Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور مدانلو، دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری اظهار داشت: این کنگره همزمان با سی‌و‌پنجمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود و گردهمایی بزرگ رادیولوژیست‌ها، کارشناسان رادیولوژی، دستیاران و رشته‌های وابسته همچون پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی و فیزیک پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و بیش از حدود سه هزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاورد‌ها و مباحث علمی در حوزه رادیولوژی و علوم پرتونگاری در آن مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری در ارتباط با چالش‌های حوزه رادیولوژی و پرتونگاری گفت: اکثر دستگاه‌های جدید و سیستم‌های نوین تصویربرداری وارداتی بوده و تکنولوژی آن وابسته به خارج است، از این رو وضعیت اقتصادی، مباحث ارزی و تحریم‌ها سبب شده است که در این حوزه با برخی چالش‌ها و مشکلات روبرو شویم.

تحریم نبودن حوزه پزشکی، دروغ محض است

مدانلو گفت: اینکه دشمنان ایران می‌گویند حوزه پزشکی تحریم نیست، دروغ محض است البته تلاش کرده‌ایم با بومی سازی، تولید داخلی و همچمنین از طریق راه‌های جایگزین این کمبود‌ها را جبران کنیم. از جمله اینکه برخی از خرید‌های این تجهیزات از قبل از تحریم‌ها انجام شده و برخی از مجوز‌ها نیز از پیش گرفته شده است.

وی در مورد افزایش قیمت تجهیزات تصویربرداری گفت: به طور مثال دستگاهی که پیش از تحریم‌های ظالمانه دشمنان هفت میلیارد تومان خریداری می‌شد اکنون به رقمی حدود ۳۰ میلیارد رسیده و می‌توان گفت که قیمت تجهیزات و دستگاه‌ها به حدود ۴ برابر رسیده است.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری یارآوری کرد: متاسفانه برخی از بیمه‌ها برخی از خدمات تصویربرداری را پوشش نمی‌دهد و یا پرداخت‌های آن‌ها به مراکز طولانی شده و با تاخیر همراه است که همه این مشکلات مراکز تصویربرداری را با ورشکستگی مواجه کرده است.

۹۰۰ بیمارستان کشور ارائه دهنده خدمات تصویربرداری

مدانلو با اشاره به اینکه ۱۵۰ بیمارستان در تهران و حدود ۹۰۰ بیمارستان در کشور خدمات تصویربرداری به بیماران ارائه می‌کنند، گفت: طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه‌های مختلف از جمله تصویر برداری شد، اما متاسفانه بیمه‌ها به تعهد خود عمل نکرده و مراکز دولتی و خصوصی را با مشکل مواجه کردند که این مسئله در کنار افزایش قیمت‌های تجهیزات سبب شده که بسیاری از مراکز نتوانند تجهیزات و دستگاه‌های خود را به روز کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟