Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به طور قطع یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فناوری امسال "کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل" یا WWDC خواهد بود که هرساله توسط اپل برگزار می‌شود و سابقه‌ای بیش از ۳۰ سال دارد. این رویداد از سوم تا هفتم ژوئن (برابر سیزده تا هفدهم خردادماه) در سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اپل برای رویداد توسعه دهندگان امسال خود شعار "کد بنویس، ذهن را منفجر کن! " را در نظر گرفته است. تمرکز اصلی اپل برای رویداد امسال رونمایی از نسخه بعدی سیستم عامل iOS است که در چند وقت اخیر شایعات فراوانی در مورد آن شنیده‌ایم.

در رویداد کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۱۸ این شرکت iOS 12 را معرفی کرد که تغییرات زیادی نسبت به نسخه پیشین خود داشت، اما به نظر می‌رسد در iOS 13 شاهد تغییرای کلی‌تری خواهیم بود. طبق شایعات این نسخه با چند تغییر اساسی در طراحی و چند ویژگی مخصوص مدل‌های آیپد معرفی می‌شود.

یکی از این تغییرات بزرگ در iOS 13، اضافه شدن حالت تاریک به رابط کاربری است که به نظر می‌رسد سرانجام این حالت به سیستم عامل موبایلی اپل اضافه خواهد شد. حالت تاریک در چند وقت اخیر به بسیاری از نرم افزار‌ها اضافه شده و به دلیل مزایای آن طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. تصاویر زیر به صورت غیر رسمی توسط یکی از وب‌سایت‌ها تولید شده و به ما نشان می‌دهد که حالت تاریک iOS 13 به احتمال زیاد چه شکلی خواهد داشت.

از دیگر مواردی که پیش‌بینی می‌شود در سن‌خوزه کالیفرنیا از آن رونمایی شود، نسخه جدید طرح جهانی نرم افزار‌های اپل است. طرحی که قدم به قدم به ارائه نسخه نهایی آن نزدیک می‌شویم و در آن نرم افزار‌های iOS و Mac به طور همزمان در پلتفرم‌های شرکت اپل قابل استفاده هستند؛ به صورتی که کاربران قادر خواهند بود که نرم افزار‌های آیفون و آیپد را بر روی سیستم عامل Mac اجرا کنند.

با اجرای این طرح، توسعه دهندگان تنها یک بار نرم افزاری را تولید می‌کنند و آن نرم افزار در پلتفرم‌های مختلف مانند آیفون، آیپد، رایانه‌های شخصی اپل و دیگر موارد قابل اجرا خواهد بود. از دیگر موارد مورد انتظار در رویداد توسعه دهندگان اپل، معرفی نسخه‌های جدید watchOS، tvOS و macOS خواهد بود.

اخبار زیادی در مورد معرفی محصولات سخت افزاری یا تبلت‌های جدید به گوش نمی‌رسد با این حال احتمال می‌رود که اپل از یک آیپد ۱۰.۵ اینچی جدید رونمایی کند، همچنین اگر تا ماه ژوئن AirPower و AirPods 2 جدید معرفی نشوند، در WWDC شاهد معرفی این دو محصول خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: آموزش فعال‌سازی حالت تیره در سیستم عامل‌های مختلف

انتهای پیام/

کنفرانس توسعه دهندگان اپل چه زمانی برگزار خواهد شد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران، ۶ و ۷ خرداد ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

 انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با توجه به رسالت خود در نظر دارد، هشتمین نمایشگاه و کنفرانش بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی ایران برگزار کند.

از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این رویداد بین المللی، بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توسعه صنعت دانش‌بنیان انرژی‌های تجدیدپذیر، چالش‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع انرژی‌بر، بررسی چالش بازار انرژی‌های تجدید پذیر و مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری، روش‌های نوین تامین مالی، است.

همگام با رویکرد‌های جهانی و البته به دلیل ناترازی‌های انرژی در سال‌های گذشته، توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا سه سال آینده در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که البته دراین میان، توسعه دانش‌بنیان این صنعت و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در بیانیه پایانی اجلاس کاپ ۲۸ دبی، کشور‌های جهان بر گذار از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های نو اجماع حاصل کردند و به عبارتی دوران پایان انرژی‌های فسیلی آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود