Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@04:34:14 GMT

تجاری‌سازی ایده‌ها زمینه‌ساز رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۲۱۰

تجاری‌سازی ایده‌ها زمینه‌ساز رونق تولید است

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستاندر مراسم دیدار نوروزی مسئولان دانشگاه کردستان با دانشگاهیان که دیروز، 17 فروردین ماه در تالار مولوی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، به وقوع سیل در برخی نقاط کشور اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با کمک مردم کردستان و جامعه دانشگاهی این استان بتوانیم بخشی از آلام سیل زدگان را التیام بخشیم و رنج‌های آنها را تا حدی کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کمپین راه‌اندازی شده در دانشگاه جهت کمک به سیل زدگان مناطق مختلف کشور اشاره کرد و از عموم دانشگاهیان خواست به این کمپین پیوندند و در حد توان خود به سیل زدگان کمک کنند.
رئیس دانشگاه کردستان وقوع سیل را یادآور این نکته مهم دانست که باید با علم و آگاهی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرد.
وی در ادامه کمک به سیل زدگان و همچنین ارائه نظرات نخبگان و صاحبنظران در این موارد را در راستای مسئولیت های اجتماعی دانشگاه ها دانست و ادامه داد: تعدادی از نخبگان دانشگاه کردستان اطلاعات خوبی را در اختیار مسئولان استان قرار دادند و مانع از بروز مشکل برای استان شدند.
صادقی، با تاکید بر ضرورت افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه و دانشگاهیان، ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان از دانشگاه به عنوان اتاق فکر و راه روشنگر مشکلات استان استفاده کنند.
وی به دیگر حوزه های برنامه ریزی شده برای دانشگاه اشاره کرد و افزود: بین المللی کردن دانشگاه از جمله برنامه هایی است که باید از طریق تبادل دانشجو و سایر روش ها برای آن تلاش شود و همچنین برای ارتقای جایگاه دانشگاه کردستان در رتبه بندی ها هم برنامه ریزی و تلاش خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه کردستان، توجه بیشتر به کارآفرینی در دانشگاه را از دیگر برنامه های اولویت دار دانشگاه در سال جاری دانست و ادامه داد: امروزه دانشگاه ها باید به جای تولید مدرک به فکر تربیت متخصصین باشند و این مهم از طریق کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها میسر خواهد شد.
وی همچنین استفاده از ایده دانشجویان را موجب ایجاد اشتیاق در دانشجویان دانست و گفت: این مهم بازخورد خوبی در جامعه خواهد داشت.
صادقی با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه، از تمامی شوراها خواست تا در برنامه ریزی های خود از این برنامه استفاده کنند و اهداف و چشم اندازهای مسیری را که باید طی کنند، با این برنامه پیش ببرند تا علاوه بر اجرایی شدن آن، نقاط ضعف هم مشخص شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 با عنوان رونق تولید از سوی رهبری، اظهار کرد: دانشگاه می تواند در این زمینه هم به خوبی ایفای نقش کند و این مهم هم از طریق کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها ممکن خواهد بود که به طور قطع رونق تولید و صادرات را در پی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه کردستان، در خصوص بودجه سال 97 دانشگاه نیز اعلام کرد: سال گذشته 97میلیارد تومان بودجه برای دانشگاه مصوب شده بود که از این میزان 80 میلیارد آن تخصیص پیدا کرده و 17 میلیارد تومان طلب داریم که امیدواریم به زودی پرداخت شود.
وی همچنین بودجه سالجاری دانشگاه را نیز 120 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: سعی می کنیم تا پایان فروردین همه طلب ها و به ویژه حق التدریسی ها را پرداخت کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار کارگران سراسر کشور درباره جهش تولید و وظایف مسئولان در این زمینه گفت: رهبری در بیانات‌شان در این زمینه توصیه‌هایی به کارگران و مسئولان مطرح کردند؛ ایشان در توصیه به کارگران فرمودند که خودشان باید فرهنگ کار اعم از نظم و انضباط و نقش آفرینی برای ارزش دادن به مقام کارگر را مورد توجه قرار دهند و به مسئولان نیز جهت تامین زیرساخت‌های لازم جهت مشارکت بخش خصوصی و بخش تعاون جهت افزایش مشارکت مردم در اقتصاد توصیه‌هایی مطرح نمودند؛ اگر مسئولان کلیدواژه‌های رهبری در جلسه امروز را به کار بردند و دستورالعمل‌های ایشان را به ویژه طرح‌های توسعه ای و افزایش ظرفیت‌های بازار تولیدی با مشارکت مردم را مورد توجه قرار دهند، جهش تولید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: مقام معظم رهبری تنها شخصیتی در سطح کشور هستند که به مسائل کارگری اطلاعات جامع دارند و ایشان نسبت به همه وزرای کار و روسای جمهور اشراف کاملی به موضوعات مربوط به کارگری دارند؛ ایشان بر همین اساس نیز در تبیین وظایف قوا و دستگاه‌ها در قبال جامعه کارگران، تضمین امنیت شغلی را از مهمترین مسائل دانستند و تاکید کردند که اولین مشکل جامعه کارگری امنیت شغلی است.

در این زمینه بخوانید: رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران: خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه راه حل اطمینان بخشی در زمینه امنیت شغلی، کار مستمر است، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشد؛ همچنین مجلس و دولت باید بدانند که افزایش ظریب امنیت شغلی کارگران کشور نیازمند قوانین جدید است تا بتوانیم ساختارها در این زمینه آماده کنیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم