Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@09:43:49 GMT

دستگیری هکر 17 ساله سایت کانون وکلای خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۳۰۲۷

دستگیری هکر 17 ساله سایت کانون وکلای خراسان رضوی

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاضی مهدی حقدادی با بیان اینکه این نوجوان سه روز پس از اقدام مجرمانه توسط کارشناسان مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد،اظهار داشت:حدود یک ماه پیش به ما إعلام شد، سایت کانون وکلای مرکز استان خراسان رضوی مورد حمله سایبری قرار گرفته و پس از نفوذ هک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این ماجرا با توجه به اهمیتی که داشت، به سرعت در این مرکز مطرح و پس از آن تعدادی از کارشناسان هم برای بررسی به کانون وکلای استان اعزام و اقدامات سایبری و ردزنی‌های خود را برای عامل و یا عاملان این اقدام آغاز کردند.

قاضی حقدادی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ارائه‌دهنده خدمات به سایت کانون وکلای استان یک شرکت خصوصی است و فردی که در این محل مسئول پشتیبانی بود، نتوانست اطلاعات دقیقی به کارشناسان بدهد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های دقیق کارشناسان نشان داد، بین متهم و اعضای کانال تلگرامی معروف به اشرار تیم یک ارتباط نزدیک وجود دارد، چرا که پس از هک کردن سایت مذکور، در کانال تلگرامی متنی قرار داده شده و در متن آن آماده بود که ما سایت دادگستری خراسان رضوی را هک کرده‌ایم.

سرپرست دادسرای فضای مجازی استان خراسان رضوی بیان داشت: در ادامه هم دستور دستگیری متهم که در مشهد قرار داشت، صادر و از مأموران خواسته شد، به گونه‌ای وارد عمل شوند تا امکان هرگونه از بین بردن ادله دیجیتالی از متهم گرفته شود.

وی با بیان اینکه این نوجوان همچنین سایت شهرداری بابل را هک کرده و با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همکاری می‌کرد، افزود: متهم در بازجویی همچنین به هک سایت دادگستری هم پرداخته که با نداشتن اطلاعات کافی نتوانست به آن ورود کند بر همین أساس به سایت کانون وکلای خراسان رضوی ورود کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی خراسان رضوی رایانه فضای مجازی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت:  شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان، حسن سعدالدین با بیان اینکه  دوره آموزشی "حسنه ماندگار" روزهای 6 و 7 اردیبهشت 1403 در استان برگزار می شود؛ اظهار داشت: دوره آموزشی "حسنه ماندگار" با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل گر جوانی جمعیت با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: دوره آموزشی حسنه ماندگار در استان روزهای ششم اردیبهشت با حضور داوطلبان از شهرستانهای سمنان، گرمسار، سرخه و مهدیشهر در شهرستان سمنان و هفتم اردیبهشت از شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

سعدالدین تصریح کرد: در این دوره که به صورت ملی برگزار می‌شود، هماهنگی و نظارت بر اجرای آن بر عهده مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان است.

مدیر کانون‌ های خدمت رضوی استان سمنان تأکید کرد: این دوره با همکاری آستان قدس رضوی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین وافی، نویسنده کتاب و مدیر مؤسسه اندیشه کوثر و دکتر مروتی، عضو کمیته مطالعات جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به میزبانی استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی گفت: این دوره به همت کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی(معاونت خدمات اجتماعی) کانون خدمت رضوی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، شورای اسلامی استان سمنان، بانک سپه وشرکت توزیع برق اجرایی می‌شود.

مدیر کانون‌ های خدمت رضوی استان سمنان اضافه کرد: جریان شناسی حوزه جمعیت، تاریخچه حوزه جمعیت، آسیب شناسی فردی و اجتماعی حوزه جمعیت، اسقاط جنین و فنون تسهیلگری از مهم‌ترین محورهای این دوره آموزشی است.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • تصاویر/ در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد