Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@23:42:08 GMT

اعزام ۱۰ تیم فوریت‌های پزشکی به مناطق سیل زده خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۶۵۰۱

اعزام ۱۰ تیم فوریت‌های پزشکی به مناطق سیل زده خوزستان

خبرگزاری مهر: پیرحسین کولیوند، در خصوص دستور وزیر بهداشت مبنی بر تمهیدات اورژانس جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از آب گرفتگی در استان خوزستان، گفت: به دنبال تداوم بارش‌ها در سطح کشور و احتمال افزایش آب گرفتگی‌ها در استان خوزستان، ۱۰ تیم ویژه فوریت‌های پزشکی، کادر کامل فوریت‌های پزشکی و آمبولانس، یک بیمارستان صحرایی مجهز و ۳۰ دستگاه آمبولانس به استان خوزستان اعزام شده و در اهواز مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بیمارستان به تمامی امکانات درمانی مجهز بوده و با حضور پزشکان و تمامی تخصص‌ها، آمادگی ارائه خدمات درمانی به هموطنان خوزستانی را خواهد داشت.

کولیوند ادامه داد: تمامی یادمان‌ها و کمپ‌هایی که در شهر اهواز میزبان مردم سیل زده بوده و به عنوان محل اسکان اضطراری آن‌ها در نظر گرفته شده اند، توسط کارشناسان بهداشت، کارشناسان فوریت‌های پزشکی، پزشکان سلامت، متخصصان و کارشناسان مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های حمایت‌های روان به منظور افزایش تاب آوری در شرایط بحران، پوشش داده می‌شوند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق سیل زده، بیان کرد: به رغم گذشت حدود ۲۰ روز از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، حتی یک مورد بیماری واگیر در این مناطق مشاهده نشد. چراکه پزشکان و کارشناسان بهداشت در اقصی نقاط مناطق سیل زده حضور داشته و به کار جهادی مشغول هستند. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز کمبودی وجود ندارد.

وی در خصوص ارائه خدمات درمانی در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان پلدختر مجهزترین بیمارستان سیار به کار گرفته شده و تمامی تخصص‌ها نیز حضور دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به عملکرد مطلوب حوزه بهداشت در مناطق سیل زده، تاکید کرد: وزارت بهداشت در حوزه اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه بسیار خوب عمل کرده که رضایتمندی مردم را نیز در پی داشته است. تاکنون هیچ گونه شکایتی مبنی بر نقص در حوزه ارائه خدمات درمانی و کمبود اقلام دارویی وجود نداشته است. حضور گسترده پزشکان و تیم‌های فوریت‌های پزشکی منجر شده تا این سطح از رضایتمندی کسب شود.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت درخصوص رعایت بهداشت در این مناطق بیانیه‌هایی را صادر کرده است، افزود: مردم باید توجه کنند که رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از هموطنان در کمپ‌های اسکان موقت مستقر هستند، رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است؛ لذا هر فردی با رعایت این اصول می‌تواند در بالا بردن شاخص‌های بهداشتی در این مناطق سهیم باشد. توجه به بهداشت فردی، شست وشوی دست‌ها، سلامت غذا و آب آشامیدنی، از جمله عواملی است که به افزایش این شاخص‌ها کمک می‌کند. چنانچه فردی به سرماخوردگی مبتلا شد، باید سریعاً به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کنند تا دیگران نیز مبتلا نشوند.

کولیوند در خصوص سامانه هوشمند ثبت اطلاعات بیماران گفت: بر اساس یک سامانه هوشمند، اطلاعات ساکنین مناطق سیل زده ثبت شده و از طریق آن وضعیت سلامتی آن‌ها رصد می‌شود تا در مواقع لزوم، وضعیت سلامتی آن‌ها پیگیری شده و مراقبت‌های لازم را دریافت کنند. بر این اساس، بیماران دیابتی، فشارخون، مادران باردار و بیماران قلبی به مناطق امن تری انتقال داده شده اند تا تحت مراقبت‌های بیشتری قرار گیرند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق سیل زده از تداوم فعالیت اورژانس هوایی و زمینی در این مناطق خبر داد و گفت: برای ما هیچ گونه مانعی برای خدمت رسانی به مردم سیل زده وجود ندارد، پوشش این خدمات بسیار فراگیر بوده و تمامی مناطق متأثر از سیل و حوادث جوی را دربرمی گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، سرعت و دقت بالایی ارائه می‌شود، عنوان کرد: تاکنون هیچکدام از هموطنان به بیماری‌های سندرمیک و واگیردار مبتلا نشده اند، چراکه تیم‌های مراقبت بیماری‌های واگیر در این مناطق حضور فعال داشته و از سلامتی هموطنان مراقبت کرده و تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

کولیوند بیان کرد: تهیه و تأمین اقلام بهداشتی برای بانوان و کودکان جزو تکالیف وزارت بهداشت نیست، اما وزارت بهداشت هرجایی که کمبودی وجود داشته، این کمبود‌ها را جبران کرده است، وزارت بهداشت هر موضوعی که به سلامت مردم آسیب رساند را مرتفع می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان تاکید کرد: همچنین، تیم‌های واکنش سریع که روز گذشته وارد شهر‌های معمولان و پلدختر شده اند، با جدیت در حال فعالیت بوده و بر ارائه خدمات نظارت دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تیم فوریت های پزشکی مناطق سیل زده خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی پیرانشهر اعلام کرد: یک بانوی میانسال در مناطق کوهستانی روستای لگ‌بن این شهرستان بر اثر حمله خرس از ناحیه سرو صورت به شدت زخمی شد.

عزیز ابراهیم نژاد شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وی که برای جمع‌اوری گیاهان کوهی به روستای لگ‌بن در مسیر پیرانشهر به مهاباد رفته بود ناگهان با حمله خرس مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد: این قلاده خرس پس از حمله به این بانوی میانسال با وی گلاویز شده و وی را از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی می‌کند.

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی پیرانشهر گفت: با اطلاع به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان، آمبولانس این مرکز به روستا اعزام شد و با توجه به نزدیکی مسیر فرد مجروح شده برای مداوا به بیمارستانی در شهرستان نقده اعزام شد.

وی از روستاییان و گردشگران این منطقه خواست: هنگام کوهپیمایی در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ از تک‌روی و جدا شدن از گروه خودداری کنند.

روستای لگ‌بن در ۳۵ کیلومتری پیرانشهر و در مسیر جاده پیرانشهر - جلدیان - مهاباد مشهور به جاده «سه‌ری میدان» قرار دارد.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس به شدت زخمی شد
  • حمله و گلاویز شدن حیرت‌انگیز خرس با زن پیرانشهری
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس زخمی شد
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند