Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیسای کاتولیک بلژیک پیش تر در سال ۲۰۱۶ از اجبار و ربودن فرزندان از مادرانشان در آفریقا عذرخواهی کرده بود. دولت بلژیک رسما بابت ربودن فرزندان زوج های دورگه در آفریقا بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۲ میلادی عذرخواهی کرد.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از یورونیوز، این عمل دولت بلژیک به رسمیت شناختن جنایتی بود که علیه این کودکان دورگه، «متیس»، در دهه 60 میلادی صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که نیمی سفیدپوست و بلژیکی و نیم دیگرشان سیاه پوست آفریقایی و از مستعمره های پیشین پادشاهی بلژیک، جمهوری دموکراتیک کنگو و بوروندی و رواندا بودند.

اغلب این کودکان مادران آفریقایی و پدران سفیدپوست بلژیکی داشتند و در مستعمره‌های آفریقایی بلژیک بدنیا آمده بودند.

دولت بلژیک این کودکان را در جریان سیاست های موسوم به «جدایی نژادی» از آفریقا به اجبار به اروپا می آورد تا در مدارس کاتولیک بلژیک جدای از مادرانشان بزرگ شوند. کلیسای کاتولیک بلژیک هم بزرگترین همدست دولت وقت این کشور بود.

شرح عکس: حضور یکی از کودکان در پارلمان فدرال در جریان عذرخواهی نخست وزیر

 

"شارل میشل" نخست وزیر بلژیک روز پنجشنبه در پارلمان این کشور گفت: « به نام دولت فدرال بلژیک، بخاطر قصور دولت در دوران استعماری و اعمال چنین قساوت و بی عدالتی عذرخواهی می کنم. امیدوارم که عذرخواهی دولت بتواند یک گام اضافی در جهت گسترش آگاهی بیشتر و دانش بخشی از تاریخ ملی به شهروندان اعطاکند.»

کلیسای کاتولیک بلژیک پیش تر در سال ۲۰۱۶ از اجبار و ربودن فرزندان از مادرانشان در آفریقا عذرخواهی کرده بود.

سازمان ملل در همان سال بلژیک را محکوم به «جنایات کاری در دوران استعماری» کرده بود.

پادشاهی بلژیک از ۱۸۰۰ میلادی تا ۱۹۶۰ بخش هایی از آفریقای مرکزی از جمله کنگو و بوروندی و رواندا را استعمارکرده بود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: یک هزار کودک سنندجی، شانزدهم فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده‌هایشان گرد هم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، حمیدرضا گوهری اظهار کرد: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

وی افزود: مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) است و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: این همایش توسط کانون پرورش فکری استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، شرکت برق، تربیت‌بدنی و هلال احمر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، روز پنجشنبه، شانزدهم فروردین در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

گوهری خاطرنشان کرد: این همایش هم‌زمان از صداوسیمای مرکز کردستان پخش خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است که کودکان و خانواده‌های آنها با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل شوند.

کد خبر 739961

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • جود بلینگام و دادن گرمکن خود به کودک معلول پیش از آغاز دیدار انگلیس و بلژیک / فیلم
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک