناشی از سیل به محیط‌زیست پس از فروکش کردن آب‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک گوزن زرد پارک ملی دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویری زیبا از ۴ رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

او افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاو وحشی» و «گاو کوهی» نیز گفته می‌شود، یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های این استان است. 

به گفته عشوری، مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

او تأکید کرد: محیط بانان گیلانی با حضور و تلاش شبانه روزی، جنگل‌ها و زیستگاه‌های استان را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان