Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:45:22 GMT

رویکرد توسعه بسکتبال قم بر رده‌های سنی پایه استوار است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۰۵۲

رویکرد توسعه بسکتبال قم بر رده‌های سنی پایه استوار است

مرتضی سخایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسکتبال قم در سال ۹۷ بر اساس روند توسعه خود در بخش پایه اقدام به برگزاری مسابقات باشگاهی در رده‌های سنی مختلف کرد و تیم‌های استان قم نیز در رده بزرگسالان در لیگ دسته دوم کشور حضور داشتند.

وی افزود: حضور دو تیم از بسکتبال قم در لیگ دسته دوم کشور حاکی از حرکت همگام بسکتبال قم در دو محور آموزش و قهرمانی است اما حضور در لیگ‌های بزرگسالان و مسیر قهرمانی به عنوان یک اولویت در هیئت بسکتبال استان قم مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: خلأ ایجاد شده در زمینه آموزش بسکتبالیست‌های نونهال و نوجوان در اوایل دهه ۹۰ سبب شد آمار بسکتبالیست‌های فعال و ماندگار در صحنه بسکتبال قم به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند و به همین دلیل از زمان استقرار مدیریت جدید در هیئت بسکتبال قم رویکرد کاری این هیئت، پرورش بازیکن، مربی و داور بوده است.

سخایی بیان داشت: خوشبختانه طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ آمار بسکتبالیست‌های فعال قم که اغلب آنها در رده‌های سنی پایه هستند به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است و این افزایش همراه با رشد کمی بوده است به طوری که کیفیت لیگ‌های نونهالان و نوجوانان استان قم سطح فنی ایجاد شده را به خوبی نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: در زمینه بسکتبال سه نفره امروز با پدیده جدیدی روبرو هستیم که به تدریج خود را از بسکتبال ۵ نفره جدا می‌کند و با توجه به نوپا بودن بسکتبال ۳ نفره در ایران، تلاش ما بر این است که از این نظر از سایر استان‌ها عقب نمانیم چنان که در سال ۹۷ اقدام به میزبانی مسابقات زیر ۲۳ سال کشور در قم کردیم و اولین دوره مسابقات پایه استانی نیز در بهمن ماه در قم برگزار شد.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: حضور یک تیم موفق در لیگ بسکتبال نوجوانان کشور از قم نشان می‌دهد تحرکات ما در بخش پایه در مسیر درستی پیش می‌رود و در سال ۹۸ نیز رویکرد توسعه بسکتبال قم بر رده‌های سنی پایه استوار است.

کد خبر 4583208

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون بسکتبال قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

به خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن دیپلماسی اقتصادی کشور اظهار داشت: توسعه روابط تجاری و صنعتی، ورود تکنولوژی‌های نوین مرتبط با خدمات فنی_مهندسی و تأمین مواد اولیه از جمله سیاست‌های ویژه دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: بر همین مبنا برنامه ریزی سفرهای خارجی هیئت‌های تجاری و اقتصادی به بمنظور حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی همچنین زمینه‌سازی تبادلات تجاری، انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه در دستور کار قرار دارد.

عادل شهرزاد با اشاره به اعزام ۴ تیم اقتصادی در سال جاری، ادامه داد: روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نیز گروهی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان عازم کشور چین خواهند شد تا در کنار هم بتوانند اتفاقات مثبتی در حوزه تجارت و اقتصاد هرمزگان رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در خصوص کشورهای هدف سفر گروه‌های تجاری و اقتصادی استان نیز گفت: کشورهای منطقه، برخی از کشورها بازار هدف محصولات تولیدی استان همچنین کشورهایی که در زمینه دریافت تکنولوژی و خدمات فنی_مهندسی می‌توانند اثر گذار باشند جز مقاصد سفر گروه‌های تجاری هرمزگانی بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته هرمزگان نیز مقصد سفر و بازدید بالغ بر ۲۲ هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف بوده و نیاز است برای تداوم این روابط و توسعه همکاری‌ها هیئت‌های از استان هرمزگان نیز به این کشورها هم سفر کنند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان، اعزام این هیئت‌های اقتصادی در سال جاری ادامه خواهد داشت تا شاهد تحقق برنامه‌های جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان باشیم.

کد خبر 6086747

دیگر خبرها

  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • تصاویر | دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • عمق فاجعه است که این بازکین در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا