Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@21:02:38 GMT

توقف صادرات سیب‌زمینی و پیاز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۵۹۱۶

خرداد: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان به قیمت پیاز اشاره و عنوان کرد: اکنون قیمت عمده فروشی در محل مزرعه بین 3000 تا 3500 تومان است که نسبت به یک هفته قبل تقریبا 50 درصد کاهش قیمت دارد.
"فرامرز رستگاری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت پیاز در استان کرمان گفت: اکنون تولید طرح زمستانه جنوب استان تقریبا تمام شده و زمان برداشت پیاز کشت بهاره در جنوب استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌کنیم در کشت بهاره حدود 240 هزار تن تولید پیاز را در این منطقه داشته باشیم، ادامه داد: برداشت کشت بهاره پیاز از 20 فروردین‌ماه آغاز و تا 10 خردادماه ادامه دارد.
وی از توقف صادرات سیب زمینی و پیاز از امروز به بعد خبر داد و بیان کرد: در دو ماه آینده فقط جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان پیاز تولید می‌کردند، گفتنی است که شهر دزفول استان خوزستان هرساله حدود 3000 تن پیاز کشت بهاره تولید می‌کرد که اکنون با وجود سیل‌های اخیر نمی‌دانیم که چه میزان آن محقق می‌شود.
رستگار با بیان این مطلب که امسال جنوب استان کرمان دو برابر سال گذشته پیاز تولید می‌کند، اظهار کرد: کشت بهاره ما در گذشته 1670 هکتار بوده است که اکنون به حدود 4000 هکتار کشت تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که 240 هزار تن محصول پیاز تا 10 خردادماه روانه بازار کنیم.
وی با اشاره به اینکه آمار صادرات پیاز در زمستان امسال را فقط گمرک دارد، بیان کرد: در زمستان امسال در 3700 هکتار زمینی که پیاز کشت کردیم حدود 170 هزار تن پیاز برداشت که در سطح کشور توزیع شد ضمن آنکه از بهمن‌ماه سال گذشته نیز به دلیل افزایش قیمت بخشی از این محصولات به سمت مرها روانه شد. برچسب ها: سیب‌زمینی ، پیاز ، صادرات

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیب زمینی پیاز صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان

علیرضا نیکوفر رئیس اداره صمت سامان گفت: کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در این شهرستان با هوشیاری بازرسان صمت شناسایی و پلمب شد.

وی افزود: این کارگاه تولید غیرمجاز مواد غذایی واقع در ناحیه صنعتی شهرستان سامان در شرایط غیر بهداشتی و بدون هر گونه مجوز تولید، سیب سلامت و نشان استاندارد، چیپس سیب زمینی تولید و روانه بازار مصرف کرده است. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۴۱ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های سلامت در چهارمحال و بختیاری

نیکوفر اضافه کرد: در بازرسی از این کارگاه غیر مجاز ۲۰۰ کیلوگرم چیپس غیربهداشتی توقیف و امحا شد. 

وی ادامه داد: مالکان این کارگاه غیرمجاز با جعل برند، محصول غیربهداشتی تولیدی را در سطح بازار توزیع کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان