Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:44:14 GMT

دیو و دلبر خطرناک و علاءالدین نژادپرست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۳۵۰۴

دیو و دلبر خطرناک و علاءالدین نژادپرست

دکتر ویکتوریا کن استاد رفتارشناسی دانشگاه ایست آنجلیا انگلیس اخیراً در مقاله ای علیه کارتون های والت ویزنی شکایت کرده است و می گوید بسیاری از این کارتون ها محتواهای ضد اخلاقی را ترویج می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،  کارتون های والت دیزنی تقریباً در اکثر خانه ها وجود دارند و تقریباً تمام کودکان با این کارتون ها آشنا هستند ولی کارشناسان همیشه به محتوای این کارتون ها انتقاد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً محققان می گویند این کارتون ها برای کودکان خطرناک هستند.

 

دکتر ویکتوریا کن استاد رفتارشناسی دانشگاه ایست آنجلیا انگلیس اخیراً در مقاله ای علیه کارتون های والت ویزنی شکایت کرده است و می گوید بسیاری از این کارتون ها محتواهای ضد اخلاقی را ترویج می کنند.

 

وی در مقاله خود نوشته است که به عنوان مثال کارتون دیو و دلبر والت دیزنی به عنوان خطرناک ترین کارتون دیزنی محتواهای ضد اخلاقی را برای کودکان ترویج می کند.

 

به گفته استاد دانشگاه انگلیسی کارتون دیو و دلبر یک مورد از بیماری موسوم به سندرم استکهلم است که خشونت را در کودکان افزایش می دهد. در این بیماری روانی فرد تنها خودش را بر اساس ظاهر زیبا در بین شریک زندگی موفق می بیند.

 

دکتر کن اعتقاد دارد بسیاری از کارتون های والت دیزنی محتواهای ضد انسانی ترویج می کنند که نمونه آن کارتون علاءالدین است. این کارتون محتوای نژادپرستانه ترویج می کند. در این کارتون تمام شخصیت های منفی پوستی سیاه پوست دارند.

 

دکتر لورا گلوور از دانشگاه ناتینگهام انگلیس نیز درباره کارتون های والت دیزنی اظهار نظر کرده است و اعتقاد دارد این کارتون ها واقعیت را با خیال پردازی عوض می کنند. کارتون هایی مثل سفید برفی تصور غلطی از چهره دختران ارائه می کنند.

 

وی می گوید بسیاری از کارتون های والت دیزنی دنیایی خیالی می سازند که برای کودکان در برخورد با دنیای واقعی خطرناک است.

 

منبع: روزنامه مایرور

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب مناطق سیل زده خوزستان ارتش لرستان پلدختر کمک به سیل زدگان والت دیزنی کارتون اخلاق کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ دریایی

دوستان او شامل «اوچو» اختاپوس، «کلود» خرچنگ گوشه نشین، «سوفی و سادی»، پرندگان دریایی دوقلو، گروهی از صدف‌های کوچک، شفق قطبی، نوری که بر روی اقیانوس می‌درخشد و عمه چوی صاحب فانوس دریایی بودند. 

آن‌ها از طریق ماجراجویی‌های خود در هر قسمت، درس‌های خوبی می‌آموختند که به آن‌ها کمک می‌کرد بتوانند بر مشکلات خودشان غلبه کنند. به هنگام تماشای داستان هر قسمت مخاطبان خردسال این کارتون، می‌توانستند پایان بندی هر ماجرا را از میان گفت و شنود قایق‌ها و ید کش‌های ماجراجوی متعددی که در بندر بود، دنبال کنند که تحت تاثیر روابط و گفت و گوی شخصیت‌های مختلف کارتون شکل می‌گرفت. گویی که آن‌ها هم همراه با بچه‌ها به تماشای ماجرایی که بر سالتی و دوستانش در فانوس دریایی گذشته بود، نشسته اند.

«چراغ دریایی»، (Salty's Lighthouse) محصول سال ۱۹۹۷ کشور کانادا بود که به طور مشترک به کارگردانی «رابرت دی. کاردونا»، «دیوید میتون» و «الن شکتر» تولید شده بود.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • چراغ دریایی
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • (ویدئو) فحاشی یک نژادپرست به زنان فلسطینی
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • ببینید | جک و لوبیای سحرآمیز