Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@00:11:57 GMT

شمارش معکوس تا برگزاری اولین آزمون علوم پزشکی سال 98

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۹۲۵۱

شمارش معکوس تا برگزاری اولین آزمون علوم پزشکی سال 98

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در 22 فروردین 98 برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، اولین آزمون علوم پزشکی در سال 98 است. نتایج این آزمون هفته سوم اردیبهشت 98 اعلام می‌شود و رتبه‌های برتر در مرحله گروهی این رقابت شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است این آزمون در حیطه‌های تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، حیطه استدلال بالینی، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم و فلسفه پزشکی برگزار خواهد شد. دانشجویان رتبه‌های اول تا سوم حیطه‌های آزمون غربالگری جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

31 / 31 آزمون غربالگری المپیاد علمی علوم پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون غربالگری المپیاد علمی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • ۳۱ فروردین، برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور
  • برگزاری مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها