Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@06:37:41 GMT

ادیانی: پُر شدن سدها واقعیت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۴۶۷

 علی ادیانی با اشاره به دلایل وقوع سیل و نقش عدم لایه‌روبی رودخانه‌ها و سدها در آن، گفت: در پی حادثه سیل حدود 25 استان کشور دچار خسارت شدند که یکی از دلایل آن عدم احداث و توسعه سد در یک تا دو دهه اخیر است و به نظر می‌رسد خط نفوذ و ندانم‌کاری برخی ها جلوی نهضت سدسازی را گرفت.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش مدیرانِ دولت‌های متعدد قبل و پس از انقلاب با مدیریت ناصحیح بر آبخیزداری و مهندسی رودخانه‌ها و سدها به‌ویژه در دو الی سه دهه اخیر در وقوع سیل به وضوح دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابنیه‌های ایجاد شده در حاشیه رودخانه‌ها و احداث پل‌های ناتوان یکی‌ از دلایل وقوع سیل

وی بیان اینکه ابنیه‌های ایجاد شده در حاشیه رودخانه‌ها و احداث پل‌های ناتوان و باریک یکی‌دیگر از دلایل وقوع ناخوشایند سیل به شمار می‌آیند، افزود: تخریب جنگل‌ها، مراتع، گونه‌های درختی همچون راش، از بین بردن پوشش‌های گیاهی، چرای بی‌رویه دام، کاشت گیاه غیرمتبط با محیط همچون درخت کاج و... نیز موجب بروز سیل در پی فقط چند روز بارندگی پس از سال‌ها خشکسالی شد.

ادیانی ادامه داد:نزدیک به 80درصد سدهای کره‌زمین در کشورهای اروپایی و چین احداث شده‌اند و پس از آنکه غربی‌ها سدهای خود را ساختند جنگ روانی با انگیزه سیاسی مبنی بر اینکه سدسازی موجب تخریب محیط زیست می‌شود به راه انداختند و این شطینت کشورهای غربی سبب شد تا بسیاری از کشورهای شرقی به سمت سدسازی نروند.

نزدیک به 80درصد سدهای کره‌زمین در کشورهای اروپایی و چین احداث شده‌اند و پس از آنکه غربی‌ها سدهای خود را ساختند جنگ روانی با انگیزه سیاسی مبنی بر اینکه سدسازی موجب تخریب محیط زیست می‌شود به راه انداختند و این شطینت کشورهای غربی سبب شد تا بسیاری از کشورهای شرقی به سمت سدسازی نروند

دستگاه‌های نظارتی و مجلس به موضوع علت عدم اقدام دولت در ایجاد سدها ورود کنند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و مجلس باید به موضوع علت عدم اقدام دولت در ایجاد سدها ورود کنند، اضافه کرد: مصوبه هیات وزیران نیز برای احداث چندین سد و تکمیل چند سد دیگر هیچگاه اجرای نشده است، در حالی که اگر این سدها ایجاد می‌شدند شاهد این سیل‌ و تلفات آن نبودیم.

پر شدن سدها واقعی نیست/بخشی از عمق سدها را گل و لای تشکیل داده است

ادیانی با بیان اینکه مدیران ارشد کشور به ضرورت سدسازی رسیده‌اند، اظهار کرد: به دلیل عدم لایه‌روبی سدها و رودخانه‌ها،موضوع پر شدن آن‌ها واقعی نیست چراکه بخشی از عمق سدها را گل و لای تشکیل داده است.

رونق کشاورزی در سال 98 با این حجم بارندگی

ادیانی بیان کرد: ادامه بارندگی و ورود به تــــرسالی قابل پیش‌بینی نیست اما درصورت تدبیر مسئولان با این حجم بارندگی، رونق کشاورزی در سال 98 اتفاق خواهد افتاد.  

تامین اعتبار و بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی به فوریت انجام گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تامین اعتبار و بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی باید به فوریت انجام گیرد، گفت: همچنین قدردانی از تمام ارگان‌های کمک‌کننده همچون سپاه، ارتش و هلال‌احمر به سیل‌زدگان ضروری است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیل استان کشور مجلس شورای اسلامی انقلاب خشکسالی کشورهای اروپایی چین جنگ محیط زیست کشورهای غربی دولت کشاورزی کمیسیون انرژی ادیانی سدسازی سدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ جدید در مهران

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شریفی با اشاره به اینکه پارکینگ جدید در کنار گمرک و پایانه مرزی مهران احداث می شود اظهار داشت: این پارکینگ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و برای پارک حدود ۱۰ هزار خودرو در ایام اربعین و سایر ایام سال و مناسب‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار شهرستان مهران اضافه کرد: این پارکینگ توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ جدید در مهران
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی
  • حجت الاسلام ادیانی با صدور پیامی روز ارتش را تبریک گفت
  • انتقاد عباس عبدی از احضار برخی فعالان رسانه ای به دادگاه: نتیجه‌اش همین می‌شود که مهم‌ترین رسانه رسمی کشور از خود اعتبارزدایی کرده/ فعال رسانه‌ای را احضار کردند که در دفاع از مقابله با اسراییل بیش از بقیه می‌نویسد/ این موجب می‌شود اعتبار نوشته‌های مستقل د
  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم