Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@16:34:19 GMT

عادت های نادرستی که زود بیمارتان می کنند را ترک کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۰۹۶

عادت های نادرستی که زود بیمارتان می کنند را ترک کنید

رکنا: این 10 عادت روزانه عامل بیماری ها شناخته شدند.

۱- ترس از آمپول

هر بار که دچار التهاب شدید بدنی می شوید که می تواند ناشی از آنفولانزا باشد، از داروهای شیمیایی استفاده می کنید که به عروق خونی شما آسیب می زند و ممکن است در آینده باعث افزایش خطر التهاب های بدنی ریشه داری مثل بیماری های قلبی شود.

۲- نداشتن برنامه ی منظم

مشکلات مالی یا ازدواج مهم ترین عوامل تنش زا در زندگی ما نیستند بلکه فقدان یک برنامه ی منظم است که باعث آسیب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی یک ساعت تأخیر در زمان معمول خوردن غذا می تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد و باعث ایجاد اختلال در شرایط مطلوب بدن شود. سعی کنید در تمام ۳۵۶ روز سال، برنامه ی منظمی برای غذا، خواب و ورزش خود داشته باشید.

۳- مصرف میوه ها و سبزیجات غیر تازه

میوه ها و سبزیجات بسیاری از خواص ضد بیماری شان را در فاصله ای که از مبدأ تا رسیدن به فروشگاه ها طی می کنند از دست می دهند. سبزیجات تازه ی محلی یا سبزیجات همان فصل را تهیه کنید. در غیر اینصورت از سبزیجات منجمد شده ای استفاده کنید که کاملا رسیده هستند و مواد مغذی آن ها به دلیل انجماد حفظ شده است.

۴- ورزش مقطعی

اگر زیاد ورزش کنید اما بقیه ی ساعات روز را تحرک ندارید، این شرایط هم می تواند بر میزان کلسترول، قند و فشار خون شما تأثیر گذار باشد. سعی کنید راه هایی پیدا کنید که در تمام روز تحرک داشته باشید.

۵- پوشیدن کفش پاشنه بلند

همه ی ما می دانیم که کفش های پاشنه بلند راحت نیستند، اما دردی که این کفش ها ایجاد می کند هم یکی از نشانه های التهاب بدنی است که با یک بیماری مزمن ارتباط دارد. اگر چه پزشکان پاشنه های بلند را باعث حمله ی قلبی نمی دانند اما آن ها معتقدند استفاده از کفش های راحت بدن را در برابر آسیب های بلند مدت التهاب بدنی حفظ می کند.

۶- جویدن ناخن ها

جویدن ناخن ها تنها یک تمایل ناپسند نیست. این کار می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. طی پژوهشی که در کشور ترکیه انجام شد، در ۷۶ درصد کسانی که ناخن هایشان را می جویدند آزمایش ها وجود باکتری هایی مثل اسکریکیا کولی را در بدن آن ها نشان داد که باعث اسهال و استفراغ می شوند؛ مسأله ای که در ۲۶/۵ درصد کسانی که ناخن هایشان را نمی جویدند وجود نداشت.

۷- آلودگی محل خوردن غذا

محل کار شما فضایی برای رشد باکتری ها است و متأسفانه کیبورد کامپیوترتان یکی از آلوده ترین نقاط آن محسوب می شود. در حقیقت، در پژوهشی در سال ۲۰۱۳ معلوم شد تنها یک روز کافی است تا بیش از ۵۰ درصد سطوح در محل کار و کارکنان آن آلوده و مبتلا به یک ویروس شوند. خوردن غذا در بیرون محل کار (یا دست کم در جایی دور از میز کارتان) می تواند میزان باکتری هایی که روزانه بر سر راه شما قرار می گیرند را کاهش دهد.

۸- مصرف سیگار

اگر خطر ابتلا به سرطان به تنهایی دلیلی کافی برای ترک این عادت ناپسند نیست، باید بدانید که مصرف سیگار سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و احتمال ابتلا به آنفولانزا، سرما خوردگی و ذات الریه را افزایش می دهد.

۹- نشستن وسایل خواب

کنه های گرد و غبار شیفته ی گرما و تاریکی تخت شما هستند. علاوه بر آنکه این موجودات میکروسکوپی خود تا حدودی آسیب زا هستند، ترشحات باقیمانده از این موجودات و اجزای متلاشی شده ی بدن آن ها باعث آسم و واکنش های آلرژیک می شود.

۱۰- کمبود خواب

با وجود آنکه داشتن هفت تا نه ساعت خوابه شبانه امری ضروری است، بسیاری از مردم موفق به این کار نمی شوند. اما کم کاری در این امر تنها باعث کاهش سطح انرژی ما نمی شود. نداشتن خواب کافی می تواند ما را در برابر بیماری ها آسیب پذیر کند چرا که سلول های بدن در طی یک خواب کوتاه فرصت کافی برای بازسازی دوباره را ندارند.

منبع: برترینها

منبع: رکنا

کلیدواژه: تلگرام عادت بیماری ترک مردم فیلم عکس ایران جسد قتل جوان فوت سیل زمین مادرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • خواب عجیب دختر فلسطینی | ببینید
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!