Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک گفت: در زمان وقوع سیلاب در شهرستان آبیک طی 36 ساعت، دو بار بند انحرافی زیاران با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تخلیه شده بود.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: شهرستان آبیک پس از آوج، معلم‌کلایه و کوهین بیشترین میزان بارندگی را طی ایام نوروز در استان قزوین داشته که  میزان بارش 56 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت سد طالقان 430 میلیون مترمکعب بود که حدود 302 میلیون مترمکعب آب در این سد وجود داشت و 128 میلیون مترمکعب ذخیره خالی در سد طالقان وجود داشت؛ به همین دلیل در زمان بارندگی‌ها و وقوع سیلاب ایام نوروز نیاز به رهاسازی آب در سد طالقان نبود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک اضافه کرد: در زمان وقوع سیلاب در شهرستان آبیک، دوبار تخلیه بند انحرافی سد زیاران در 36 ساعت با هماهنگی شرکت آب منطقه‎‌ای استان قزوین صورت گرفته بود.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: با استفاده از 30 دستگاه لودر، بولدوزر و گریدر به خدمت گرفته شده از بخش خصوصی، با ایجاد آب‌بند در اتوبان آبیک از ورود آب به شهرآبیک جلوگیری شد.

احمدپور اضافه کرد: با بکارگیری ماشین‌آلات راهداری توانستیم از ورود سیل از رودخانه یالیان حسن‌آباد کلج شهرستان البرز استان قزوین که به سمت روستاهای کوندج، مورآباد، گیل‌زور، شهرآباد و زعفران شهرستان آبیک هدایت می‌شد، جلوگیری و آن را مهار کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از ماشین‌آلات راهداری توانستیم آب رودخانه‌های زیاران و قشلاق ناشی از سیلاب را مهار کنیم و کمترین خسارت به این روستاها وارد شود؛ این در حالی است که در روستاهای محمودیان، مالی‌آباد و حلال‌آباد هم برای مهار سیلاب، ماشین‌آلات راهداری مشغول به کار بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبیک گفت: همچنین با تدابیر لازم و ماشین آلات راهداری، توانستیم آب ورودی به روخانه‌های قشلاق و زیاران بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب را مهار کنیم.

این مسئول بیان کرد: با توجه به میزان بارش باران در شهرستان آبیک و تداوم بارش‌ها تا خرداد ماه امسال و آبگیری بندانحرافی سد زیاران، انشاءالله امسال با کمبود آب در بخش کشاروزی مواجه نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: با توجه به بارش‌های اخیر در شهرستان آبیک، وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان بهتر شده و آب بسیاری وارد دشت الله‌آباد شده و آبگیری هم صورت گرفته است.

احمدپور ادامه داد: در تالاب جنوب شهرستان آبیک هم شاهد حضور گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر هستیم که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در هفته‌های آینده، پذیرای عموم مردم و علاقمندان به طبیعت و تالاب است.

وی در پایان یادآور شد: در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک آخرین آمار خسارات وارده به واحدهای مسکونی، دامی، طیور، کشاورزی و صنعتی این شهرستان بر اثر وقوع سیلاب ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تالاب زعفران شورای اداری طبیعت فرماندار شهرستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه

از روز گذشته با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌ها در اقصی نقاط کشور آغاز شده است و در برخی از مناطق بارش‌ها به قدری شدید بود که موجب وقوع سیلاب شد.

روستای نایه از توابع بخش خلجستان استان قم نیز از این بارش‌ها به نصیب نماند و جاری شدن سیل اهالی روستا را شگفت زده کرد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک