Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@17:56:30 GMT

از احداث زائرشهر رضوی تا گسترش مفهوم خدمت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۵۸۳۲

خبرگزاری میزان- سیدرضا فاطمی امین در آئین تکریم و معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد آستان قدس رضوی طی سه سال اخیر پرداخت. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان،  سیدرضا فاطمی امین در آئین تکریم و معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی که با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد آستان قدس رضوی طی سه سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: منشور هفتگانه حکم مقام معظم رهبری عرصه‌های جدیدی به روی آستان قدس رضوی گشود و در همین راستا فعالیت‎های گسترده‌ای در حوزه خدمت به زائران، مجاوران و به ویژه محرومان، فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدامات آستان قدس در راستای تسهیل امر زیارت، تصریح کرد: در این راستا زائرشهر و زائر سرای رضوی با ظرفیت اسکان روزانه بیش از ۱۲ هزار زائر احداث شد، همچنین طی سه سال اخیر شرایط تشرف بیش از یک میلیون زائر زیارت اولی به حرم مطهر رضوی فراهم شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه میزان پذیرایی از زائران در مهمانسرای حضرت حدود ۲ و نیم برابر افزایش یافته است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی در حرم مطهر برای زائران ایرانی و غیرایرانی به صورت چشم‌گیری افزایش داشته و همچنین اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه صحن‌ها و رواق‌ها انجام شده است.
وی افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی ۲۴۷ پروژه زیرساختی در دهستان‌های محروم اجرایی شد، ۹۸ هزار نفر از محرومان کشور از خدمات پزشکی رایگان آستان قدس بهره‌مند شدند و همچنین در حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل آستان قدس رضوی به کمک هموطنان حادثه دیده شتافته است.
فاطمی امین احداث پردیس‌های امام رضا (ع)، توانا، مجتمع دانشجویی، باغ اردوگاه خاتون، راه اندازی شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع)، توسعه دانشگاه علوم اسلامی رضوی، افتتاح مرکز مشاوره رضوی و اعزام مبلغان دینی به بسیاری از کشور‌های اسلامی را از جمله اقدامات آستان قدس طی سه سال اخیر برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه محصولات دانش بنیان اقدامات اساسی انجام شده به‌طوری‌که به زودی آستان قدس رضوی توانایی تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز کامل داروی هموفیلی کشور را دارد؛ در سال ۹۴ تعداد شرکت‌های زیان ده آستان قدس ۱۴ عدد بوده در حالی که امروز تنها یک شرکت زیاده وجود دارد و سود شرکت‎های آستان قدس نسبت به سال ۹۴، پنج برابر شده است.
فاطمی امین با اشاره به طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم، تاکید کرد: این طرح ظرفیت بسیار بزرگی برای گره‌گشایی از مشکلات محرومان است، در قالب این طرح تمام ارادتمندان به امام رضا (ع) می‌توانند از طریق خدمت به مستمندان خادم این آستان نورانی باشند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آستان قدس تولیت جدید آستان قدس آستان قدس رضوی آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی