Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نخستین روز ماه شعبان، فضیلت‌های این ماه عزیز به روایت آیت الله آقامجتبی تهرانی از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو بشنوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با نخستین روز ماه شعبان، شرح حدیثی از امام حسین(ع) به زبان آیت الله آقامجتبی تهرانی از نظرتان میگذرد.

*ماه استغفار

ماه شعبان، ماه استغفار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه پیغمبر اکرم است. ما در روایات داریم که حضرت فرمود: «أَلَا إِنَّ شَعْبَانَ شَهْرِی فَرَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَعَانَنِی عَلَى شَهْرِی‏»، ماه، ماه من است؛ خداوند کسی را که در این ماه به من کمک کند، رحمت کند! این یعنی چه؟

پیغمبر چون رحمة‏للعالمین است، کارش این است که برای همه ما رحمت باشد و همه ما را مورد رحمت قرار دهد؛ ماه هم، ماه پیغمبر است؛ حال او می‏خواهد بندگان را شستشو داده و وارد دریای رحمت کند، پس از ما می‏خواهد که ما با استغفار و توبه، به او کمک کنیم تا او ما را شستشو دهد.

پس این ماه، ماه شستشو است؛ ماه شستشوی نبوی است. ماهی است که پیغمبر امّتش را از گناهان شستشو می‏دهد و پیش خدا شفاعتشان را می‏کند. بیایید هر چه که، نعوذ بالله، کفران نعمت کردیم و بعد از آن هم استغفار نکردیم، الآن چشمانمان را باز کنیم و استغفار کنیم.

*تناسب «آداب ماه شعبان» با «خصوصیّات صاحب ماه»

در اعمالی که به عنوان آداب این ماه وارد شده است، اوّل روزه آمده است، دوم یک استغفار ذکر شده است و سوم هم باز استغفار وارد شده است. به مفاتیح‏الجنان مراجعه کنید! برای این ماه دو استغفار ذکر شده است؛ یکی اینکه انسان هر روز هفتاد بار بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» از خدا استغفار می‏کنم و از او طلب توبه دارم.

و دیگری اینکه هر روز هفتاد بار بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» از خدایی که جز او خدایی نیست، مهربان و بخشنده است، زنده و پاینده است، طلب مغفرت می‏کنم و توبه می‏کنم، این‏ها به خاطر آن است که این ماه، ماه تطهیر نبوی برای امّت خویش است و پیغمبر می‏خواهد امّتش را تطهیر کند. این کار با استغفار امّت، بر پیغمبر آسان می‏شود.

در ادامه میتوانید سخنان کامل این مجتهد فقید در خصوص فضیلت های ماه شعبان را بشنوید

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماه شعبان مجتبی تهرانی آقامجتبی تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کبد مسعود پیک مرد ۶۴ ساله تهرانی که برای مسافرت به گیلان آمده بود بر اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود برای پیوند به بیمارستان بوعلی شیراز منتقل شد.
دکتر سیامک ریماز افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی با هواپیما برای پیوند به بیماری بدحال به بیمارستان بوعلی شیراز ارسال شد.
وی با بیان اینکه پارسال اعضای بدن ۳۳ بیمار مرگ مغزی شده در گیلان اهدا شد، گفت:۴ پیوند قلب، ۳۹ پیوند کلیه و ۲۹ پیوند کبد در این مدت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • برنامه‌های مجمع دینی احیای فضیلت به‌ مناسبت شب های قدر
  • ویدیوی کاظم صدیقی درباره استغفار که پربیننده شد!
  • وداع تهرانی‌ها با تازه شهید مدافع حرم
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • اهمیت استغفار در بیان رهبر معظم انقلاب
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم
  • اگر در رمضان خودسازی نکنیم زیانکار می‌شویم