Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@07:46:55 GMT

میزگرد‌های قوی در تلویزیون نمی‌بینم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۲۰۸

میزگرد‌های قوی در تلویزیون نمی‌بینم

به گزارش جهان نيوز، سیما فردوسی روان شناسی شناخته شده بهترین چهره یا اتفاق خوب در تلویزیون را حضور محمدرضا گلزار و مسابقه «برنده‌باش» می‌داند؛ چون اعتقاد دارد مردم به این بازیگر و برنامه علاقه‌مندند.
فردوسی نقطه ضعف تلویزیون را ضعف شبکه آموزش و فقدان برنامه‌های میزگردگونه و پژوهشگرایانه دانست و در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی میزان‌گفت:برنامه آموزشی خیلی کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌های آموزشی صداوسیما و رویکرد‌های آموزشی که باید به آن‌ها پرداخته شود. ما بایستی شبکه آموزش قوی داشته باشیم و که از کارشناسان زبده بهره ببرد. میزگرد‌های کارشناسان شکل بگیرد و به صورت کاربردی درباره معضلات اجتماعی بحث کنند ولیکن جای این میزگرد‌های موثر و مفید در تلویزیون خالیست.
وی افزود: در سال ۹۸ تلویزیون بایستی برای مشکلات مردم، راهکار و راه‌حل بیندیشد از حاشیه‌ها بپرهیزد و قول‌ها و وعده‌هایی که روی آنتن داده شده را پیگیری و ترجیحاً از وعده دادن روی آنتن پرهیز کند. با مسئولین بیشتر صحبت کند و معضلات و سوالات مردم را روی آنتن به گوش مسئولان برسانند و راهکار ارائه بدهند. صداوسیما هم پاسخگو باشد.
منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده سحری نباید از برنامه غذایی ماه رمضان حذف شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، به گفته کارشناسان تغذیه هدف از روزه داری از نظر گوارش حذف یک وعده از رژیم غذایی است و نباید وعده حذف شده را به صورت افزایش حجم غذا در وعده افطار و سحر جبران کرد.

در ماه رمضان برنامه غذایی افراد به ۲ وعده اصلی افطار و سحر محدود می‌شود که بهتر است به سه وعده افطار، شام و سحری تقسیم شود.

 بهترین رژیم برای افطاری کردن دریافت مایعات گرم همراه با قند‌های ساده طبیعی، آب جوش به همراه ۲ یا سه عدد خرما، شیر گرم به همراه یک قاشق عسل و چای کمرنگ و تازه دم به همراه خرما، کشمش و توت خشک است.

نکات تغذیه‌ای وعده افطار و شام

 پرخوری و ورود حجم زیاد غذا به معده در زمان افطار باعث نفخ و سوءهاضمه در افراد می‌شود.

 نوشیدن آب زیاد همراه غذا باعث رقیق شدن شیره معده و سخت هضم شدن غذا می‌شود و نوشیدن مایعات سرد و نوشابه‌های گازدار هنگام افطار باعث تحریک معده و ایجاد عوارض گوارشی می‌شود.

بهتر است ۲ تا ۳ ساعت بعد از شام سه یا چهار واحد میوه و یک تا ۲ واحد انواع مغز‌ها مصرف شود.

 برای جبران کم آبی و رفع عطش در ماه رمضان، آب خالص با دمای مناسب (در اولویت اول) بهترین نوشیدنی است که باید کم‌کم در فاصله بین افطار تا سحر مصرف شود و مصرف مقدار کافی آب (۶ تا ۸ لیوان) در فاصله افطار تا سحری ضروری است.

همچنین آبمیوه‌های طبیعی و شربت‌های خانگی که به صورت کم شیرین یا بدون افزودن شکر و رقیق شده با آب تهیه می‌شوند (مثل شربت آبلیمو، شربت خاکشیر همراه با گلاب یا سایر عرقیات گیاهی) برای رفع تشنگی مناسب هستند.

 بهتر است در وعده سحری، از غذا‌های گوشتی و پرپروتئین کمتر استفاده شود، زیرا سوخت و ساز پروتئین‌ها و دفع مواد زاید آنها از بدن به آب فراوان نیاز دارد.

این مسأله خود باعث کم آبی بدن و تشنگی بیشتر می‌شود، این نوع غذا‌ها را می‌توان در وعده شام میل کرد، پروتئین‌های حیوانی نظیر گوشت بصورت اوره دفع می‌شوند و دفع اوره مستلزم وجود مقادیر زیاد آب است.

 بدن برای دفع مواد زائد حاصل از هضم پروتئین‌های حیوانی مقدار زیادی آب مصرف می‌کند و بدین ترتیب بدن با تشنگی و کمبود آب مواجه می‌شود.

 برای پیشگیری از این مشکل می‌توان از مخلوط پروتئین‌های حیوانی و گیاهی (گوشت و حبوبات مختلف) استفاده کرد تا میزان گوشت مصرفی کاهش یافته و در عین حال پروتئین مورد نیاز بدن فراهم شود.

 در وعده سحری بهتر است از خوردن غذا‌های سرخ‌شده پرهیز گردد تا از تشنگی در طول روز جلوگیری شود.

 خوردن غذا‌های شور و پرنمک و مواد غذایی کنسروی نیز به دلیل داشتن نمک فراوان، در وعده سحری مناسب نیست، چون احساس تشنگی را افزایش می‌دهند.

هنگام سحر از خوردن غذا‌هایی نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، کتلت و گوشت‌های سرخ شده خودداری شود چرا که این غذا‌ها به همراه غذا‌هایی که ادویه زیادی دارند، موجب عطش زیاد و ترش کردن معده می‌شوند.

بنابراین بهتر است از غذا‌های آب پز و پخته استفاده شود که ادویه کمتر به ویژه فلفل و نمک کمتری دارند. مصرف غذا‌های شور و تند، کله پاچه و سیرابی می‌تواند عطش را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • پایان «کودک شو» در نوروز/ شروع ضبط با حضور مردم
  • وعده سحری نباید از برنامه غذایی ماه رمضان حذف شود
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» به ایستگاه پایانی رسید
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • «فرهنگ» سوژه هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» شد
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین
  • انتقاد تند مجری تلویزیون از رفتارهای ناعادلانه روی آنتن زنده
  • هنگام روزه‌داری چه زمانی ورزش کنیم؟
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم