Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کاتولیک‌های جهان با مقصر دانستن ایالات متحده و اروپا بابت کشته شدن کودکان در سوریه، یمن و افغانستان گفت کشورهای غربی ثروتمند با فروش تسلیحات به مناطق جنگی به آتش درگیری‌ها دامن می‌زنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه در جمع دانش‌آموزان و معلمان موسسه سان کارلو میلان گفت علت اینکه جنگ‌های بسیار زیادی در اطراف جهان دیده می‌شود این است که "اروپا و آمریکای ثروتمند تسلیحاتی می‌فروشند و از آن‌ها برای کشتار کودکان و کشتار مردم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

پاپ تاکید کرد بدون چنین تسلیحاتی، جنگی در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن و سوریه در جریان نمی‌بود. رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: کشوری که تسلیحات تولید کرده و می‌فروشد، بار مرگ تک‌تک کودکان و ویرانی تک‌تک خانواده‌ها را به دوش وجدان خود می‌کشد.

پاپ با اشاره بر لزوم اینکه کشورها از مهاجران استقبال کرده و همبستگی ایجاد کنند، اشاره دولت‌ها به وجود نگرانی‌هایی درباره وقوع جرایم و لزوم دور نگه داشتن مهاجران و پناهجویان را به باد انتقاد گرفت.

پاپ گفت: خارجی‌ها منبع اکثر جرایم در ایتالیا نیستند زیرا ما خودمان زیاد از آنها داریم. مافیای ما را مردم نیجریه ابداع نکردند. مافیا برای خود ماست. همگی ما احتمال تبدیل شدن به مجرمان را داریم. مهاجران برای ما ثروت به ارمغان می‌آورند زیرا اروپا را مهاجران ساخته‌اند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاپ فرانسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، این حادثه چهارشنبه در شهر ۱۵۰ هزار نفری راکفورد رخ داد و یک فرد مظنون بازداشت شده است.

«کارلا رد» رئیس پلیس راکفورد گفت: فرد مظنون تحت بازجویی قرار دارد. به نظر ما، مظنون دیگری وجود ندارد. در حال حاضر، اطلاعی از انگیزه فرد ضارب برای ارتکاب این جنایت شنیع نداریم.

حمله با چاقو در حالی است که اغلب خشونت‌های مرگبار در آمریکا با سلاح گرم انجام می‌شود.

ایالات متحده در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است که معمولاً با انگیزه های نژادپرستانه قومی یا مذهبی صورت می‌گیرند.

سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • مقایسه دو جنگنده قدرتمند آمریکا/ عکس
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا