Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@21:04:56 GMT

مروری بر وصیت‌نامه شهید «محمدرضا احمدی‌بنی»

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۰۸۴۴

مروری بر وصیت‌نامه شهید «محمدرضا احمدی‌بنی»

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، شهید محمدرضا احمدی‌بنی دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در بن با موفقیت به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل و اخذ دیپلم به فرخشهر و سپس شهرکرد رفت.

وی به دلیل اعتقاد به اصل خدمت به مردم، شغل معلمی را برگزید تا بتواند دین خود را به جامعه ادا کند. وی در سال 1360 در آزمون گزینشی شرکت و برای تحصیل در مرکز تربیت معلم شهید رجائی شهرکرد، پذیرفته شد اما پیش از شروع کلاس‌ها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت و به مدت دو ماه در جبهه کارون از مرز و بوم کشور دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید احمدی‌بنی پس از دو ماه حضور در سنگر جبهه، به سنگر کلاس شتافت و بنا به تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر در رأس قرار دادن جنگ و اعلام جهاد کفایی، مجدداً راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

او در حمله پیروزمندانه فتح‌المبین شرکت کرد و در تاریخ 6 فروردین 1361 در جبهه رقابیه شوش، در اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ

شکر خدا می‌کنم که مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی جهل از دنیا نروم. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد(ص) و علی(ع) می‌کنم و افتخار می‌کنم که ایدئولوژی‌ام اسلام و مکتب اسلام است که به من فهماند چگونه بیندیشم و چگونه راهم را انتخاب کنم و چگونه زندگی کنم. آری در دنیا دو صف بیشتر وجود ندارد یک صف حسینیان و دوم یزیدیان و بدانید هر کسی حتماً در یکی از این صف‌ها باید قرار داشته باشد کسی که در صف حسینیان قرار ندارد حتما بدانید که در صف یزیدیان است.

ای پدران و مادرانی که از رفتن فرزند خود به جبهه جلوگیری می‌کنید بدانید اگر آکاهانه این کار را می‌کنید از یزید پشتیبانی می‌کنید و فردای قیامت باید جواب فرزند خود را بدهید. زیرا که نه تنها خود حسین را یاری نکرده‌اید بلکه از یاری فرزند خود نیز جلوگیری نموده‎‌اید و این زمانِ ما درست زمان امام حسین است در یک صف یزیدیان زمان مانند آمریکا و مزدورانی چون صدام قرار گرفته و صف دیگر که صف امام حسین است.

مردم مسلمان ایران به رهبری حسین زمان (امام خمینی) قرار گرفته و هر کس در صف امام نباشد حتماً در صف یزید زمان، آمریکاست.

سخنی دیگر با پدر و مادرم: درود خدا بر شما باد که فرزند خود را با کمال میل همچون ابراهیم به مسلخ‌گاه فرستادید چون عقیده‌تان این بود و هست که خدا این نعمت را به ودیعه در پیش شما نهاده و شما باید تحویلش دهید. از این نظر از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که خدا این قربانی را از شما قبول نماید. پدرجان وصیت من به شما این است که دو سال نماز قضای شکسته و یکسال نماز قضای تمام با دو ماه روزه برایم بگیرید که این بر گردن من است. ضمناً از تمام برادران و خواهران طلب حلالیت می‌کنم.

به امید دیدار در قیامت، فرزند حقیرتان محمدرضا احمدی

60/12/18

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا وصیت نامه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

کد خبر 845374 برچسب‌ها خبر ویژه احمدی نژاد

دیگر خبرها

  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد